Gå til innhold

KaZaA - virus?!

NonStop

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser at det har vært noe virus greier i forbindelse med KaZaA?

Noen som vet noe om det???

Har ikke fått med meg noe tidligere...?!

Maskinen funker nå bra..... ennå....

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke virus som er hovedproblemet med kazaa. Problemet er at det automatisk blir installert spyware samtidig som du installerer kazaa, dette blir liggende på maskinen din selv etter at du har avinstallert kazaa. Du er nødt til selv å fysisk slette disse filene skal du bli kvitt spywaren. Du kan også fint slette spywaren uten å slette kazaa.

Sjekk ut denne linken her, her står det hva du skal gjøre for å bli kvitt spywaren:

http://news.com.com/2009-1023-875036.html

Ellers så er det jo alltid en fare for at filer og programmer du laster ned via kazaa kan inneholde virus. Så sjekk alltid filene før du åpner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst noe som heter Kazaa Lite, en "piratutgave" av Kazaa som ikke installerer spyware. Prøv den i stedet, da vel :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

spyware fjerner du med f.eks. gratisprogrammet ad-aware som du kan laste ned fra f.eks. tucows.com

Det er lurt å ha uansett i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg fikk beskjed om å fjerne det programmet umiddelbart.....av en som jobber i et datafirma! Det var bare "dritt og møkk" som fulgte med det programmet. :x

Han (i datafirmaet) hadde fått inn en PC som hadde "hengt seg opp". Han fjernet dette programmet - og vips, PC'n funket som bare det...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...