Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

jeg er gravid og termin om noen uker. Jeg har flere damer i familien som er flink til å strikke, og vil gjerne spørre om dem kan tenke seg å strikke klær til babyen. (Jeg har ikke fått noe til nå) 

Hvordan kan jeg spørre på en fin måte uten å virke frekk?

Anonymkode: 4c5ab...4d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde syns det var veldig hyggelig å bli spurt:) Kanskje si at du syns strikka babytøy er veldig fint, men at du dessverre ikke kan strikke selv, så du lurer på om de kunne tenke seg å strikke noe mot at du betaler garn? (Men at du selvfølgelig skjønner om de har andre prosjekter planlagt så det ikke passer). Så lenge du tilbyr å betale for garn og spør på en hyggelig måte kan jeg ikke se for meg at det er frekt. Og det er jo veldig hyggelig å strikke til noen som virkelig setter pris på hjemmestrikk😊

Anonymkode: f56f3...9de

• Liker 8
Skrevet

Synes selv at det er bare hyggelig å bli spurt (er forsiktig med å strikke "uoppfordret", redd for å gi bort ting som ikke faller i smak/blir brukt) 😊 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært svært forsiktig i fremgangsmåten ihvertfall, kanskje er vedkommende en strikkebitsj, selv om du tror du kjenner vedkommende godt. Men det skader ikke å prøve seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Frøyafar skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde vært svært forsiktig i fremgangsmåten ihvertfall, kanskje er vedkommende en strikkebitsj, selv om du tror du kjenner vedkommende godt. Men det skader ikke å prøve seg. 

Strikkebitsj?? Alle strikkere setter pris på å bli spurt/oppfordret til å strikke, i alle fall når det er til nærmeste familie.

Anonymkode: 62a63...051

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Strikkebitsj?? Alle strikkere setter pris på å bli spurt/oppfordret til å strikke, i alle fall når det er til nærmeste familie.

Anonymkode: 62a63...051

Strikkebitsj ja. Jeg vet minst en av den typen, som finner stor prestisje i sitt arbeid, og har gjerne flere viiiiktige prosjekter planlagt flere år i forveien. Sånne setter nok ikke engang familien sin foran egen ære i strikkeklubben. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk lite før fødselen, men etterpå hagla det inn med strikk! Kan jo godt hende disse strikkefolka dine allerede er godt i gang med gaver :)

Men om det er noe spesielt du ønsker deg ville jeg ikke vært redd for å spørre pent. 

Anonymkode: 02b8e...7f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strikker mye. Og pleier å si at det er med strikking som med sex, hvis jeg virkelig liker deg, og du setter pris på det, er det gratis. Hvis ikke finnes det ikke nok penger i verden.

Jeg vil ikke bli bedt om å strikke mot latterlig lav betaling. Men hvis en i nær familie venter barn og gir uttrykk for at hun ønsker seg hjemmestrikk, ville jeg kastet meg over pinnene. Det behøver ikke være vanskeligere enn å si at du skulle ønske du kunne strikke til babyen selv.

Anonymkode: e7559...d99

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg strikker mye. Og pleier å si at det er med strikking som med sex, hvis jeg virkelig liker deg, og du setter pris på det, er det gratis. Hvis ikke finnes det ikke nok penger i verden.

Jeg vil ikke bli bedt om å strikke mot latterlig lav betaling. Men hvis en i nær familie venter barn og gir uttrykk for at hun ønsker seg hjemmestrikk, ville jeg kastet meg over pinnene. Det behøver ikke være vanskeligere enn å si at du skulle ønske du kunne strikke til babyen selv.

Anonymkode: e7559...d99

Jeg dør 🤣 men akkurat sånn er det!!! Jeg strikker mer enn gjerne til familie og gode venner gratis. 

Å strikke til halvveis bekjente eller på bestilling sitter langt inne. Da tar jeg meget godt betalt 😅

Jeg blir derimot aldri fornærmet dersom noen spør meg om å strikke noe, så lenge de tar et nei og ikke surmuler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør søsteren min som er kjempeflink! :) Noen ting strikker hun på eget initiativ, men andre ganger spør jeg om noe spesifikt med spesifikk farge. Da vippser jeg for garnet og oppskrift, også strikker hun gratis :)  Koster jo litt for garn og oppskrift, så synes det er viktig å betale for det når jeg faktisk spør om det 😃

Anonymkode: 1f4da...df7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...