Gå til innhold

Er det greit at stemoren min sier til meg at håret mitt ser dødt ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun sa at hun og pappa snakket om at håret mitt ser dødt ut og at det blir tynnere, og at jeg bør dra til frisøren og stripe det eller få en kur-behandling eller noe. Er så lei av at hun må være så fokusert på utseendet mitt!!! Ååååååå. Jeg er så lei meg fordi håret mitt var det fineste jeg hadde før, men nå er det ikke det samme.... (J18)

Anonymkode: 996ea...fdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be faren din om penger til frisør. Og så spør du frisørdamen om sin ærlige mening. Og så klipper du det og kurer etter hennes anbefaling. Så er håret perfekt 🥰

Anonymkode: 57907...1a3

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Si at hun ser ut som ei gammel heks. 

Anonymkode: c0858...2f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ufint er det. Som om kjemske behandlinger kan hjelpe på håret når det kun er mat og næringsstoffer som kan forbedre det.

Kan være du mangler noen næringsstoffer og er for mye stressa siden håret er tynnere for tiden?

Gi blanke i denne stemora di. Faren din har neppe diskutert håret ditt med henne.

Bor du hjemme ville det vært en tanke å finne seg et eget sted å bo.

Anonymkode: 70e35...fb8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Be faren din om penger til frisør. Og så spør du frisørdamen om sin ærlige mening. Og så klipper du det og kurer etter hennes anbefaling. Så er håret perfekt 🥰

Hun sa at pappa kan betale for det, men synes bare det er unødvendig og sårende å alltid måtte kommentere på sånne ting som om jeg ikke er usikker nok fra før av. Jeg ville aldri sagt til henne at håret hennes var dødt og stygt!  Hun gir så dårlige råd uansett, å stripe hår ødelegger det jo! Og håret er dødt uansett, det er døde celler. Sier også at jeg skal sole meg for å kurere aknen min og poppe kviser🙂🔫

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ufint er det. Som om kjemske behandlinger kan hjelpe på håret når det kun er mat og næringsstoffer som kan forbedre det.

Kan være du mangler noen næringsstoffer og er for mye stressa siden håret er tynnere for tiden?

Gi blanke i denne stemora di. Faren din har neppe diskutert håret ditt med henne.

Bor du hjemme ville det vært en tanke å finne seg et eget sted å bo.

Flytter ut etter vgs i år heldigvis!

Pappa har også sagt før at håret mitt er stygt og at han kan tvinge meg til å klippe det siden jeg ikke skal se ut som en «sjuskejente» når jeg bor med dem🙂

AnonymBruker
Skrevet

Tar jern og omega-3, men stress kan jeg ikke gjøre noe med så lenge jeg har så mye å gjøre på skolen😩

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg bare var overdramatisk... Takk, dere❤️😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur til en god frisør og hør på stemoren. Hun er bare ærlig og prøver å hjelpe til. Hadde hun ikke brydd seg, hadde hun ikke sagt ifra... 

Anonymkode: 63f22...20d

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun sa at pappa kan betale for det, men synes bare det er unødvendig og sårende å alltid måtte kommentere på sånne ting som om jeg ikke er usikker nok fra før av. Jeg ville aldri sagt til henne at håret hennes var dødt og stygt!  Hun gir så dårlige råd uansett, å stripe hår ødelegger det jo! Og håret er dødt uansett, det er døde celler. Sier også at jeg skal sole meg for å kurere aknen min og poppe kviser🙂🔫

Slike mennesker kommer ikke til å bli bedre. Det dårlige rådet om å gå til frisør skrev jeg bare for at du skal få en ny fresh start med håret ditt på hans regning.
Gled deg til du flytter ut så du får avstand fra dem. Frem til da så prøv å ta vare på deg selv. Spis sunt og få nok søvn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta en tur til en god frisør og hør på stemoren. Hun er bare ærlig og prøver å hjelpe til. Hadde hun ikke brydd seg, hadde hun ikke sagt ifra... 

Anonymkode: 63f22...20d

Det er ikke sikkert hun bryr seg så veldig.. da hadde hun nok sagt det på en annen måte. Min svigermor følte for å fortelle barnebarnet sitt på 12 år at hun hadde så mye kviser... som om ikke barnet var fullstendig klar over det selv 😢

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje hun ønsker at du skal bli fin så du får opp selvtilliten din etterpå? 

Anonymkode: b698d...0c4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Når klippet du tuppene sist da? De burde stusses 3-4 ganger i året. Hvilken shampo og balsam bruker du? Bruker du varmebeskyttende spray om du bruker rettetang eller krølltang? Kurer du det ukentlig? En krukkekur koster 3-400kr og varer et halv år minst. Håret trenger pleie! Jeg tar ikke 2 øre for å si til min datter (strax 18) om hennes hår ser dødt ut. Har dog kun skjedd en gang. Håret må tas vare på. Hvilket kosthold har du? Har du vurdert å farge det? 

Helt ærlig: er problemet at du fikk kommentarer om at håret ser dødt ut, eller er problemet at det var din stemor som kommenterte det? Dødt og livløst hår er ikke pent for øvrig. 

Anonymkode: 93e9f...29b

• Liker 10
Skrevet

For meg så høres det ut som at hun bare vil hjelpe deg. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Flytter ut etter vgs i år heldigvis!

Pappa har også sagt før at håret mitt er stygt og at han kan tvinge meg til å klippe det siden jeg ikke skal se ut som en «sjuskejente» når jeg bor med dem🙂

Du får kvittere tilbake til han at han har det største problemet som har skaffa seg ei skikkelig sjuske kjerring under all makeupen og staffasjen og er for blind til å se det!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du blir lei deg er det selvfølgelig ikke greit! "Hva mener du?" er ofte en fin ting å parere med eller sette grenser.

Anonymkode: cbcf8...3cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Tar jern og omega-3, men stress kan jeg ikke gjøre noe med så lenge jeg har så mye å gjøre på skolen😩

Blodprøver kan avsløre om du trenger med vitamin D eller annet vitamin. Det er samme vitamin og mineral som påvirker negler som påvirker håret.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva du skal sutre over når du flytter ut derfra. Har ikke sett noen som lager så mange sutretråder her inne som deg, TS.

Sutret over at du ikke visste hva du skulle snakke om til sønnen hennes, hva du skulle si når dere var ute på middag, at du forsynte deg av godteri uten å spørre, og gudene vet hva.

Anonymkode: 4594e...d95

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje hun ønsker at du skal bli fin så du får opp selvtilliten din etterpå? 

Anonymkode: b698d...0c4

Er så lei av at alt hun (folk generelt) bare bryr seg om at døtrene skal være fine og pene!! Jeg har bedre ting å stresse med! Eneste hun snakker om meg med er utseendet mitt! Er ikke rart jenter ender opp med å bli usikre og utseendefikserte. Ikke at jeg er sånn guttejente, jeg går meg sminke hver dag, er tynn, har lang hår osv., men er lei av at hun skal dytte på meg enda mer usikkerhet 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...