AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Jeg veier i dag 57 kg og er 170 høy. Da jeg var 45 kg (og hadde en svært usunn kroppsvekt), var magen så godt som flat. I dag er den mer deigete (som resultat av fødsel for et par år siden), og ikke så flat som jeg skulle ønske. Jeg blir også lett oppblåst, som ikke akkurat hjelper på saken. Magen er et større kompleks for meg enn jeg vil innrømme, og jeg føler meg ukomfortabel i alle slags klær som ikke holder inn magen eller skjuler magen. Synes dette er synd. Jeg er aktiv, og trener styrke 4 ganger i uken. Jeg spiser sunt (men ikke for strengt), og har funnet en balanse som funker for meg og som jeg trives med. Men magen plager meg, samtidig som jeg ikke ønsker å bli for tynn og kutte ut alt av matvarer som jeg er glad i, men som kanskje heller ikke er gunstig for magefettet (ris, pasta, brød osv). Spiser brød 1-2 ganger daglig, og en normal porsjon ris/pasta/poteter til middag. Med den livsstilen jeg har valgt, er det viktig for meg at jeg har et kosthold jeg kan leve med over tid. Det jeg lurer på da - er det realistisk for meg å bli kvitt magefettet? Eller må jeg bare godta at det er på magen, det relativt lille jeg har på kroppen av fett, legger seg hos meg? Jeg er 26 år om det skulle være til betydning. Anonymkode: 11e3c...a7f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Nei, det er nok ikke realistisk. Anonymkode: cd464...290 6
CorvusCorax Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Men trener du magemuskler da? Tar sit ups? Jeg har flat mage og veier mye mer. Men folk har forskjellig kropper - kanskje alt ditt fett ligger på magen, men du er slank i ben og armer. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 5 hours ago, CorvusCorax said: Men trener du magemuskler da? Tar sit ups? Jeg har flat mage og veier mye mer. Men folk har forskjellig kropper - kanskje alt ditt fett ligger på magen, men du er slank i ben og armer. Man får ikke flat mage av situps. Anonymkode: cd464...290 11
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Med den vekten tror jeg ikke fettprosenten er problemet. Kanskje du har svake kjernemuskler? Yoga og pilates kan hjelpe på det. Kanskje det har vært verd å prøve? Også må du jobbe med ditt syn og forventninger for kroppen. Anonymkode: d20f8...7a7 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg veier i dag 57 kg og er 170 høy. Da jeg var 45 kg (og hadde en svært usunn kroppsvekt), var magen så godt som flat. I dag er den mer deigete (som resultat av fødsel for et par år siden), og ikke så flat som jeg skulle ønske. Jeg blir også lett oppblåst, som ikke akkurat hjelper på saken. Magen er et større kompleks for meg enn jeg vil innrømme, og jeg føler meg ukomfortabel i alle slags klær som ikke holder inn magen eller skjuler magen. Synes dette er synd. Jeg er aktiv, og trener styrke 4 ganger i uken. Jeg spiser sunt (men ikke for strengt), og har funnet en balanse som funker for meg og som jeg trives med. Men magen plager meg, samtidig som jeg ikke ønsker å bli for tynn og kutte ut alt av matvarer som jeg er glad i, men som kanskje heller ikke er gunstig for magefettet (ris, pasta, brød osv). Spiser brød 1-2 ganger daglig, og en normal porsjon ris/pasta/poteter til middag. Med den livsstilen jeg har valgt, er det viktig for meg at jeg har et kosthold jeg kan leve med over tid. Det jeg lurer på da - er det realistisk for meg å bli kvitt magefettet? Eller må jeg bare godta at det er på magen, det relativt lille jeg har på kroppen av fett, legger seg hos meg? Jeg er 26 år om det skulle være til betydning. Anonymkode: 11e3c...a7f Litt rart at magen din ikke er flat, du veier jo ikke mye og trener. Jeg er like høy som deg, flere år eldre, veier mer, har født tre barn og magen er flat. Trener noen ganger i uken, men ikke veldig intenst. Kanskje det er genetisk betinget? Anonymkode: 0c0b8...b55 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Hvis du ikke har flat mage med såpass lav vekt i forhold til høyde har du nok ikke riktig kosthold eller genetikk til å kunne få flat mage Anonymkode: 115cb...5eb 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Jeg veier 57, er 167 og trener løping 8 timer i uken (80 km i uken). Har nesten flat mage med denne vekten på dette aktivitetsnivået, men må jeg trene mindre en periode hopper magen frem, selv om vekten holdes lik. Anonymkode: 7798b...723
