Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi ligger på 1,4-1,5 i året og vi føler oss ikke rik 😆  spiller stadig Lotto og drømmer om mer penger 😇 

Anonymkode: 326d6...ff2

"Alle" vil vel ha mer enn de har. Men hva er det egentlig man ikke kan kjøpe med en slik inntekt? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (1 time siden):

"Alle" vil vel ha mer enn de har. Men hva er det egentlig man ikke kan kjøpe med en slik inntekt? 

Bolig i Oslo uten å spare i 10 år først?

Anonymkode: 4b60a...679

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når du har nok penger til å ikke tenke på det, og ikke lenger er opptatt av å sette merkelappen "rik" på deg selv eller andre. 

Anonymkode: 49e23...a5a

AnonymBruker
Skrevet

Rikdom er selvsagt relativt. Når vi drar tilbake til det hullet i veggen jeg er fra, så ser alle på oss som «de rike Oslofolka». I nabolaget vårt er vi helt gjennomsnittlige, og ingen leer på et øyelokk. Vi har en samlet inntekt på rundt 3 milioner🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 42678...d17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har samlet 1,4 i inntekt, men føler oss ikke rike 😊 Skal sies at vi hadde langt fra så god inntekt for noen år tilbake, så opparbeidet oss en del gjeld. Men om noen år når vi har fått betalt ned gjelden, vil vi ha betraktelig mye bedre økonomi 😊 

Ett familiemedlem av meg har mindre i inntekt en oss, å jeg ser på den personen som rik. Investert pengene smart. Går snart av med pensjon, og har fleire eiendommer uten lån på og noen millioner på bok. 

Anonymkode: 2b9ca...7bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at svaret mitt vil skille seg ut litt, men jeg mener at man ikke er rik før man er oppe i samlet formue på rundt 50 millioner :vetikke: Høres det lite oppnåelig ut for de fleste? Ja, det er vel det som er meningen. Alle kan ikke bli rike. 

Mange som er øvre middelklasse, men i mitt hode så tilsvarer ikke det å være en del av den øvre middelklassen som rik 

Anonymkode: dbc62...ded

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 3/8/2021 at 4:00 PM, AnonymBruker said:

Bolig i Oslo uten å spare i 10 år først?

Anonymkode: 4b60a...679

Med en inntekt på 1,4 millioner kan dere lett skaffe dere bolig i Oslo på ett år. Si dere får utbetalt 900 000, si at 300 000 går til forbruk. Da sitter dere igjen med 600 000 til egenkapital etter kun ett eneste år. Med det kan dere kjøpe en bolig til 4 millioner. Om dere ønsker en bolig til 8 millioner må dere spare i to år. Buhu. 

Anonymkode: 4354f...f11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 5.06):

Inspirert av en annen tråd her inne. Jeg lurer på hvor mye penger/eiendommer som skal til for å kalle seg rik? 😊

Anonymkode: d0506...f96

Du er rik når du ikke er avhengig av kroner for å leve.Eller fri er et passende ord.

Anonymkode: 83f5d...2e9

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er rik når du ikke er avhengig av kroner for å leve.Eller fri er et passende ord.

Anonymkode: 83f5d...2e9

Er man ikke alltid avhengig av kroner for å leve? Unntatt om du bor hos mamma eller pappa eller ektefellen din betaler alt?

Anonymkode: 4354f...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...