Julie Skrevet 12. mars 2021 #81 Del Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og det er her jeg og flere andre er uenig, og mener at disse hundene faktisk er hakket farligere enn mange andre raser. Ja, de er greie mot folk. Men flere kan ha en tendens til å bli hissige mot andre hunder. Alle hunder kan potensielt bite, og alle eiere kan potensielt miste kontroll over sin hund. Hunder kan stikke av, uforutsette ting kan skje. Og om en bullehund skulle komme i klinsj med en annen hund, er skadepotensialet så stort. Jeg har hatt uheldige sammenstøt med flere hunder, slikt kan skje. Mine hunder har blitt flydd på av andre. Når det har skjedd med en jack russell eller en toller, har jeg blitt irritert, men det løste seg fint. For et par måneder siden skjedde det med en bulle-type (antagelig en blanding). Hunden var i bånd, men den var stor og sterk, og røsket seg løs fra sin eier. Og gikk på mine hunder. Det endte med små bittskader på min hund og angripende hund, og på meg, da jeg gikk imellom. For jeg var virkelig redd for min hunds liv. Det er ikke ofte jeg er det, selv om min hund kan komme i konflikt med andre. Men i dette tilfellet var jeg skjelven lenge etterpå. En tidligere bekjent av meg har en renraset staff, skikkelig fin, som er i avl. Og verdens beste hund med mennesker! Men han ser rødt når han ser en annen hannhund. Så han holdes isolert fra andre hunder. Det har vært en utfordring på utstilling, men de fikk det til. Gjort et par bra plasseringer, så da skal det avles. Jeg forstår ikke hvordan det er forsvarlig. Denne tendensen til aggresivitet/samkjønnsagressivitet synes jeg er veldig uheldig, og ikke noe man skal feie under teppet. Man kan ikke bare fokusere på at den er så snill mot familien sin. Om en hund er trygg så lenge den isoleres fra andre hunder, anser jeg den ikke som spesielt trygg... For uhell kan skje! Og alle historiene om folk som har hatt ugreie møter med denne typen hunder, underbygger bare dette. Anonymkode: 7cb65...0ed Enig i mye av det du skriver, men når en ser på opprinnelsen til rasen så er jo ingenting av dette uventet. Det forundrer meg desto mer at andre finner dette overraskende eller uventet. Om det er helt heldig at rasen har seilt opp til å bli landets mest populære, kun slått av Border Collie, er jeg mer usikker på. Da tenker jeg både på avlsmessige konsekvenser og hvorvidt kjøpere er innforstått med rasens iboende egenskaper. Har ingenting imot rasen, elskverdige skapninger, men som eier må en ta "pakken" som følger med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #82 Del Skrevet 27. mars 2021 https://patch.com/florida/southtampa/video-released-dogs-shooting-ends-parade-tragic-note Fire politihester angrepet. FIRE! Disse hundene har rett og slett ingen andre kognitive evner, annet enn å BITE, SKADE, DREPE, ØDELEGGE. Anonymkode: 187c5...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #83 Del Skrevet 27. mars 2021 Hva slags argumenter skal meme-bilder gi? Merkelig at pitbull er den eneste hunderasen som trenger PROPAGANDA for å fremstå som noe annet enn monstre. 🥴🤷🏻♀️ Se hvor søt og snill denne mannen ser ut🙃 Han ville vel aldri gjort noe slemt🙃 Anonymkode: 187c5...63f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #84 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva slags argumenter skal meme-bilder gi? Merkelig at pitbull er den eneste hunderasen som trenger PROPAGANDA for å fremstå som noe annet enn monstre. 🥴🤷🏻♀️ Se hvor søt og snill denne mannen ser ut🙃 Han ville vel aldri gjort noe slemt🙃 Anonymkode: 187c5...63f Knis Anonymkode: cd867...3e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #85 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): https://patch.com/florida/southtampa/video-released-dogs-shooting-ends-parade-tragic-note Fire politihester angrepet. FIRE! Disse hundene har rett og slett ingen andre kognitive evner, annet enn å BITE, SKADE, DREPE, ØDELEGGE. Anonymkode: 187c5...63f Hva får deg til å tro at en annen rase ikke hadde gått til angrep om den ble skremt sånn som denne hunden ble? Hunden var bunnet fast i gjerde rett ved siden av der disse hestene kom trampende. Nå gikk det heldigvis bra med disse hestene. Anonymkode: