AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Har sjekket mange butikker, men... Anonymkode: feb92...d71
Mperle Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 (endret) Jeg bruker Evergood decaf filterkaffe til både presskanne og «pour over», er det sånn du ser etter? Finnes på de fleste butikker 🙂 Endret 7. mars 2021 av Mperle 1
Brunhilde Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Mperle skrev (27 minutter siden): Jeg bruker Evergood decaf pulverkaffe til både presskanne og «pour over», er det sånn du ser etter? Finnes på de fleste butikker 🙂 Det der er ikke pulverkaffe, det er filtermalt kaffe. Pulverkaffe er instantkaffe, altså frysetørret kaffe. Den du linker til kan brukes i presskanne, men resultatet kan bli litt mer grumsete enn om kaffen var litt mer grovmalt. Jeg mener det er mulig å kjøpe koffeinfrie kaffebønner, da kan man jo male til ønsket finhetsgrad selv.
Mperle Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 6 minutter siden, Brunhilde said: Det der er ikke pulverkaffe, det er filtermalt kaffe. Pulverkaffe er instantkaffe, altså frysetørret kaffe. Den du linker til kan brukes i presskanne, men resultatet kan bli litt mer grumsete enn om kaffen var litt mer grovmalt. Jeg mener det er mulig å kjøpe koffeinfrie kaffebønner, da kan man jo male til ønsket finhetsgrad selv. Takk for rettelse, det er filterkaffe ja 🙂
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Mperle skrev (53 minutter siden): Jeg bruker Evergood decaf filterkaffe til både presskanne og «pour over», er det sånn du ser etter? Finnes på de fleste butikker 🙂 Men den er jo filtermalt, ikke til presskanne Anonymkode: feb92...d71
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Brunhilde skrev (23 minutter siden): Det der er ikke pulverkaffe, det er filtermalt kaffe. Pulverkaffe er instantkaffe, altså frysetørret kaffe. Den du linker til kan brukes i presskanne, men resultatet kan bli litt mer grumsete enn om kaffen var litt mer grovmalt. Jeg mener det er mulig å kjøpe koffeinfrie kaffebønner, da kan man jo male til ønsket finhetsgrad selv. Aha...Kan kaffesjappa male det for meg? Anonymkode: feb92...d71
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Aha...Kan kaffesjappa male det for meg? Anonymkode: feb92...d71 Ja, de kan male det for deg. Men kaffen blir best om du maler bønnene selv rett før bruk. Anonymkode: cfee8...84b
Brunhilde Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Aha...Kan kaffesjappa male det for meg? Anonymkode: feb92...d71 Jada, eller du kan kjøpe deg en kaffekvern, de koster ikke så mange hundrelappene. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, de kan male det for deg. Men kaffen blir best om du maler bønnene selv rett før bruk. Anonymkode: cfee8...84b Helt enig, men jeg må innrømme at jeg allikevel ofte velger den lettvinte løsningen og får kaffen malt, eventuelt maler opp til flere "kokinger" når jeg først tar frem kverna.
Mperle Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Men den er jo filtermalt, ikke til presskanne Anonymkode: feb92...d71 Ja, det står på pakken at det er filtermalt kaffe 🙂 Og den har jeg brukt i presskanne uten problem så ville tipse om det til TS som har lett overalt etter kaffe til presskanne.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 Brunhilde skrev (2 timer siden): Jada, eller du kan kjøpe deg en kaffekvern, de koster ikke så mange hundrelappene. Helt enig, men jeg må innrømme at jeg allikevel ofte velger den lettvinte løsningen og får kaffen malt, eventuelt maler opp til flere "kokinger" når jeg først tar frem kverna. Takk, skal sjekke det ut 🙂 Anonymkode: feb92...d71
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 Du bør sjekke om det finnes en kaffeforretning i nærheten av der du bor. Jeg pleier å kjøpe koffeinfri kaffe på Te- og kaffehuset i Trondheim. Der kan de også male kaffen for deg, meget mulig også for presskanne. Anonymkode: 94553...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå