Era Vulgaris Skrevet 11. mars 2021 #41 Skrevet 11. mars 2021 Jeg var akkurat som deg, TS, og det er helt flaut å si det, men jeg spiste knapt fisk fram til jeg var 40! Tok lang tid å komme over bøygen med å faktisk klare å smake på det igjen. Jeg begynte med skikkelig fersk kvalitetsfisk. Jeg kan love deg at det er stor forskjell på fersk fjellørret og frossen torsk i blokk! Jeg ville nok heller startet med å prøve meg på fet fisk framfor kokt torsk, hvis jeg var deg. Kokt torsk spiser jeg knapt, men fiskesuppe med torsk synes jeg er skikkelig godt. Salma laks, fersk ørret, steinbit og grillet makrell er enklere å lære seg å like enn mange andre typer fisk, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #42 Skrevet 11. mars 2021 Knirke skrev (På 7.3.2021 den 6.39): Bare lukten får meg til å brekke meg. Lukten av varmebehandlet fisk er det som stanser meg. Jeg liker godt sushi, røykelaks og fiskekaker, for det lukter ingenting. Men fisk som kokes, stekes, ovnsbakes lukter pyton. Den eneste formen for varmebehandlet fisk som jeg takler er hvis den grilles utendørs, helst ved sjøen eller et annet sted med litt vind slik at luften skiftes ut, for da lukter det ikke så ille. Da kan jeg spise de fleste typer fisk. Samboeren min lager ofte sånn skattekiste, altså pakker inn fiskestykker med litt løk og andre grønnsaker i aluminiumsfolie og griller det. Liker det best når han også har i godt med pesto eller andre krydderier. Synes også det går greit å spise varmebehandlet fisk på restaurant. Men takler ikke å være på besøk hos noen som nylig har stekt eller kokt fisk, da må jeg gå ut ellers spyr jeg. Anonymkode: a75f6...14b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå