Gå til innhold

Hva er den fineste beige-fargen til jotun?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Washed linen passer ikke til bomull.

Men fargen i seg selv er dødsfin.

Anonymkode: e8cdb...89e

Jotun om fargen: En varm gråbeige tone. Fargen er akkurat passe myk og lun på veggen. Fargen kan minne litt om 10341 Kalk, men den er noe mindre rødlig. Det betyr at den passer langt bedre til Egghvit og Bomull.

Så ikke totalkræsj mot bomull, nei. Vi har det selv, rett og slett fordi jeg ikke har orket å starte på listemaling i tillegg til alt annet. Og det er ingenting å si på kombinasjonen.

Anonymkode: 35a1d...850

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Space 

Anonymkode: f8763...ecf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt skandinavisk lys fra jotun. Den passer til bomull. Jeg var veldig fornøyd. På jotun sin side står det:

En av våre mest populære lyse beige toner gjennom tidene. Den er gylden og lun, og lekker til populære brunfarger som 1623 Marrekesh eller 1929 Muskatnøtt. Den oppleves myk og behagelig i kombinasjon med okertoner samt lun og varm sammen med rødtoner. Fungerer til 1624 Letthet, 1001 Egghvit og 1453 Bomull.

Anonymkode: 8ee21...f78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2021 den 23.07):

Du har ikke bomull og klassisk hvit i samme rom og inntil hverandre????

Ellers, hvis du liker bomull på lister så er det bare å finne et fargekart av jotun på nettet og se hvilke farger de anbefaler. Eventuelt jotun.no og bruke det verktøyet de har der.

Selv liker jeg best farger som går til klassisk hvit og kan dessverre ikke hjelpe deg mer.

Anonymkode: e8cdb...89e

Skikkelig gangsta 🤣🤣

Anonymkode: cf013...23c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har pusset opp vårt rekkehus for 1,5 år siden. Og da var det fortsatt bomull som standard farge på alle lister og dører. Ja, det går an å bestille i klassisk hvit, men prisen kan doble seg. Totalt uaktuelt for vår del når vi trengte nye lister og dører til hele huset samtidig. Å male om var heller ikke aktuelt, da vi pusset opp selv og trengte ikke MER jobb, kjøpte ferdigmalte lister. Må allikevel si at det ikke plager meg i det hele tatt, nå 1,5 år etter, at listene er bomull. 

Farger vi har i huset: Kjøkken, ganger, kjeller - Hvit poesi. Soverom - soft mint, slate lavendel, comfort grey. Stua - Treasure. Tak - helt hvit, takmaling kjøper man ikke i bomull, så vidt jeg vet. 

Hvis man maler vegger i klassisk hvit, eller veldig kjølig farge, på et kjøkkenet som er ti år gammel og er i bomull - ja, da tror jeg man ser klart og tydelig at kjøkkenet ser gult ut. Det er også fordi hvit maling gulner med tiden. Men det at man ikke ha lister, dører, dørkarmer, vinduskarmer og vinduer i bomull, det tror jeg er overdreven frykt. 

Anonymkode: 1ee5f...a5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg malte stuen i Impression. Den er fantastisk vakker!

Anonymkode: 854ac...ef4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fargen Sand fra Jotun og er veldig fornøyd med den! 

Anonymkode: 41006...24d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...