Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du klarte å ta armhevinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynte rett før jul med armhevinger inntil veggen, og noen uker etterpå inntil kjøkkenbenken. Nå den siste måneden klarer jeg å ta armhevinger inntil et bord som går opp til navlen. Klarer også på knærne men sliter. Føler ikke jeg gjør fremgang uansett hvor lenge jeg holder på om gangen. :sur:Prøver hver dag. Hvor lang tid tok det for deg å ta ordentlige armhevinger med strake bein?

Anonymkode: 2d66d...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri i mitt liv ikke klart å ta armhevinger? Trodde alle klarte i alle fall et par. Har du hatt en arm eller skulderskade? Kanskje kontakte fysioterapaut? Vet ikke hvor lang tid det tar, prøv å øve med å løfte vekter? Brusflasker med vann? Bag med vannflasker eller bøker i? Husk å stramme kjernemusklatur, mage for å stabilisere. Kan øve med å stå i planken på albuene.

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Begynte rett før jul med armhevinger inntil veggen, og noen uker etterpå inntil kjøkkenbenken. Nå den siste måneden klarer jeg å ta armhevinger inntil et bord som går opp til navlen. Klarer også på knærne men sliter. Føler ikke jeg gjør fremgang uansett hvor lenge jeg holder på om gangen. :sur:Prøver hver dag. Hvor lang tid tok det for deg å ta ordentlige armhevinger med strake bein?

Anonymkode: 2d66d...b4b

Bare fortsett, det kommer en dag hvor du klarer det. Varier mellom knestående og mot bordet, samme med bredden mellom hendene. 

Jeg klarte ikke pushups før jeg begynte med crossfit, tok vel nærmere 6 mnd før jeg klarte vanlig strake (med god form, med dårlig form 4 mnd). 6 mnd etter første strake pushup tok jeg 12 strake. 

Gjør andre øvelser som gir deg ekstra styrke til å klare øvelsen om du er interessert i å klare det fortere. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se også denne tråden:

Tipset der om eksentriske pushups er veldig bra. Strake ned, på knærne opp, gjenta, det gjorde jeg mye før jeg klarte strake helt ordentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sist gang jeg ikke klarte armhevninger var vel på barneskolen.

Fortsett som du gjør og reduser høyden på det du støtter deg til helt til du er nede på bakkenivå og gjør andre øvelser som går samme musklegrupper. Jeg trener på senter og tar bla. benkpress, skråbenk og flyes. Først og sistnevnte er øvelser du kan gjøre hjemme også med ting av lettere vekt. Eks flyes med en vannflaske i hver håndt, benkpress med en sekk eller lignende. ANbefaler også at du trener kjernemusklatur for å klare å holde kroppen stabil. F. eks planken. 

Anonymkode: 32381...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snabeltann skrev (På 6.3.2021 den 20.23):

Har aldri i mitt liv ikke klart å ta armhevinger? Trodde alle klarte i alle fall et par. Har du hatt en arm eller skulderskade? Kanskje kontakte fysioterapaut? Vet ikke hvor lang tid det tar, prøv å øve med å løfte vekter? Brusflasker med vann? Bag med vannflasker eller bøker i? Husk å stramme kjernemusklatur, mage for å stabilisere. Kan øve med å stå i planken på albuene.

Hvilken planet lever du på? Det er veldig, veldig vanlig å ikke klare en eneste korrekt strak armheving ... i alle fall blant voksne kvinner. Menn klarer det veldig mye lettere, pga at menn i utgangspunktet har mer/sterkere muskulatur og mer relativ styrke i overkroppen sammenlignet med kvinner, som har mindre muskler totalt og mindre relativ styrke i overkroppen sammenlignet med underkroppen.

Anonymkode: 96e5f...ee8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...