Gå til innhold

Hvorfor er det ulovlig med pitbull?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 1.31):

Hvis polarhunder har samme statistikk som pitbull, så må de også forbys.

Vi er utrolig heldige i Norge, som slipper de grusomme monstrene som pitbuller er.

 

20180914_Deadly_Dogs_Forbes.jpg

Anonymkode: 187c5...63f

 De Polarehunde rasene har ikke en slik statistikk.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyeheler skrev (1 time siden):

 

Det var en hendelse i Buskerud for noen tiår tilbake. Er det denne hendelsen du tenker på? Dette var ikke renrasete polarhunder men, blanding av flere ikke polare raser.

Dette barnet som ble derpt av en Husky. Hordan gikk det til? Kan du redgjøre for det?

Var noen av disse polare hundene løse?

 Du fremstiller de polare hunderasen som de var reneste drapsmaskiner. Er du sikker på at det kun er polarehunde raser som har drept? Hvor langt tilbake i tid  hentet du disse datane?

 

 

 

De siste 20 årene er tre barn drept av hunder i Norge. 

Ei jente på 2år i Sør-Trøndelag ble drept av en Husky da hun fulgte etter søsteren sin, inn i hundegården på familiens gård. 

En 7år gamme gutt i Vest-Torpa ble drept av en flokk Polarhunder, (de var Husky/Schæfer mixer) da de rømte fra hunde gården. Gutten var på vei hjem fra skolen, og hundene tilhørte en nabo. Disse rømte vist nok ofte. Hun hadde 25 hunder. 

En 6 år gammel gutt i Alvdal ble drept av familiens Grønlandshund på gårdsplassen mens han lekte. Den hunden hadde nesten drept en 4åring tidligere med ett bitt i hode. 

Dette er tilbake til 1994. 

Nei ser absolutt ikke på Polarhunder som drapsmaskiner. Like lite som jeg ser på Bullehunder som det. Men de har vært involvert i de 3 drapene vi har hatt i landet de siste 20 årene. Det har ingen Bullerase. Som folk her kaller drapsmaskiner, monstre og missfostre. 

Var det jeg ville få frem. 

 

 

Endret av MissPierce
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyeheler skrev (1 time siden):

 

Det var en hendelse i Buskerud for noen tiår tilbake. Er det denne hendelsen du tenker på? Dette var ikke renrasete polarhunder men, blanding av flere ikke polare raser.

Dette barnet som ble derpt av en Husky. Hordan gikk det til? Kan du redgjøre for det?

Var noen av disse polare hundene løse?

 Du fremstiller de polare hunderasen som de var reneste drapsmaskiner. Er du sikker på at det kun er polarehunde raser som har drept? Hvor langt tilbake i tid  hentet du disse datane?

 

 

 

http://www.hundebitt.no/tord.htm

Anonymkode: 9ee25...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissPierce skrev (1 time siden):

De siste 20 årene er tre barn drept av hunder i Norge. 

Ei jente på 2år i Sør-Trøndelag ble drept av en Husky da hun fulgte etter søsteren sin, inn i hundegården på familiens gård. 

En 7år gamme gutt i Vest-Torpa ble drept av en flokk Polarhunder, (de var Husky/Schæfer mixer) da de rømte fra hunde gården. Gutten var på vei hjem fra skolen, og hundene tilhørte en nabo. Disse rømte vist nok ofte. Hun hadde 25 hunder. 

En 6 år gammel gutt i Alvdal ble drept av familiens Grønlandshund på gårdsplassen mens han lekte. Den hunden hadde nesten drept en 4åring tidligere med ett bitt i hode. 

Dette er tilbake til 1994. 

Nei ser absolutt ikke på Polarhunder som drapsmaskiner. Like lite som jeg ser på Bullehunder som det. Men de har vært involvert i de 3 drapene vi har hatt i landet de siste 20 årene. Det har ingen Bullerase. Som folk her kaller drapsmaskiner, monstre og missfostre. 

Var det jeg ville få frem. 

 

 

 

 

Jeg var vel litt for rask til å fyre av begge løpene. Beklager.  Jeg har hatt noen polarehunder og har ingen negativ erfaring med den polarerasen jeg hadde.  (Har ikke hunder nå)

 

I likhet med deg har heller ikke jeg rasefordommer, overhodet ikke.

Men jeg lurer på hva enkelte har tenkt på mtp rasen de har gått til anskaffelse av tydeligvis uten ha noe kjennskap til lynne, adferd, bruksområde osv.

Mener den lille jenten kom seg inn i hundegården helt alene. Mulig jeg tar feil.

Denne gønnlandshunden og gutten lekte vel på tunet uten tilsyn fra en voksen.  Barn skal ikke være alene med hunder, uansett om de står i kjetting, dette er jo noe alle vet. Hvis dette var scenarioet da det fikk dødelig utgang, og hundens historikk var kjennt er jo tankeløst. Mao samme familie og eier.

Uten tvil, denne hunden skulle eier avlitet etter det første angrepet. 

Den kan jo ha skiftet eier immelomtiden uten at ny eier blitt  gjort kjent med hundens historikk.

 

Endret av Høyeheler
skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (På 7.3.2021 den 6.22):

Årsaken er skadeomfanget når de først biter.

Hundene er avlet for å gjøre mest mulig skade på andre hunder (og andre dyr) i hundekamper. Pit kan oversettes til kampring. Og bull er okse. Men det er enda usikkert på om de faktisk holdt på med oksekamper, da det ofte var større molossere som kjempet mot oksene. Molossene var trege, dyre i drift og ikke alltid like stabile. Pitbullen vokste seg stor i undergrunnsmiljøet og fikk raskt et rykte for å være fryktløs og ødeleggende. Samtidig var disse hundene snille og omgjengelige mot sine eiere. Det er også pitbullen i dag. Den er hengiven mot sin familie og har et minimalt vokterbehov. Det er først når den tenner at den kan bli virkelig farlig. Med sitt mot og forsvarslyst, sammen med bittadferden, så kan den fremdeles gjøre meget stor skade. Kombinerer du alt dette og tar med en enorm høy smerteterskel og lite samarbeidsvilje rettet mot fører i gitte situasjoner, så kan du få en farlig hund. Eier av slike hunder må være sitt ansvar bevisst og vite hvilke forhåndsregler man tar. Det er kanskje også derfor vi ikke har hatt (noen?) angrep fra pitbull i Norge. For det er som @MissPierce sier; det er ikke pitbull som har drept barn her i landet. Bare se på hva som skjedde i forkant for den loven som vi kjenner i dag. ( Hundebitt.no er etter min mening en useriøs side drevet av personer uten kjennskap til hund og adferd. Desverre fikk de som står bak siden, alt for mye makt da lov om hundehold ble endret i sin tid.) 

Jeg har selv opplevd angrep fra pitbull her i Norge. Anslår det skjedde ca 1997. Det ble aldri anmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (1 time siden):

Jeg har selv opplevd angrep fra pitbull her i Norge. Anslår det skjedde ca 1997. Det ble aldri anmeldt.

Og siden du ikke anmeldte det, blir det heller ikke registrert noe sted. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Troyamin skrev (1 time siden):

Og siden du ikke anmeldte det, blir det heller ikke registrert noe sted. 

Det er en viss terskel for å anmelde bekjente. Anmeldelse var ikke den beste løsningen for situasjonen.

Ikke lenge etterpå kom uansett en lov som gjorde at alle pitbull-blandingene småkjeltringene smykket seg med som en slags penisforlenger, ganske raskt forsvant. Problem løst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (4 timer siden):

Jeg har selv opplevd angrep fra pitbull her i Norge. Anslår det skjedde ca 1997. Det ble aldri anmeldt.

Pitbull ble ulovlig i 1991 og Amstaff i 2004. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissPierce skrev (39 minutter siden):

Pitbull ble ulovlig i 1991 og Amstaff i 2004.

Hva jeg ble fortalt av kamphund-frelste den gang var at de skaffet seg papirer på at «pitten» var amstaff. Når forbudet mot amstaff kom på plass, ble det et forbud mot både amstaffer og amstaff/pitbull-blandinger. Siste halvdel av 90-tallet virket det å være en økende trend til at småkjeltringer skaffet seg slike hunder som substitutt for muskler. Et argument mot forbud mot amstaff var at kamphund-frelste bare ville skaffe seg andre lignende raser. Mitt inntrykk er at det ikke skjedde. De jeg kjente til som var opptatt av å smykke seg med pitbull, skaffet seg ikke ny hund etter forbudet.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet aktiv med hund i mange år og har hatt bare bullehunder de siste 15 årene. Bullterrier og Staffordshire Bull Terrier. Ikke en eneste gang har jeg opplevd at hundene har oppført seg negativt mot mennesker. Fremmede barn og voksne har kunnet gjøre hva de vil med dem, de logrer og er like glade uansett. Selv har jeg derimot blitt bitt av diverse raser eid av oppegående hundeeiere. Setter, leonberger, border collie, schæfer og spaniel. 

Bullehunder har fått et ufortjent dårlig rykte. De har dessverre et utseende som lett tiltrekker seg feil type oppmerksomhet og spesielt i USA avles de fullstendig ukontrollert. Pitbull type hunder er den typen hund det er mest av i USA og ingen har kontroll på antallet da det er svært mange uregistrerte hunder. Sheltere der borte er overfylte av disse hundene og det er et stort problem. Disse hundene er overrepresenterte i fattige utkantstrøk med mye kriminalitet og avles i stor skala i disse områdene. Det sier seg da selv at det ikke blir tatt hensyn til hverken raserenhet eller god mentalitet hos avlsdyrene og de blir heller ikke godt sosialisert. Det er DISSE hundene som gjør at pitbull typer troner øverst på bittstatistikken. Et stort antall hunder som er dårlig avlet og lite sosialisert. 

Seriøse APBT oppdrettere finnes dog og her vil du få registrerte hunder, som gjerne er av mentaltestede foreldre som selges til nøye utvalgte hjem. Disse hundene utgjør ingen større fare for samfunnet enn andre rasehunder. At bullehunder ikke nødvendigvis går godt sammen med andre hunder er noe man må ta høyde for. De er ikke parkhunder og egner seg ikke for eiere som ønsker å ha hunden sin løs sammen med flere andre for å leke. Men de er flotte hunder for dedikerte eiere som ønsker seg en hengiven og sprek familiehund.

Anonymkode: 6c4e2...20e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har drevet aktiv med hund i mange år og har hatt bare bullehunder de siste 15 årene. Bullterrier og Staffordshire Bull Terrier. Ikke en eneste gang har jeg opplevd at hundene har oppført seg negativt mot mennesker. Fremmede barn og voksne har kunnet gjøre hva de vil med dem, de logrer og er like glade uansett. Selv har jeg derimot blitt bitt av diverse raser eid av oppegående hundeeiere. Setter, leonberger, border collie, schæfer og spaniel. 

Bullehunder har fått et ufortjent dårlig rykte. De har dessverre et utseende som lett tiltrekker seg feil type oppmerksomhet og spesielt i USA avles de fullstendig ukontrollert. Pitbull type hunder er den typen hund det er mest av i USA og ingen har kontroll på antallet da det er svært mange uregistrerte hunder. Sheltere der borte er overfylte av disse hundene og det er et stort problem. Disse hundene er overrepresenterte i fattige utkantstrøk med mye kriminalitet og avles i stor skala i disse områdene. Det sier seg da selv at det ikke blir tatt hensyn til hverken raserenhet eller god mentalitet hos avlsdyrene og de blir heller ikke godt sosialisert. Det er DISSE hundene som gjør at pitbull typer troner øverst på bittstatistikken. Et stort antall hunder som er dårlig avlet og lite sosialisert. 

Seriøse APBT oppdrettere finnes dog og her vil du få registrerte hunder, som gjerne er av mentaltestede foreldre som selges til nøye utvalgte hjem. Disse hundene utgjør ingen større fare for samfunnet enn andre rasehunder. At bullehunder ikke nødvendigvis går godt sammen med andre hunder er noe man må ta høyde for. De er ikke parkhunder og egner seg ikke for eiere som ønsker å ha hunden sin løs sammen med flere andre for å leke. Men de er flotte hunder for dedikerte eiere som ønsker seg en hengiven og sprek familiehund.

Anonymkode: 6c4e2...20e

AMEN.

Anonymkode: 1373b...0ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har drevet aktiv med hund i mange år og har hatt bare bullehunder de siste 15 årene. Bullterrier og Staffordshire Bull Terrier. Ikke en eneste gang har jeg opplevd at hundene har oppført seg negativt mot mennesker. Fremmede barn og voksne har kunnet gjøre hva de vil med dem, de logrer og er like glade uansett. Selv har jeg derimot blitt bitt av diverse raser eid av oppegående hundeeiere. Setter, leonberger, border collie, schæfer og spaniel. 

Bullehunder har fått et ufortjent dårlig rykte. De har dessverre et utseende som lett tiltrekker seg feil type oppmerksomhet og spesielt i USA avles de fullstendig ukontrollert. Pitbull type hunder er den typen hund det er mest av i USA og ingen har kontroll på antallet da det er svært mange uregistrerte hunder. Sheltere der borte er overfylte av disse hundene og det er et stort problem. Disse hundene er overrepresenterte i fattige utkantstrøk med mye kriminalitet og avles i stor skala i disse områdene. Det sier seg da selv at det ikke blir tatt hensyn til hverken raserenhet eller god mentalitet hos avlsdyrene og de blir heller ikke godt sosialisert. Det er DISSE hundene som gjør at pitbull typer troner øverst på bittstatistikken. Et stort antall hunder som er dårlig avlet og lite sosialisert. 

Seriøse APBT oppdrettere finnes dog og her vil du få registrerte hunder, som gjerne er av mentaltestede foreldre som selges til nøye utvalgte hjem. Disse hundene utgjør ingen større fare for samfunnet enn andre rasehunder. At bullehunder ikke nødvendigvis går godt sammen med andre hunder er noe man må ta høyde for. De er ikke parkhunder og egner seg ikke for eiere som ønsker å ha hunden sin løs sammen med flere andre for å leke. Men de er flotte hunder for dedikerte eiere som ønsker seg en hengiven og sprek familiehund.

Anonymkode: 6c4e2...20e

Takk for ett veldig bra innlegg 😊

 

Min Staff har reagerer små negativt på en eneste hund, og det var kusinen min sin Labrador hann på da 1 år. Alle hunder som møter han reagerer negativt, fordi han er så ekstremt vill og pågående. Da vi kom dit sa jeg at hun bare kunne la han gå løs. Det jeg ikke viste var at han kom til å hoppe inn i buret min satt i da jeg åpnet bakluka. Det ble litt for tett og kjapt for min, han rakk jo ikke å se han før han var over han som er gal. Min kjeftet litt på han, ikke noe alvorlig, men ga beskjed om at dette ikke var greit. Da roet han seg med en gang, og de fikk hilst ordentlig. Etterpå lekte de så fint, og man kunne faktisk se min smile da han kom bort. Så fort den andre ga fra seg ett klynk så stoppet min. Kan også legge til at min var utslitt før hennes var halveis. 

 

Ellers så får han ikke hilse på hvem som helst. Han elsker små hunder, og  legger seg ned for å hilse på de. 

 

Har selv ikke blitt bitt av hund, men min hund har blitt bitt av flere ut av det blå. Å ikke en har vært en bullehund. 

 

Jeg ble faktisk overrasket over hva som hendte med rasen på 1980 tallet i USA, for viste ikke at forbudet mot hundekamper gjorde en utdøende ting populært igjen. Å at det var her ting gikk til helvete. 

 

Nei hvordan de behandles der borte er helt grusomt og langt uten for min fatte evne. Så nå at Pitbulls and Parolees har 400 + hunder de har reddet og som de har i sitt eie for tiden. Å 80% er Pitbull og mixer det. Å det er bare en organisasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange nettopp oppdrar dem feil! Derfor er dem farlig!

Vi lever ikke i en perfekt verden! Wakey wakey!

Anonymkode: 772f1...759

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har drevet aktiv med hund i mange år og har hatt bare bullehunder de siste 15 årene. Bullterrier og Staffordshire Bull Terrier. Ikke en eneste gang har jeg opplevd at hundene har oppført seg negativt mot mennesker. Fremmede barn og voksne har kunnet gjøre hva de vil med dem, de logrer og er like glade uansett. Selv har jeg derimot blitt bitt av diverse raser eid av oppegående hundeeiere. Setter, leonberger, border collie, schæfer og spaniel. 

Bullehunder har fått et ufortjent dårlig rykte. De har dessverre et utseende som lett tiltrekker seg feil type oppmerksomhet og spesielt i USA avles de fullstendig ukontrollert. Pitbull type hunder er den typen hund det er mest av i USA og ingen har kontroll på antallet da det er svært mange uregistrerte hunder. Sheltere der borte er overfylte av disse hundene og det er et stort problem. Disse hundene er overrepresenterte i fattige utkantstrøk med mye kriminalitet og avles i stor skala i disse områdene. Det sier seg da selv at det ikke blir tatt hensyn til hverken raserenhet eller god mentalitet hos avlsdyrene og de blir heller ikke godt sosialisert. Det er DISSE hundene som gjør at pitbull typer troner øverst på bittstatistikken. Et stort antall hunder som er dårlig avlet og lite sosialisert. 

Seriøse APBT oppdrettere finnes dog og her vil du få registrerte hunder, som gjerne er av mentaltestede foreldre som selges til nøye utvalgte hjem. Disse hundene utgjør ingen større fare for samfunnet enn andre rasehunder. At bullehunder ikke nødvendigvis går godt sammen med andre hunder er noe man må ta høyde for. De er ikke parkhunder og egner seg ikke for eiere som ønsker å ha hunden sin løs sammen med flere andre for å leke. Men de er flotte hunder for dedikerte eiere som ønsker seg en hengiven og sprek familiehund.

Anonymkode: 6c4e2...20e

Erm har du spurt deg selv hvorfor disse fattige menneskene i utkantstrøk har valgt å eie så mange fra denne hunderasen? Kan det ha noe likheter med det vi har sett i alle andre land, med pøbler og "barskinger" som skal eie pitbull og amstaff? Og hvorfor det? Jo fordi de vet at disse hundene er farlige!

Så bare prøv å ro deg bort fra fakta.

Anonymkode: 772f1...759

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, nedsettende innlegg, innlegg med opphavsrett, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi mange nettopp oppdrar dem feil! Derfor er dem farlig!

Vi lever ikke i en perfekt verden! Wakey wakey!

Anonymkode: 772f1...759

Du har rett her.  Eieres hundehold er av en slik karakter, at det skaper utryghet i det offentligerom.  Her er hundeloven helt klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke de veldig aggressive da? Syns de ser skumle og farlige ut🙄 Men jeg syns rottweilere også er skumle, og de er jo lovlige her til lands.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Disse hundene utgjør ingen større fare for samfunnet enn andre rasehunder. At bullehunder ikke nødvendigvis går godt sammen med andre hunder er noe man må ta høyde for. De er ikke parkhunder og egner seg ikke for eiere som ønsker å ha hunden sin løs sammen med flere andre for å leke.

Anonymkode: 6c4e2...20e

Og det er her jeg og flere andre er uenig, og mener at disse hundene faktisk er hakket farligere enn mange andre raser. 

Ja, de er greie mot folk. Men flere kan ha en tendens til å bli hissige mot andre hunder. Alle hunder kan potensielt bite, og alle eiere kan potensielt miste kontroll over sin hund. Hunder kan stikke av, uforutsette ting kan skje. Og om en bullehund skulle komme i klinsj med en annen hund, er skadepotensialet så stort. 

Jeg har hatt uheldige sammenstøt med flere hunder, slikt kan skje. Mine hunder har blitt flydd på av andre. Når det har skjedd med en jack russell eller en toller, har jeg blitt irritert, men det løste seg fint.

For et par måneder siden skjedde det med en bulle-type (antagelig en blanding). Hunden var i bånd, men den var stor og sterk, og røsket seg løs fra sin eier. Og gikk på mine hunder. Det endte med små bittskader på min hund og angripende hund, og på meg, da jeg gikk imellom. For jeg var virkelig redd for min hunds liv. Det er ikke ofte jeg er det, selv om min hund kan komme i konflikt med andre. Men i dette tilfellet var jeg skjelven lenge etterpå.

En tidligere bekjent av meg har en renraset staff, skikkelig fin, som er i avl. Og verdens beste hund med mennesker! Men han ser rødt når han ser en annen hannhund. Så han holdes isolert fra andre hunder. Det har vært en utfordring på utstilling, men de fikk det til. Gjort et par bra plasseringer, så da skal det avles. Jeg forstår ikke hvordan det er forsvarlig.

Denne tendensen til aggresivitet/samkjønnsagressivitet synes jeg er veldig uheldig, og ikke noe man skal feie under teppet. Man kan ikke bare fokusere på at den er så snill mot familien sin. Om en hund er trygg så lenge den isoleres fra andre hunder, anser jeg den ikke som spesielt trygg... For uhell kan skje! Og alle historiene om folk som har hatt ugreie møter med denne typen hunder, underbygger bare dette.   

Anonymkode: 7cb65...0ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det er her jeg og flere andre er uenig, og mener at disse hundene faktisk er hakket farligere enn mange andre raser. 

Ja, de er greie mot folk. Men flere kan ha en tendens til å bli hissige mot andre hunder. Alle hunder kan potensielt bite, og alle eiere kan potensielt miste kontroll over sin hund. Hunder kan stikke av, uforutsette ting kan skje. Og om en bullehund skulle komme i klinsj med en annen hund, er skadepotensialet så stort. 

Jeg har hatt uheldige sammenstøt med flere hunder, slikt kan skje. Mine hunder har blitt flydd på av andre. Når det har skjedd med en jack russell eller en toller, har jeg blitt irritert, men det løste seg fint.

For et par måneder siden skjedde det med en bulle-type (antagelig en blanding). Hunden var i bånd, men den var stor og sterk, og røsket seg løs fra sin eier. Og gikk på mine hunder. Det endte med små bittskader på min hund og angripende hund, og på meg, da jeg gikk imellom. For jeg var virkelig redd for min hunds liv. Det er ikke ofte jeg er det, selv om min hund kan komme i konflikt med andre. Men i dette tilfellet var jeg skjelven lenge etterpå.

En tidligere bekjent av meg har en renraset staff, skikkelig fin, som er i avl. Og verdens beste hund med mennesker! Men han ser rødt når han ser en annen hannhund. Så han holdes isolert fra andre hunder. Det har vært en utfordring på utstilling, men de fikk det til. Gjort et par bra plasseringer, så da skal det avles. Jeg forstår ikke hvordan det er forsvarlig.

Denne tendensen til aggresivitet/samkjønnsagressivitet synes jeg er veldig uheldig, og ikke noe man skal feie under teppet. Man kan ikke bare fokusere på at den er så snill mot familien sin. Om en hund er trygg så lenge den isoleres fra andre hunder, anser jeg den ikke som spesielt trygg... For uhell kan skje! Og alle historiene om folk som har hatt ugreie møter med denne typen hunder, underbygger bare dette.   

Anonymkode: 7cb65...0ed

Det er disse utgavene av hundene innenfor disse rasene, jeg mener man da absolutt ikke skal avle på. Spiller ingen rolle hvor fin den er utseende messing, så lenge den han ett så ekstremt temperament mot andre hunder. Det finnes så mange innen for rasene som ikke har dette problemet, og det er de man bør fokusere avel på. Nettopp for å avle vekk sammkjønns aggressivitet som er så ekstrem. 

En annen ting vi her i Norge må starte med, er å kastrere hundene våre. For herregud så mange unødvendige hissig hunder det er nettopp fordi at de er intakte. Vi er vel snart eneste landet som ikke kastrerer lenger. 

Aner ikke hvor mange jeg møtet som roper på avstand: Er det hann eller tispe?!? Da jeg svarer hann, så sier de at deres ikke takler hanner. Det må ikke jeg gjøre med min Staff, han passerer andre hunder uten noe problem. Men jeg tar selvfølgelig hensyn til at de har ett problem og hjelper de å holde avstand. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 1.31):

Hvis polarhunder har samme statistikk som pitbull, så må de også forbys.

Vi er utrolig heldige i Norge, som slipper de grusomme monstrene som pitbuller er.

 

20180914_Deadly_Dogs_Forbes.jpg

Anonymkode: 187c5...63f

Polarhunder er en fellesbetegnelse på flere raser, det er ikke bare alaskan/siberian husky og malamute. 

Anonymkode: bd448...a80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...