d6b04...adf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #86 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 21.33): Avlet for å drepe/skade andre hunder - ikke mennesker. Jeg synes det er helt greit at pitbull er forbudt, og kunne godt lagt til noen flere raser egentlig. Hadde ikke vært så redd på egne vegne om det vandret pitbuller rundt for så vidt, forutsatt at eieren virket stabil og grei, men jeg vil ikke ha sånne hunder rundt mine hunder. Absolutt ille nok med staff, skjønner ikke at folk orker typen (og virker som om mange ikke helt vet hva de har begitt seg ut på, der bikkja plutselig tenner på alle plugger og flyr på/prøver å fly på andre hunder over "ingenting"). Ofte fine ellers, for all del, men det er et rimelig stort minus. Anonymkode: 01931...6fb Denne Staff beskrivelsen har jeg ofte hørt, men det viser seg at det er fra folk som har særdeles liten erfaring med rasen. Det er mange som dømmer Staff kun på utseende og ikke basert på faktiske erfaringer. Selv har jeg hatt hund hele livet, nå har jeg min andre Staff. Dette er eneste rasen jeg har hatt to ganger, dette skyldes det gode gemyttet som jeg opplever rasen har. Den er absolutt fantastisk mot andre mennesker, og sånn sett helt uegnet til vakthund. Mot andre hunder har jeg ikke hatt noen problemer, bortsett fra at den gir alt når den leker, og kan oppleves ganske voldsom når den leke-sloss. Hundene mine har aldri bitt noen andre hunder, men den har blitt bitt selv av følgende raser Schafer, Kongepuddel, Shetland Sheepdog og Bischon Frisee, sistnevnte rase to ganger. Visst jeg møter andre hundeiere som spør om vi skal la hundene løpe fritt og leke, så ser jeg an hundene litt, ser hunden sosialisert ut og hundeieren fornuftig ut har jeg ingen problemer med å slippe Staffen min, og det går bra 10 av 10 ganger. Det mest tåpelige jeg møter på når jeg går tur er hundeiere som løfter opp hunden sin når vi kommer, liksom for å beskytte hunden sin. Det er jo klart hunden som blir løftet tenker, her er det noe farlig siden eieren vil beskytte meg, med andre ord lærer hunden og bli skeptisk til enkelte raser. Til sist vil jeg si at hunder stort sett ikke blir mer galen enn hva eieren er. Anonymkode: b5fd7...b37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 31. mars 2021 #87 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Til sist vil jeg si at hunder stort sett ikke blir mer galen enn hva eieren er. Anonymkode: b5fd7...b37 Rettelse; Genetikk og avl først. Deretter blir hunden hva eier gjør den til. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 31. mars 2021 #88 Del Skrevet 31. mars 2021 Da har vi vært hos veterinæren i dag fordi min Staff er blitt bitt i bakbeinet av en liten hund, som gikk til bakholdsangrep etter at vi hadde gått fint forbi bjeffe sirkuset den hold. Flexibånd på 4 meter, og en idiot av en eier er skyld i det 🤬 Hva gjorde min som vist nok ikke har noe annet i hode en drap og kvesting av andre hunder. Jo det skal jeg si dere. IKKE NOEN TING! Han så forvirret på den lille, og gikk videre. Blodet dryppet, og jeg så med en gang at det måtte sjekkes av veterinær. Eieren av den lille sto bare å så dumt på meg, og mente hennes lille hund ikke kunne skade. Vel det kan den faktisk! Om jeg anmelder. Ja det kan du banne på at jeg gjør denne gangen 🤬🤬🤬 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 31. mars 2021 #89 Del Skrevet 31. mars 2021 MissPierce skrev (5 minutter siden): Da har vi vært hos veterinæren i dag fordi min Staff er blitt bitt i bakbeinet av en liten hund, som gikk til bakholdsangrep etter at vi hadde gått fint forbi bjeffe sirkuset den hold. Flexibånd på 4 meter, og en idiot av en eier er skyld i det 🤬 Hva gjorde min som vist nok ikke har noe annet i hode en drap og kvesting av andre hunder. Jo det skal jeg si dere. IKKE NOEN TING! Han så forvirret på den lille, og gikk videre. Blodet dryppet, og jeg så med en gang at det måtte sjekkes av veterinær. Eieren av den lille sto bare å så dumt på meg, og mente hennes lille hund ikke kunne skade. Vel det kan den faktisk! Om jeg anmelder. Ja det kan du banne på at jeg gjør denne gangen 🤬🤬🤬 Stakkars hunden!😢 Hva er det med folk og ansvarsfraskrivelse for den lille i fleksi?! Godt du anmelder!👏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 31. mars 2021 #90 Del Skrevet 31. mars 2021 Troyamin skrev (1 time siden): Stakkars hunden!😢 Hva er det med folk og ansvarsfraskrivelse for den lille i fleksi?! Godt du anmelder!👏 Det går heldigvis bra, og han tåler en trøkk. Men det er så unødvendig at sånt skjer 😥 Ja jeg har fått nok av uansvarlige småhund eiere. Så nå gjør jeg faktisk det. Har vitner på alt sammen. Å de er helt enig med meg. Hadde det vært motsatt hadde det blitt ramaskrik. Så nok er nok! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 31. mars 2021 #91 Del Skrevet 31. mars 2021 MissPierce skrev (Akkurat nå): Det går heldigvis bra, og han tåler en trøkk. Men det er så unødvendig at sånt skjer 😥 Ja jeg har fått nok av uansvarlige småhund eiere. Så nå gjør jeg faktisk det. Har vitner på alt sammen. Å de er helt enig med meg. Hadde det vært motsatt hadde det blitt ramaskrik. Så nok er nok! Som eier av en relativt utskjelt rase, så støtter jeg deg 100%! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 31. mars 2021 #92 Del Skrevet 31. mars 2021 Troyamin skrev (7 minutter siden): Som eier av en relativt utskjelt rase, så støtter jeg deg 100%! Takk ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #93 Del Skrevet 31. mars 2021 MissPierce skrev (17 timer siden): Da har vi vært hos veterinæren i dag fordi min Staff er blitt bitt i bakbeinet av en liten hund, som gikk til bakholdsangrep etter at vi hadde gått fint forbi bjeffe sirkuset den hold. Flexibånd på 4 meter, og en idiot av en eier er skyld i det 🤬 Hva gjorde min som vist nok ikke har noe annet i hode en drap og kvesting av andre hunder. Jo det skal jeg si dere. IKKE NOEN TING! Han så forvirret på den lille, og gikk videre. Blodet dryppet, og jeg så med en gang at det måtte sjekkes av veterinær. Eieren av den lille sto bare å så dumt på meg, og mente hennes lille hund ikke kunne skade. Vel det kan den faktisk! Om jeg anmelder. Ja det kan du banne på at jeg gjør denne gangen 🤬🤬🤬 Det var leit å høre, det var jeg som skrev ovenfor at min Staff har blitt bitt flere ganger, og jeg kjenner meg absolutt igjen i hvordan du beskriver reaksjonen på hunden, gjør ingenting tilbake selv om blodet drypper. Min ble bitt i nesen en gang og blodet dryppet, men den bare trakk seg bort og stilte bakenden til. Anonymkode: b5fd7...b37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 1. april 2021 #94 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det var leit å høre, det var jeg som skrev ovenfor at min Staff har blitt bitt flere ganger, og jeg kjenner meg absolutt igjen i hvordan du beskriver reaksjonen på hunden, gjør ingenting tilbake selv om blodet drypper. Min ble bitt i nesen en gang og blodet dryppet, men den bare trakk seg bort og stilte bakenden til. Anonymkode: b5fd7...b37 Går heldigvis veldig bra med han 😊 Min har vært i bråk en gang, og da var han bundet fast så han kom seg ikke vekk. Endte opp med bitt på nesa og halsen på min, og den andre fikk bitt i låret. Men var ikke noe problem å stoppe de overhode. Min ble veldig stille og forfjamset etterpå. Han trekker seg vekk om han kan. Vi har en gammel hund på 12 år i nabolaget, og han kjeftet og bummer til min da han er blitt en grinebiter. Men min elsker han, og vil alltid hilse på han på tur 😅❤️ Gamlefar vil også hilse, men må alltid kjefte litt på ung jyplingen 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #95 Del Skrevet 1. april 2021 Jeg og min hund passerte nok en eier med staff, og staffen, som heldigvis er i bånd, slenger seg mot min hund og glefser krakilsk. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om den slet seg fra eieren. Min hund har blitt angrepet to ganger av staff. Anonymkode: 43cb1...c61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 1. april 2021 #96 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og min hund passerte nok en eier med staff, og staffen, som heldigvis er i bånd, slenger seg mot min hund og glefser krakilsk. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om den slet seg fra eieren. Min hund har blitt angrepet to ganger av staff. Anonymkode: 43cb1...c61 Mens min Staff har blitt bitt av flere små hunder. Siste ble veterinær besøk! