AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Skrevet 6. mars 2021 måtte kaste smokken til frøkna å nå nekter hun å ta noen smokk som helst, heller ikke i samme merke som forrige smokk. prøver febrilsk til å få hun til å ta ny smokk, og kan lykkes om hun er stup trøtt. spytter den ut så fort hun har sovnet. lurer på om jeg bare skal kaste alle smokkene, for det virker lettere å venne henne av smokk, en på ny smokk. men så er det jo mange fordeler med smokken! feks oppvåkninger på natt, bilturer, sovner fortere osv.. men er dette problemer som forsvinner når den er borte? hvor lang tid tar evt en slik prosess? å er det for tidlig etter 10mnd? føler som sagt vi fremdeles har mange fordeler med den. erfaringer takk🙌🏼 Anonymkode: bef24...7fe
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #2 Skrevet 6. mars 2021 Heller nå enn når hun er større, tenker jeg ☺️ Lite sjarmerende med 2-3 åringer med smokk. Om hun aksepterer å sovne uten nå så er det ikke mange dagene før den er glemt Anonymkode: e92a8...4d4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Heller nå enn når hun er større, tenker jeg ☺️ Lite sjarmerende med 2-3 åringer med smokk. Om hun aksepterer å sovne uten nå så er det ikke mange dagene før den er glemt Anonymkode: e92a8...4d4 Hvorfor i all verden er det lite sjarmerende? Dersom barnet finner trøst og ro med smokk så syns jeg barnet skal få lov å ha smokk. Dersom barnet fint vil slutte selv så er det en ting, men å ta fra barnet smokken når det har vært en trygghet lenge syns jeg ikke er noe særlig. Da kan man vente til barnet får en større forståelse av å måtte slutte og heller ta det sakte og gradvis i det tempoet som passer barnet best. Anonymkode: 56fb4...397 2
DMS Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor i all verden er det lite sjarmerende? Dersom barnet finner trøst og ro med smokk så syns jeg barnet skal få lov å ha smokk. Dersom barnet fint vil slutte selv så er det en ting, men å ta fra barnet smokken når det har vært en trygghet lenge syns jeg ikke er noe særlig. Da kan man vente til barnet får en større forståelse av å måtte slutte og heller ta det sakte og gradvis i det tempoet som passer barnet best. Anonymkode: 56fb4...397 Alle barn er sjarmerande, med og utan smokk, men det er anbefalt å slutte før grunna spesielt tannstilling og språkutvikling. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Alle mine har sluttet når de var 11-12 måneder. Syns det var helt supert! Trengte aldri avvenne, de ville bare ikke ha lenger. Et ikke problem spør du meg😊 Anonymkode: 19a9b...62f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Alle mine har sluttet når de var 11-12 måneder. Syns det var helt supert! Trengte aldri avvenne, de ville bare ikke ha lenger. Et ikke problem spør du meg😊 Anonymkode: 19a9b...62f så godt å høre! men i dag feks, våkner hun 05.. hadde hun tatt smokken hadde hun lagt seg videre noen timer, nå ble det derimot morgen 05 🤪 så hater hun å kjøre bil, men da er smokken til noe hjelp. har du noe erfaring med disse tingene? å var det noe som ble bedre/ lettere etter dere sluttet? vanligvis sovner hun på maks 10min, nå har det tatt over 1t.. Anonymkode: bef24...7fe
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Heller nå enn når hun er større, tenker jeg ☺️ Lite sjarmerende med 2-3 åringer med smokk. Om hun aksepterer å sovne uten nå så er det ikke mange dagene før den er glemt Anonymkode: e92a8...4d4 syns det er søtt jeg med smokk! men hun har aldri brukt smokk på dagtid uansett, kun ved soving og bil. men takk for tips 🙌🏼 Anonymkode: bef24...7fe
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvorfor i all verden er det lite sjarmerende? Dersom barnet finner trøst og ro med smokk så syns jeg barnet skal få lov å ha smokk. Dersom barnet fint vil slutte selv så er det en ting, men å ta fra barnet smokken når det har vært en trygghet lenge syns jeg ikke er noe særlig. Da kan man vente til barnet får en større forståelse av å måtte slutte og heller ta det sakte og gradvis i det tempoet som passer barnet best. Anonymkode: 56fb4...397 enig med deg! å for og gjøre meg selv tydelig, det var ikke planlagt å slutte med smokk. hun har hatt god nytte av smokken sin, men den var så utslitt og brukt lenge at vi måtte kaste den. nå nekter hun til og med den samme typen som vi kastet, den er nok for «hard» enda 😆 Anonymkode: bef24...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå