Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har lest endel på nettet at endel opplever at stellemattene blir ødelagte slik at noen feks i løpet av 3 år har hatt hele 4 matter. Stemmer dette for deles del? Hvilken type stellematte ville du anbefalt og hvorfor? 😄

Anonymkode: f95ba...fa4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har hatt vår i 2,5 år daglig bruk, den er like fin. Det er en sånn billig og grei fra Jollyroom. Ser ikke ut som de har akkurat den fargen jeg har, men den ser "vanlig" ut og kosta vel rundt 200kr. https://www.jollyroom.no/babyutstyr/stellebord/stellematter?type=Stellebord

Anonymkode: f4794...08b

godt å høre :) tusen takk. hvilken type materiale er din matte av og syntes du det fungerer fint i forhold til uhell med tiss og avføring?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en billig matte fra jysk og det var 0 synlig slitasje etter 2 barn. Aner ikke hvordan det går an å slite de ut. At de kan bli ødelagt ja, men slitt, nei. 

Anonymkode: 60b64...51b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde en billig matte fra jysk og det var 0 synlig slitasje etter 2 barn. Aner ikke hvordan det går an å slite de ut. At de kan bli ødelagt ja, men slitt, nei. 

Anonymkode: 60b64...51b

Godt å høre :) Litt dårlig formulering av meg. Men eksemplene jeg har lest er typisk at de rakner i sømmene, trekket blir ødelagt av tiss og avføringsuhell eller skummet i madrassen blir dårlig og slitt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

godt å høre :) tusen takk. hvilken type materiale er din matte av og syntes du det fungerer fint i forhold til uhell med tiss og avføring?

Det er skum med stofftrekk. Trekket kan lett tas av og vaskes,men jeg har bare trengt å vaske det en gang. Bruker uansett alltid et lite håndkle/gulpeklut som ligger på matta under baby så gulp/tiss/bæsj havner der og kan lett hives til vask :)

AnonymBruker
Skrevet

Done by deer, ikke tegn til slitt etter snart to år. Vasket trekker 5-6 ganger. 

Anonymkode: e016b...d53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er skum med stofftrekk. Trekket kan lett tas av og vaskes,men jeg har bare trengt å vaske det en gang. Bruker uansett alltid et lite håndkle/gulpeklut som ligger på matta under baby så gulp/tiss/bæsj havner der og kan lett hives til vask :)

Virker fornuftig å kjøpe madrass av stoff og bruke den metoden. De som ikke har avtrekkbart trekk må jo typisk være de som sliter med å få visse flekker av. Veldig nyttig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Done by deer, ikke tegn til slitt etter snart to år. Vasket trekker 5-6 ganger. 

Anonymkode: e016b...d53

herlig :) de er jo også superfine. 

Skrevet

Har ikea sin, vært daglig i bruk siden mai 2019. Er tekstiltrekk utenpå som vi vasker med (u)jevne mellomrom, ingen merker eller slitasje på selve madrassen. Den har plasttrekk så ikke noe trekker inn i madrassen. 

AnonymBruker
Skrevet
Kicki_90 skrev (Akkurat nå):

Har ikea sin, vært daglig i bruk siden mai 2019. Er tekstiltrekk utenpå som vi vasker med (u)jevne mellomrom, ingen merker eller slitasje på selve madrassen. Den har plasttrekk så ikke noe trekker inn i madrassen. 

så flott :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte av skumgummi på Stoff og stil og sydde trekk selv av voksduk. Holder seg fint og er lett å holde rent. 

Anonymkode: f12ba...e80

• Liker 1
Skrevet

Vi har leandermatte. Jeg orker virkelig ikke å ha stoff. Vi har en som er racer på å tisse på stellematten, så da hadde jeg måttet bytte trekk mange ganger i uken. Mye lettere med håndduk/tøybleie 

AnonymBruker
Skrevet
Ast skrev (1 time siden):

Vi har leandermatte. Jeg orker virkelig ikke å ha stoff. Vi har en som er racer på å tisse på stellematten, så da hadde jeg måttet bytte trekk mange ganger i uken. Mye lettere med håndduk/tøybleie 

Åh det var akkurat den vi så på! Men jeg var litt usikker på om det var verdt å betale dobbelpris sammenlignet med endel andre. Men virker forsåvidt mye lettere med denne! Må tenke litt til på det :)

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt stellematte. Har bare brukt et par sammenbrettede håndklær. Funker helt utmerket.

Anonymkode: 668bf...516

Skrevet

Kjøpte en billig en der glidelåsen på trekket ble ødelagt etter ett år. Kjøpt håndkletrekk fra IKEA som jeg har over, men bruker alltid attends cover rett under babyen (#2 nå). 

Skrevet

Første gangen hadde vi en matte med sånn "plast"-trekk. Altså sånn som det ikke kommer tiss gjennom. Veldig praktisk, men føles kaldt, så måtte alltid legge et håndkle mellom. Denne gangen har vi vanlig skummadrass med stoff trekk. Går ikke an å skifte rett på matta, da det ofte kommer tiss/bæsj ved skift. Håndkle funker heller ikke, det trekker gjennom. Men vi har kjøpt to tisselaken og delt dem i to, så vi har et tisselaken under. Da er det bare å slenge det til vask og legge på et nytt ved uhell. Praktisk, og mye bedre enn å kjøpe hundrevis av engangs på butikken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Åh det var akkurat den vi så på! Men jeg var litt usikker på om det var verdt å betale dobbelpris sammenlignet med endel andre. Men virker forsåvidt mye lettere med denne! Må tenke litt til på det :)

Vi kunne kanskje klart oss med noe billigere og det er mulig det finnes samme type som er billigere, men den var bare så fin og praktisk!

AnonymBruker
Skrevet

Er det de har på jollyroom av kvalitet eller er det mer jallagreier?

Anonymkode: 1d4a5...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...