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #97 Del Skrevet 1. april 2021 MissPierce skrev (1 time siden): Mens min Staff har blitt bitt av flere små hunder. Siste ble veterinær besøk! Forskjellen på små hunder og en staff er vel åpenbar mht gemytt og skadepotensiale. Staffer biter seg fast og rister med den digre kreften sin. Anonymkode: 43cb1...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 1. april 2021 #98 Del Skrevet 1. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Forskjellen på små hunder og en staff er vel åpenbar mht gemytt og skadepotensiale. Staffer biter seg fast og rister med den digre kreften sin. Anonymkode: 43cb1...c61 Så da er det greit at min blir skadet, bare fordi at det er en liten hund mener du?!? Å rart du fortsatt har hund da, siden de tydeligvis angriper så stygt som du skal ha det til. Endret 1. april 2021 av MissPierce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #99 Del Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Forskjellen på små hunder og en staff er vel åpenbar mht gemytt og skadepotensiale. Staffer biter seg fast og rister med den digre kreften sin. Anonymkode: 43cb1...c61 Det er med Staff som med andre hunder, det trengs som regel to hunder for å starte et slagsmål. Nei Staff angriper ikke vilt og uhemmet, men de lar seg provosere av andre ustabile hunder som "ypper til bråk". Om andre hunder byr opp til lek, så er Staffen den som er helt med. Men det virker ut som mange elsker å demonisere denne rasen, de verste er som regel de som kun liker fluffy dog og veskehund. Men når du henviser til gemytt så siktet du kanskje til hva Norsk Kennel Klubb skriver: Dette er en hengiven, snill og lojal familiehund, med stabilt gemytt. Tradisjonelt med ukuelig mot og fast vilje. Meget intelligent og hengiven, spesielt overfor barn. Freidig, fryktløs og fullstendig pålitelig. For øvrig er Staffordshire Bull Terrieren en av få hunderaser som har fått sin hengivenhet ovenfor barn beskrevet i rasestandarden, og den eneste rasen som beskrives som «fullstendig pålitelig»! Anonymkode: b5fd7...b37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #100 Del Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er med Staff som med andre hunder, det trengs som regel to hunder for å starte et slagsmål. Nei Staff angriper ikke vilt og uhemmet, men de lar seg provosere av andre ustabile hunder som "ypper til bråk". Om andre hunder byr opp til lek, så er Staffen den som er helt med. Men det virker ut som mange elsker å demonisere denne rasen, de verste er som regel de som kun liker fluffy dog og veskehund. Men når du henviser til gemytt så siktet du kanskje til hva Norsk Kennel Klubb skriver: Dette er en hengiven, snill og lojal familiehund, med stabilt gemytt. Tradisjonelt med ukuelig mot og fast vilje. Meget intelligent og hengiven, spesielt overfor barn. Freidig, fryktløs og fullstendig pålitelig. For øvrig er Staffordshire Bull Terrieren en av få hunderaser som har fått sin hengivenhet ovenfor barn beskrevet i rasestandarden, og den eneste rasen som beskrives som «fullstendig pålitelig»! Anonymkode: b5fd7...b37 Hengiven ovenfor barn... Dette minner meg om markedsføringen til et visst hundehotell.. Hvis hundene er såpass barnevennlige, hvorfor står pitbullen for 48 % av komplekse bittskader hos barn, og hvorfor trenger tre ganger så mange barn operasjon etter bitt av pitbull enn for andre raser? (https://www.plasticsurgery.org/news/press-releases/complex-dog-bites-in-children-experience-and-recommended-treatment) Dine empiriske erfaringer eliminerer ikke tall og statistikk. Du kan ha verdens snilleste, mest loyale og kjærlige hund. det endrer ikke det faktum at dette er hunder med en genetisk historie og medfødte tendenser som gjør at de i større grad kan agere aggressivt, plutselig og uprovosert. De er ikke nødvendigvis mer aggressive generelt, men når de først agerer kan det gå alvorlig galt. Jeg er forresten veldig interessert i en legitim kilde som kan fortelle når pitbull-rasene ble avlet for å være spesielt hengivne mot barn. Det er den rasen som dreper flest barn, så dette henger ikke helt på greip logisk sett. Anonymkode: cd867...3e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå