AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Skrevet 6. mars 2021 9 dager til termindatoen er her, og jeg har null «melk». Får til å skvise ut en liten dråpe en sjelden gang bare. Er det noe som umiddelbart blir en del bedre etter fødsel, eller kommer det til å bli til å legge en baby til et bryst uten noe som helst nyttig rett etter fødselen?😅 Anonymkode: 5e93b...875
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #2 Skrevet 6. mars 2021 Jeg hadde ikke en eneste dråpe... Så våknet jeg neste morgen med pupper så store at jeg ikke klarte snu meg i senga 😂 Anonymkode: f9a46...379 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #3 Skrevet 6. mars 2021 Det er et suggende barn som stimulerer deg å produsere melk, ikke dine fingrene. Anonymkode: e8a86...495 1
Tough cookie Skrevet 6. mars 2021 #4 Skrevet 6. mars 2021 Jeg fikk ikke melk før et par dager etter fødselen.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #5 Skrevet 6. mars 2021 Melka kommer samtidig med tårene, sa jordmor (pga. hormonene!) På dag 2. Anonymkode: 5f230...8d2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Det er normalt å få melk noen dager etter at morkaken er ute av magen. Anonymkode: 4d6ab...21c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Nå prøvde jeg aldri å få ut noe før fødsel, men med begge mine har melka kommet for fullt dag 2. Babyen er laget for nettopp dette, at det de første dagene ikke er mye å få ut. Går helt fint 😊 Anonymkode: 0153a...9ee 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Hvorfor tror så mange at melken kommer før barnet? Det er en grunn til at mange sliter med amming. Anonymkode: 4e679...9e7 7
Mnjah Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 Hvor har folk fått det fra at melka skal være på plass før ungen kommer? 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): 9 dager til termindatoen er her, og jeg har null «melk». Får til å skvise ut en liten dråpe en sjelden gang bare. Er det noe som umiddelbart blir en del bedre etter fødsel, eller kommer det til å bli til å legge en baby til et bryst uten noe som helst nyttig rett etter fødselen?😅 Anonymkode: 5e93b...875 Hadde ikke en dråpe før rett etter fødselen. Da kom det noen få dråper. Jobbet i 2 døgn med amming og håndmelking før det kom ordentlig med melk. Anonymkode: ecff6...648
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 Jeg hadde ingen melk før fødsel. Jeg la til barnet som sugde og sugde men følte det ikke var noe melk den fikk ut. Spurte sykepleieren som var innom og hun spurte om hun fikk vise meg noe. Hun klemte og klemte på brystvorten og en tykk tykk dråpe med melk kom ut. Hun sa vi hadde råmelk de første dagene, og at den vanlige melken pleide komme etter dag 2 eller senere, for de som kunne amme, og at jeg ikke skulle bekymre meg da råmelken var proppfull av det barnet trengte. Anonymkode: 7ac51...4c0
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 Det er da ikke vanlig å ha melk før fødselen, ihvertfall som førstegangs? Jeg hadde ihvertfall ikke det med første og det stressa jeg ikke med i det hele tatt. Amming gikk uansett fint det, melka kommer jo de første dagene etter fødselen. Anonymkode: 4f9ad...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 Jeg hadde ingen melk før dag 2 etter fødsel, fikk beskjed på sykehuset at det var helt normalt. Anonymkode: 69002...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 Mnjah skrev (7 timer siden): Hvor har folk fått det fra at melka skal være på plass før ungen kommer? Dette er ikke første barnet mitt. Med nr. 1 lakk jeg allerede flere uker før hun ble født og følte derfor at jeg i det minste hadde NOE å tilby henne da hun ble født. Tenkte i grunnen ikke så mye over det da, i og med at det ikke føltes ut som det var helt tomt der. Nå derimot er det som nevnt knapt noen ting, og derfor lurte jeg altså på om det blir noen forbedring med en gang, eller om det tar flere dager før der skjer noen forskjell. Takk for svar, alle dere andre:) Anonymkode: 5e93b...875
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er ikke første barnet mitt. Med nr. 1 lakk jeg allerede flere uker før hun ble født og følte derfor at jeg i det minste hadde NOE å tilby henne da hun ble født. Tenkte i grunnen ikke så mye over det da, i og med at det ikke føltes ut som det var helt tomt der. Nå derimot er det som nevnt knapt noen ting, og derfor lurte jeg altså på om det blir noen forbedring med en gang, eller om det tar flere dager før der skjer noen forskjell. Takk for svar, alle dere andre:) Anonymkode: 5e93b...875 Det du lekker før barnet kommer er ikke det samme som råmelka du får rett etter fødsel, og har heller ingen sammenheng med om du får melk. Jeg lakk masse halve svangerskapet, fikk aldri nok melk Anonymkode: f1c33...806 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå