AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Skrevet 6. mars 2021 Noen som kan hjelpe meg litt her? Har en 20% stilling, men har jobbet mer enn det og går derfor foreldrepenger ut i fra snittlønn og ikke stillingslønn. Det er del regninger som kommer opp nå og ut i fra det lille jeg får av foreldrepengene så er det for lite. Jeg vurderer nå å jobbe kveldsvakter for å tjene inn mer penger.. MEN!! Hva skjer om jeg jobber kveldsvakter? Skal så klart varsle NAV. Beholder jeg den samme summen fra foreldrepengene? Får jeg mindre foreldrepenger? Noen som vet? Tusen takk.. Anonymkode: 8eeaf...65d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #2 Skrevet 6. mars 2021 Da må du gradere foreldrepengene. Anonymkode: db5b7...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #3 Skrevet 6. mars 2021 Må jeg ut i mammapermisjon? Kan jeg føre det over til far? Er desperat å få økonomien til å gå opp. Anonymkode: 8eeaf...65d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #4 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må jeg ut i mammapermisjon? Kan jeg føre det over til far? Er desperat å få økonomien til å gå opp. Anonymkode: 8eeaf...65d Når ble barnet født? Fellesperioden kan føres over på far. Men hvis du ikke jobber fulltid, tror jeg dere begge må ha gradert permisjon (til sammen max 100%). Sjekk det med NAV. Fars arbeidsgiver skal også ha forvarsel en viss tid før far går ut i permisjon, reglene for det står i arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 08f76...8d8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Må jeg ut i mammapermisjon? Kan jeg føre det over til far? Er desperat å få økonomien til å gå opp. Anonymkode: 8eeaf...65d Når har du termin? Er det noen sjanse for å velge engangsstønad istedet for foreldrepenger slik at far kan ta hele foreldrepengperioden? Så kan du jobbe, eventuelt melde deg på fleksibelt nettstudier for å dekke aktivitetskravet for at far skal kunne ta ut perm. Anonymkode: 8a823...861
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Du kan forresten ikke jobbe og motta foreldrepenger samtidig med mindre du graderer uttaket. Og da blir det egentlig ingen økonomisk gevinst. Anonymkode: 8a823...861
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Da får mindre foreldrepenger, fordi du må redusere prosenten permisjon. Så det blir ikke mer penger med mindre du helt slutter å være i permisjon og jobber i stedet. Men hør med nav for å få alt rett, de har en egen foreldrepengechat. Anonymkode: 8a5bb...616
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 I din situasjon lønner det seg heller å søke engangsstønad. Da kan du jobbe og gjøre som du vil. Anonymkode: 75cf2...a6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå