Gå til innhold

Jeg blir så sykt sjalu og sint, og må holde alt inni meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er sammen med en veldig kjekk mann. Jeg opplever ofte at kvinne prøver seg på han. Og han ler/smiler på en flørtete måte, og gir blikk (eller er det bare noe jeg føler?). Jeg merker at jeg blir så sykt sjalu hele tiden, får så vondt i meg og kan begynne å gråte over det når jeg er alene. Jeg har aldri sagt noe til han om dette fordi det viser usikkerhet. Jeg har vært sjalu i 5 måneder og bare latet som ingenting. Jeg er 19 og han er 25. 

Hvordan skal jeg bli kvitt denne sjalusien? Det er så vondt å føle det sånn. 

Anonymkode: ee8f8...a51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er enda ung og nok usikker på deg selv siden du reagerer på den måten. Du kan ikke forvente at han overser alle andre damer, men det er jo deg han vil være med. Så det må du bare jobbe med. Kan du ikke få ei venninne til å observere hvordan han snakker med andre? Om det er helt normal høflighet eller flørting? 

Anonymkode: 94b26...d44

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det der høres slitsomt ut, for deg. 

Hvor kommer denne usikkerheten fra?

Ville du heller hatt en uten sosiale antenner som ikke hadde smilt og snakket med andre?

Anonymkode: 18b2f...79c

Skrevet

Har du faktisk grunn til det eller ligger det bare hos deg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei. Jeg er sammen med en veldig kjekk mann. Jeg opplever ofte at kvinne prøver seg på han. Og han ler/smiler på en flørtete måte, og gir blikk (eller er det bare noe jeg føler?). Jeg merker at jeg blir så sykt sjalu hele tiden, får så vondt i meg og kan begynne å gråte over det når jeg er alene. Jeg har aldri sagt noe til han om dette fordi det viser usikkerhet. Jeg har vært sjalu i 5 måneder og bare latet som ingenting. Jeg er 19 og han er 25. 

Hvis du mener at du ikke kan vise usikkerheten din til kjæresten din, så tenker jeg bare "lykke til videre".
Dette forholdet kommet ikke til å vare uansett, så ikke bekymre deg :))) 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste har vært mye sjalu og sint.

Men han viste det til meg og lot meg forstå at han var usikker. Så gjorde vi begge noen grep for å letne dette. 

Anonymkode: 049f0...398

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det hjelper tenke på at typen din er smilende og blid mot de fleste, det hadde vert verre vist det var motsatt. Damene som dere møter misunner deg for at du er sammen med en blid og hyggelig mann som byr litt på seg selv, i motsatt tilfelle så kunne de tenkt denne surpompen kan du ha for deg selv.

Kanskje du også legger litt mye i at han er kjekk og hyggelig med de han møter, det trenger ikke være flørtete og være litt hyggelig og oppmerksom, tenk på at det motsatte er så mye verre. 

Anonymkode: 7c82f...c19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skal kunne sifra om sånt til han og bli møtt med forståelse

Anonymkode: 48b22...71b

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 19 og han er 25. 

En 25-åring som er sammen med en 19-åring er ganske shady. Det vil ikke være et stort tap. 

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (11 minutter siden):

En 25-åring som er sammen med en 19-åring er ganske shady. Det vil ikke være et stort tap. 

Mine foreldre var sammen når han var 25 og hun 19, de har nå vært gift i 50 år - veldig shady.

Anonymkode: b89f0...5db

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Mine foreldre var sammen når han var 25 og hun 19, de har nå vært gift i 50 år - veldig shady.

Ikke sant!

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært slik i andre forhold?

Har han noen gang gjort noe som var over streken?

Anonymkode: 8702e...1fc

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (5 minutter siden):

Ikke sant!

Hva er ikke sant?

Skrevet
Alterego666 skrev (49 minutter siden):

Hvorfor er det shady? De er begge voksne, myndige og over den seksuelle lavalderen. Altså, helt normalt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gi det noen år, og noen kjærester 🙂

Om 15 år har du barn med noen andre, og smiler av 2021

Anonymkode: cad94...00d

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
Gjenferdet skrev (15 minutter siden):

Hvorfor er det shady? De er begge voksne, myndige og over den seksuelle lavalderen. Altså, helt normalt.

Du leser vel selv hvor usikker og underlegen TS er. Mulig jeg overgeneraliserer, men i dette tilfellet er makta i forholdet for skjevfordelt. Det er ikke ulovlig, det er ikke feil, men i dette forholdet virker det bare ikke.

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (7 timer siden):

Du leser vel selv hvor usikker og underlegen TS er. Mulig jeg overgeneraliserer, men i dette tilfellet er makta i forholdet for skjevfordelt. Det er ikke ulovlig, det er ikke feil, men i dette forholdet virker det bare ikke.

Uff, enda en politisk korrekt A4-mann. Så lei av fordomsfulle folk her på kg, vær mer åpen for at folk er forskjellige.

Anonymkode: 2fa32...d19

AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med kjæresten din. Jeg ante ingenting før flere mnd inn i forholdet. Jeg fikk jo litt sjokk, men det er bedre å vite. Da kan vi løse ting sammen. 

Anonymkode: 049f0...398

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff, enda en politisk korrekt A4-mann. Så lei av fordomsfulle folk her på kg, vær mer åpen for at folk er forskjellige.

Dette har jo ingenting å gjøre med forskjeller, dette er usikkerhet som kommer ut i form av sinne og sjalusi. Som det meste av sjalusi jo er.

Det siste som bør skje her er at mannen forandrer væremåte for å imøtekomme denne usikkerheten. TS må jobbe med seg selv, eller kanskje finne seg en partner som passer bedre.

Anonymkode: 1b07e...0b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du mener det er bra at menn utnytter usikre, yngre jenter og at man skal være mer åpne for å godta og hylle dette?

Anonymkode: 96e43...cf1

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...