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 Det må nok være genetisk Jeg er 173 cm og 61 kg, slank overalt untatt på magen. Men dette ligger i familien vår, de fleste er slanke untatt på mageområdet. Anonymkode: 5e3a0...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg veier 57, er 167 og trener løping 8 timer i uken (80 km i uken). Har nesten flat mage med denne vekten på dette aktivitetsnivået, men må jeg trene mindre en periode hopper magen frem, selv om vekten holdes lik. Anonymkode: 7798b...723 Jeg er 168 og veier 65, men har flat mage så lenge jeg holder meg unna sukker og raske karbohydrater. Alle kilo legger seg på lår, hofter, armer og pupper. På min søster er det annerledes, hun får alt på magen, men har konstant slanke ben og armer uansett. Anonymkode: cd464...290 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 Er du smal eller bred? Er man smal er det vanskelig å få helt flat mage, rett og slett fordi mat og drikke tar plass. Anonymkode: 8ec5d...2ed 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 Finnes en fyr på youtube som heter Mr.London. han har en challange som heter Fupa be gone. Den ska gå direkte på magen. Anonymkode: e32b8...dc6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg veier i dag 57 kg og er 170 høy. Da jeg var 45 kg (og hadde en svært usunn kroppsvekt), var magen så godt som flat. I dag er den mer deigete (som resultat av fødsel for et par år siden), og ikke så flat som jeg skulle ønske. Jeg blir også lett oppblåst, som ikke akkurat hjelper på saken. Magen er et større kompleks for meg enn jeg vil innrømme, og jeg føler meg ukomfortabel i alle slags klær som ikke holder inn magen eller skjuler magen. Synes dette er synd. Jeg er aktiv, og trener styrke 4 ganger i uken. Jeg spiser sunt (men ikke for strengt), og har funnet en balanse som funker for meg og som jeg trives med. Men magen plager meg, samtidig som jeg ikke ønsker å bli for tynn og kutte ut alt av matvarer som jeg er glad i, men som kanskje heller ikke er gunstig for magefettet (ris, pasta, brød osv). Spiser brød 1-2 ganger daglig, og en normal porsjon ris/pasta/poteter til middag. Med den livsstilen jeg har valgt, er det viktig for meg at jeg har et kosthold jeg kan leve med over tid. Det jeg lurer på da - er det realistisk for meg å bli kvitt magefettet? Eller må jeg bare godta at det er på magen, det relativt lille jeg har på kroppen av fett, legger seg hos meg? Jeg er 26 år om det skulle være til betydning. Anonymkode: 11e3c...a7f Du har ikke tenkt tanken at kanskje det er delte magemuskler som er problemet og ikke magefett? Legger ved en video fra ei på youtube som spør seerene hva som kan være galt med magen. Hun er ofte opplåst og ser gravid ut selv om hun ikke er det. Anonymkode: 2dcbe...aaa
CorvusCorax Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man får ikke flat mage av situps. Anonymkode: cd464...290 Kanskje ikke du får det.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Skrevet 7. mars 2021 Du kan få mindre midje av å trene en muskel som heter transverse abdominal. Øvelsen dead bug trener denne muskelen. Pass på at korsryggen er limt til gulvet Anonymkode: efac9...c21
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #16 Skrevet 7. mars 2021 Men er du sikker på at magen din ikke er flat? Har sett flere som hevder de ikke har flat mage, men det er bare tull. 100% flat er det ingen mange som blir, man må tross alt ha plass til organer. Anonymkode: e96be...40d 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #17 Skrevet 7. mars 2021 Kanskje du har matintoleranse på noe? Eller delte magemuskler som noen navner her Verdt å sjekke. Anonymkode: 2cebf...55d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #18 Skrevet 7. mars 2021 CorvusCorax skrev (18 timer siden): Men trener du magemuskler da? Tar sit ups? Jeg har flat mage og veier mye mer. Men folk har forskjellig kropper - kanskje alt ditt fett ligger på magen, men du er slank i ben og armer. Trener magemuskler ja, men det hjelper vel ikke om man har fett som ligger over? Mageøvelser i seg selv fjerner jo ikke fettet.. Ts Anonymkode: 11e3c...a7f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #19 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du smal eller bred? Er man smal er det vanskelig å få helt flat mage, rett og slett fordi mat og drikke tar plass. Anonymkode: 8ec5d...2ed Jeg er smal.. Ts Anonymkode: 11e3c...a7f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #20 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Finnes en fyr på youtube som heter Mr.London. han har en challange som heter Fupa be gone. Den ska gå direkte på magen. Anonymkode: e32b8...dc6 Takk for tips, skal sjekke ut! Ts Anonymkode: 11e3c...a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå