AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Skrevet 6. mars 2021 Jente på 25 år her. På en måte så vil jeg ikke gå gjennom konsekvensene av drikkingen. Jeg drakk mye da jeg gjennomgikk en krise halvåret før jul. Etter jul bestemte jeg meg for at dette vil jeg ikke mer, så sist jeg drakk var 7. Januar. Jeg merker jo at det er nå jeg bearbeider ting. Men noen ganger så blir lengselen til rusen ekstra stor. Jeg savner den så. I mitt hode så har jeg planlagt å kjøpe alkohol på mandag, men jeg skal prøve å la være. Jeg orker ikke å få disse følelsesutbrudda igjen. Jeg vet jo at det er det som vil skje, men jeg savner det før følelsesutbrudda kommer. Da rusen bare føles godt. Jeg klarer liksom ikke se for meg at det er rusavhengig jeg er, men når jeg skriver dette så går det ikke å argumentere mot at jeg ikke er rusavhengig. Hvis jeg klarer å ikke gå på vinmonopolet mandag, så kommer det mange andre dager hvor kanskje lysten er enda større og jeg faktisk går å kjøper og drikker. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å bli total avholds helt alene. Men jeg vil så veldig klare det alene fordi ingen vet at jeg brukte alkohol under kriseperioden halvåret før jul. Kan jo si at det var et nært familiemedlem som døde veldig brått og uventa. Selvom jeg kanskje klarer å la vær å kjøpe på mandag, så innser jeg at jeg kanskje trenger hjelp med å bli total avholds, men har problemer med å åpne meg om dette til kjente og lege fordi jeg skammer meg så over dette. Vet liksom ikke hvordan jeg skal klare dette alene. Har noen tips? Anonymkode: e4204...dec
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #2 Skrevet 6. mars 2021 Kanskje du trenger hjelp til å takle følelsene og det som skjedde ifh til dødsfallene, i stedenfor å drikke de bort. Så kanskje det etterpå ikke er så vanskelig med alkoholen allikevel, men at den var en måte å rømme på når du ikke fikset det på andre måter. Anonymkode: 79b8f...ade 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #3 Skrevet 6. mars 2021 Du kan ringe AA og snakke om dette og få støtte, eller rustelefonen: https://www.anonymealkoholikere.no/2/ung-i-aa/ https://www.rustelefonen.no/hjelp-til-a-slutte/ Anonymkode: e86ef...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Du kan få samme numme følelsen av å puste dypt ut og inn så lenge du klarer. Ca 30 minutt eller lenger. Hodet vil føles som en bomullsdott og du vil mest sannsynlig sovne helt plutselig. Er greit å ligge mens du gjør det. Anonymkode: 25fd8...aba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå