Gå til innhold

Er det normalt at brev tar lengre tid å nå frem når et tall i postnummeret er feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3035 ble skrevet på brevet i stedet for 3055, men Krokstadelva og resten av adressen ble skrevet riktig (jeg har bilde). Jeg har lest at pakker pleier å nå frem for det, men brevet ble sendt sist mandag, og jeg pleier å motta brev én eller to arbeidsdager etter at de sendes.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du KAN risikere å få det i retur også 

Anonymkode: c0130...f49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det fordi det er maskiner som sorterer. 

Derfor er det ingen som plukker opp det før det er for seint og da tar det lengre tid å rette det opp. 

Anonymkode: d414c...af5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pakker blir håndtert på en annen måte enn brev, det er forklaringen på hvorfor det kommer pakker riktig selv om postnummer er litt feil. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et julekort med ett tall feil i postnummeret nesten 2 uker etter jul.

Anonymkode: e9540...d9b

AnonymBruker
Skrevet

Posten er helt ute å kjøre, uansett. Jeg har opplevd to ganger i løpet av noen måneder at brev med helt korrekt adresse ikke har kommet frem før nesten to uker etter at de er sendt. Jeg kunne gått strekningen til fots på et par dager.

Anonymkode: 28898...0c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tacanacy skrev (På 6.3.2021 den 21.40):

3035 ble skrevet på brevet i stedet for 3055, men Krokstadelva og resten av adressen ble skrevet riktig (jeg har bilde). Jeg har lest at pakker pleier å nå frem for det, men brevet ble sendt sist mandag, og jeg pleier å motta brev én eller to arbeidsdager etter at de sendes.

Postens maskiner sorterer etter postnummer. Hvis postnummeret er feil, hender det brevet sendes feil, for så å sendes i retur, og sendes feil og i retur flere ganger, før det til slutt fanges opp og sorteres manuelt. 

Anonymkode: ce851...484

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Postens maskiner sorterer etter postnummer. Hvis postnummeret er feil, hender det brevet sendes feil, for så å sendes i retur, og sendes feil og i retur flere ganger, før det til slutt fanges opp og sorteres manuelt. 

Anonymkode: ce851...484

Og det er fordi det stemples på en kode nederst på brevet, man kan se svake rosa streker nederst på høyre side - og hvis brevet sendes tilbake uten å skrable over det feltet så kan det gå en del runder før det kommer rett sted.

Og man må ikke skrable over, men da går det kjappere å få det over til manuell sortering. 

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Posten er helt ute å kjøre, uansett. Jeg har opplevd to ganger i løpet av noen måneder at brev med helt korrekt adresse ikke har kommet frem før nesten to uker etter at de er sendt. Jeg kunne gått strekningen til fots på et par dager.

Vil ikke si at de er ute å kjøre, nå er det jo ikke postombæring hver dag lenger og da kan slikt skje

Anonymkode: 633ef...3bf

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Vil ikke si at de er ute å kjøre, nå er det jo ikke postombæring hver dag lenger og da kan slikt skje

Anonymkode: 633ef...3bf

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det normalt at det tar lengre tid når adressen er skrevet feil.

Anonymkode: 1fd01...42a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...