AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Del Skrevet 6. mars 2021 Vi har "sjøsmaragd" og "sval sjø" i nabrommet og resten av huset er i "klassisk hvit (lister i bomull). Vi skal male noen vegger i en beige-farge og jeg lurer på hvilken dere syns er finest av jotun sine? Bør kanskje være litt lyst siden det er gangen? Anonymkode: 74f77...079 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #2 Del Skrevet 6. mars 2021 Du har ikke bomull og klassisk hvit i samme rom og inntil hverandre???? Ellers, hvis du liker bomull på lister så er det bare å finne et fargekart av jotun på nettet og se hvilke farger de anbefaler. Eventuelt jotun.no og bruke det verktøyet de har der. Selv liker jeg best farger som går til klassisk hvit og kan dessverre ikke hjelpe deg mer. Anonymkode: e8cdb...89e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #3 Del Skrevet 6. mars 2021 Ingen. Anonymkode: c41fb...1bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 6. mars 2021 #4 Del Skrevet 6. mars 2021 Har nettop malt ett rom i modern beige. Var skeptisk til om den ble veldig mørk, men den er relativt lys og gir en veldig god romfølelse. Jeg er veldig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #5 Del Skrevet 6. mars 2021 Har dere bomull på listverket fungerer Jotun sin Space godt, den er ganske lys. Vil dere gå for noe mørkere og mer jord toner ville jeg gått for raw canvas, den fungerer også bra til bomull. det er nevnt over her men har dere klassisk hvit på veggene og bomull på lister er det bare å finne fram malerkosten og male om listene, klassisk hvit får lister i bomull til å se skitten gul ut. for å få en rød tråd igjennom huset ville jeg også funnet en beige farge som passer fint til de grønnfargene du har i de andre rommene. lykke til:) Anonymkode: 05ffa...ef8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Del Skrevet 7. mars 2021 Haha ja jeg vet at bomull og klassisk hvit er som å banne i kirka 😂 huset var ferdigstilt før vi kjøpte det, så fikk ikke bestemme det 😄 Tror dere det blir bra å male listene? Alle dører og kjøkkenet er jo uansett i bomull.. (avsporing).. takk for tips, noen som har flere? Ts. Anonymkode: 74f77...079 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 7. mars 2021 #7 Del Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha ja jeg vet at bomull og klassisk hvit er som å banne i kirka 😂 huset var ferdigstilt før vi kjøpte det, så fikk ikke bestemme det 😄 Tror dere det blir bra å male listene? Alle dører og kjøkkenet er jo uansett i bomull.. (avsporing).. takk for tips, noen som har flere? Ts. Anonymkode: 74f77...079 Det fins mange beige-farger som harmonerer fint med bomull. Hvis kjøkkenet uansett er i bomull hjelper det nok ikke å bare male om listene. Personlig har jeg lys antikkhvit (veldig lys beige) i gangen med bomull på listene og er godt fornøyd med det. Den er ikke veldig kulør-sterk, men man kan evt se på ncs-koden og finne en mørkere variant dersom man liker tonen men ønsker en tydeligere fargeforandring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Del Skrevet 7. mars 2021 Ikke nødvendig å male lister og dører. Fsrgekartene til Jotun har masse farger som passer med bomull nå. Tiden med de greige fargene er mer og mer over. Enig i tipsene du har fått om space og raw canvas. Anbefaler også å høre inne på Jotun sine sider. De gir veldig gode råd 😊😊 Anonymkode: f8517...606 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Del Skrevet 7. mars 2021 Sjøsand fra Jotun er fin! Anonymkode: 7713e...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Del Skrevet 7. mars 2021 Varmgrå er veldig fin! Anonymkode: 50948...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Del Skrevet 7. mars 2021 Har testet såå mange nyanser av beige nå, synes Macchiato er en fin tone. Av litt kaldere ble washed linen også veldig bra, men den er litt lysere og kaldere. Anonymkode: 59787...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Del Skrevet 7. mars 2021 OT, men malerne jeg har engasjert mener man må ha klassisk hvit i taket og bomull på karmer og lister. Hvorfor det, hvis det er så krise å kombinere de to? Anonymkode: 8989a...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Del Skrevet 7. mars 2021 Syns forøvrig Sjokolademelk fra Fargerike er veldig fin Anonymkode: 8989a...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #14 Del Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): OT, men malerne jeg har engasjert mener man må ha klassisk hvit i taket og bomull på karmer og lister. Hvorfor det, hvis det er så krise å kombinere de to? Anonymkode: 8989a...913 Man bruker som regel takhvit i taket. Vinkelen gjør at det går bra å kombinere de to. Anonymkode: f8517...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Del Skrevet 7. mars 2021 Det avhenger av hvilket lys du har i rommet - fargen kan være rålekker en plass og bli rosa/lilla i et annet rom. Jeg ville ikke blandet klassisk hvit og bomull, den ene vil få den andre til å se skitten ut. Anonymkode: 46707...00e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #16 Del Skrevet 7. mars 2021 Antikkgrå kanskje? Synes den er mer beige enn grå, i mine øyne. Anonymkode: 1ee5f...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #17 Del Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): OT, men malerne jeg har engasjert mener man må ha klassisk hvit i taket og bomull på karmer og lister. Hvorfor det, hvis det er så krise å kombinere de to? Anonymkode: 8989a...913 Tipper malerne var over 40? Da var det sånn det skulle være, så kom man på bedre tanker. Anonymkode: e8cdb...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #18 Del Skrevet 7. mars 2021 Washed linen eller Soothing beige. Anonymkode: 35a1d...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #19 Del Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tipper malerne var over 40? Da var det sånn det skulle være, så kom man på bedre tanker. Anonymkode: e8cdb...89e Den gang malerne var unge - var det sånn det skulle være. Listverk og dører o.l. kommer fortsatt i fargen bomull selv om de fleste maler om til klassisk hvit. Anonymkode: e8cdb...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #20 Del Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Washed linen eller Soothing beige. Anonymkode: 35a1d...850 Washed linen passer ikke til bomull. Men fargen i seg selv er dødsfin. Anonymkode: e8cdb...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå