AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Hei jeg er gravid og termin om noen uker. Jeg har flere damer i familien som er flink til å strikke, og vil gjerne spørre om dem kan tenke seg å strikke klær til babyen. (Jeg har ikke fått noe til nå) Hvordan kan jeg spørre på en fin måte uten å virke frekk? Anonymkode: 4c5ab...4d7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Jeg hadde syns det var veldig hyggelig å bli spurt:) Kanskje si at du syns strikka babytøy er veldig fint, men at du dessverre ikke kan strikke selv, så du lurer på om de kunne tenke seg å strikke noe mot at du betaler garn? (Men at du selvfølgelig skjønner om de har andre prosjekter planlagt så det ikke passer). Så lenge du tilbyr å betale for garn og spør på en hyggelig måte kan jeg ikke se for meg at det er frekt. Og det er jo veldig hyggelig å strikke til noen som virkelig setter pris på hjemmestrikk😊 Anonymkode: f56f3...9de 8
Harepucifer Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Synes selv at det er bare hyggelig å bli spurt (er forsiktig med å strikke "uoppfordret", redd for å gi bort ting som ikke faller i smak/blir brukt) 😊 2
Brødfjølvarianten Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Jeg hadde vært svært forsiktig i fremgangsmåten ihvertfall, kanskje er vedkommende en strikkebitsj, selv om du tror du kjenner vedkommende godt. Men det skader ikke å prøve seg. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Frøyafar skrev (1 minutt siden): Jeg hadde vært svært forsiktig i fremgangsmåten ihvertfall, kanskje er vedkommende en strikkebitsj, selv om du tror du kjenner vedkommende godt. Men det skader ikke å prøve seg. Strikkebitsj?? Alle strikkere setter pris på å bli spurt/oppfordret til å strikke, i alle fall når det er til nærmeste familie. Anonymkode: 62a63...051 5
Brødfjølvarianten Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Strikkebitsj?? Alle strikkere setter pris på å bli spurt/oppfordret til å strikke, i alle fall når det er til nærmeste familie. Anonymkode: 62a63...051 Strikkebitsj ja. Jeg vet minst en av den typen, som finner stor prestisje i sitt arbeid, og har gjerne flere viiiiktige prosjekter planlagt flere år i forveien. Sånne setter nok ikke engang familien sin foran egen ære i strikkeklubben. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Vi fikk lite før fødselen, men etterpå hagla det inn med strikk! Kan jo godt hende disse strikkefolka dine allerede er godt i gang med gaver Men om det er noe spesielt du ønsker deg ville jeg ikke vært redd for å spørre pent. Anonymkode: 02b8e...7f9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Jeg strikker mye. Og pleier å si at det er med strikking som med sex, hvis jeg virkelig liker deg, og du setter pris på det, er det gratis. Hvis ikke finnes det ikke nok penger i verden. Jeg vil ikke bli bedt om å strikke mot latterlig lav betaling. Men hvis en i nær familie venter barn og gir uttrykk for at hun ønsker seg hjemmestrikk, ville jeg kastet meg over pinnene. Det behøver ikke være vanskeligere enn å si at du skulle ønske du kunne strikke til babyen selv. Anonymkode: e7559...d99 6
Skogkløver Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg strikker mye. Og pleier å si at det er med strikking som med sex, hvis jeg virkelig liker deg, og du setter pris på det, er det gratis. Hvis ikke finnes det ikke nok penger i verden. Jeg vil ikke bli bedt om å strikke mot latterlig lav betaling. Men hvis en i nær familie venter barn og gir uttrykk for at hun ønsker seg hjemmestrikk, ville jeg kastet meg over pinnene. Det behøver ikke være vanskeligere enn å si at du skulle ønske du kunne strikke til babyen selv. Anonymkode: e7559...d99 Jeg dør 🤣 men akkurat sånn er det!!! Jeg strikker mer enn gjerne til familie og gode venner gratis. Å strikke til halvveis bekjente eller på bestilling sitter langt inne. Da tar jeg meget godt betalt 😅 Jeg blir derimot aldri fornærmet dersom noen spør meg om å strikke noe, så lenge de tar et nei og ikke surmuler.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 Jeg spør søsteren min som er kjempeflink! Noen ting strikker hun på eget initiativ, men andre ganger spør jeg om noe spesifikt med spesifikk farge. Da vippser jeg for garnet og oppskrift, også strikker hun gratis Koster jo litt for garn og oppskrift, så synes det er viktig å betale for det når jeg faktisk spør om det 😃 Anonymkode: 1f4da...df7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå