Gå til innhold

Egenkapital på 250 000, kjøpe leilighet til 1,2 millioner. Sjanse til å få lån som student?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det burde være mulig å få innvilget vel? Har ikke annen gjeld. Inntekt utenom studielån på ca 150 000 kr brutto i året.

Anonymkode: 105d7...7f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lån er vel på maks 5 ganger inntekten eller deromkring. Så sannsynligvis ikke. Å få lån er som regel vanskelig i slike situasjoner. Spiller ingen roller hvor flink du er med penger, banken ser på inntekt og hva en gjennomsnittlig person bruker i mnd. Selv om du bruker 3 ganger mindre enn andre, så regnes det fortsatt som om du går i minus hver måned. Fordi de ser på gjennomsnittsforbruk

Samboer og jeg fikk ikke lån selv om vi var flinke med penger.  Men noen år senere hadde vi så mye penger at vi kjøpte hus uten lån. 

Anonymkode: 854ac...96d

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva har du i inntekt? Her trenger du lån på 950.000 og har nok egenkapital til å dekke 15 % kravet. Så da er egentlig det store spørsmålet betjeningsevne på lånet. Og den regnes fra inntekt.

AnonymBruker
Skrevet

Studielån regnes egentlig ikke som inntekt. Og studielånet du har akkumulert til nå trekkes fra total lånesum. Det finnes dog noen små banker i distrikts-Norge som går med på å regne studielån som inntekt. Da kan du ha en sjanse. 

Anonymkode: b7c35...e1e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca. 300 000kr inntekt og kan ikke en gang få 1 mill i boliglån og kun i en bank. Andre banker kan jeg knapt på 50k i lån. Så sjansen er nok nærmere null med 150k i året.

Anonymkode: 5e824...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 290 000 i inntekt og fikk 770 000 i lån. Da makset banken lånebeløpt. Tror nok ikke du får lån, Ts. Inntekt er det de beregner ut fra. Jeg hadde 2 millioner i egenkapital, men det ga meg ikke noe større lån.

Anonymkode: 1a01a...e5e

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du ved siden av studiene? Hvis ikke får du ikke lån nei. Det er 5 ganger inntekt du får i lån.

Anonymkode: dab8b...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...