Gå til innhold

Er forholdene på exit noe som er vanlig blant rike folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sant at rike menn er utro og like jævlig mot kona slik de er på exit? Skjer det mye med familier som er styrtrike? 

Anonymkode: 1399b...049

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mann jobber i et lignende miljø, og selv om jeg ikke har hørt om noen SÅ ekstreme ting som på Exit, så er det definitivt i samme gate. 

Anonymkode: 63c54...399

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min mann jobber i et lignende miljø, og selv om jeg ikke har hørt om noen SÅ ekstreme ting som på Exit, så er det definitivt i samme gate. 

Kan du please fortelle?🤪

Anonymkode: aa964...d0e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp i en «fasadefamilie» og ut i fra mine og venners erfaringer skjer det mye innenfor husets fire vegger som aldri møter dagens lys. Lite støtte og genuin kjærlighet, gjerne i kombinasjon med høye prestasjonskrav. 

Anonymkode: 4bcc6...786

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig blant alle folk. Fasade, fasade og atter fasade....

Anonymkode: 0b725...033

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er det sant at rike menn er utro og like jævlig mot kona slik de er på exit? Skjer det mye med familier som er styrtrike? 

Anonymkode: 1399b...049

Skjer blant de ikke styrtrike også...

Anonymkode: 6dbfd...5e9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du please fortelle?🤪

Anonymkode: aa964...d0e

Hehe, ja. Folk som eier egen leilighet i byen kun for å feste i, mye kokain, mye overgå hverandre i historier om dumme ting de har brukt penger på. Historier om horer og utroskap er ikke uvanlig. 

Et par eksempler:

Ene kollegaen hadde bommet på datoene han hadde leid en yacht, så båten var utleid til noen andre. Han fikk da firmaet til å ringe de som hadde båten og spørre «hvor mye skal dere ha for å snu nå og la meg få båten denne helgen?» det ble dyrt for å si det sånn, men han har såppass mye penger at ingen sier nei til han. 

En annen kollega kjøpte et vilt dyrt hus. Så sendte han brev til de to nærmeste naboene (heftige priser på de også), og sa «hva skal dere ha for å flytte?». Han likte ikke å ha folk «innpå seg». 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en del i miljøet og ja, den serien stemmer ganske greit. Hvis man ser bort ifra å skyte seg selv i munnen og ha fanger i kottet osv. Det meste utenom det mest ekstreme er ganske reelt! Sett mye med mine egne øyne 🙈 

Anonymkode: c7d15...e59

• Liker 9
Skrevet

Leste en plass at psykopater var gode aksjespekulanter; villig til å ta store risikoer, impulsive, gir totalt faen i om de ødelegger for andre, føler heller glede ved det, uovervinnelige. Sørger alltid for å ha noe på alle, slik at ingen kan sladre på de. Ingen samvittighet om de knuser andre, 

Så vil nok tro at det er en del galskap der, da psykopater ikke akkurat blir bedre med ubegrenset makt/penger. Så er det jo også noe med at når du kan kjøpe deg alt..., når alt du ønsker deg er fullt oppnåelig, da går det vel over i det ekstreme.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig blant alle nei. Men det forekommer blant noen.

Anonymkode: f8622...34c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kjenner en del i miljøet og ja, den serien stemmer ganske greit. Hvis man ser bort ifra å skyte seg selv i munnen og ha fanger i kottet osv. Det meste utenom det mest ekstreme er ganske reelt! Sett mye med mine egne øyne 🙈 

Fortell noen historier da.

Pleeeease? :popcorn: 

Anonymkode: f8b88...3b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å være utro, rus(mis)bruker eller kjip mot kona er ikke en egenskap som er spesiell for de med penger akkurat!

Snarere tvert om... jeg vil nå tenke det vil forekomme mer blant de ressurssvake og i mer belastede miljøer.

Fasade eller økonomisk avhengighet av en mann er ikke først og fremst et problem for millionær-fruer som ikke vil ned i levestandard, men heller for den somaliske kona som ikke har jobb, ikke kan norsk og sitter låst hjemme (noen ganger bokstavelig talt) med sine fire barn med en konebanker.

Synes det er kult at Exit belyser et miljø som var ukjent for mange, men ut fra spørsmålene som dukker opp her på KG så virker det som folk tror alle aksjemeglere er sånn eller at dette er typisk for rike mennesker. Tenk deg om da - du kjenner vel noen som er utro eller drittsekker, de kan jo like gjerne gå på NAV.

Anonymkode: 87f1c...9ad

• Liker 11
Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis du skal sette likhetstegn mellom Exit-miljøet og rike mennesker. Rike mennesker er en mye større gruppe enn finansfolkene.

Denne boka er skrevet av sosiologer som forsket på livsstilen til rike mennesker. En stor andel av dem levde overraskende anonyme og nøkterne liv. Exit-gjengen er en subkultur med sine særegenheter, men heldigvis er de ikke representative for hele gruppa rike mennesker.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fortell noen historier da.

Pleeeease? :popcorn: 

Anonymkode: f8b88...3b0

Kan gi noen eksempler uten å nevne for mye. Han ene jeg kjenner har kontor i en toppetasje som på exit, der er det barskap med mye alkohol og det er alltid kokain involvert. Der inviterer han masse ungjenter på nach med sine andre rike kompiser! Der sniffer de, drikker og ligger med mange av jentene exit-style mens damene dems er hjemme med barna. Sett mye mye mer! Dette med vold har jeg bare hørt rykter om og ikke sett selv, og jeg hører ikke så mye på rykter så kommer ikke spre det her. Nå er exit satt veldig på spissen, men mange bekjente holder på likt, uten å jakte ørner og kose med kuer på jordet. Det er selvfølgelig mye som er reelt, men det mest ekstreme skjer det ikke så mye av! Men horer, kokain, utroskap og makt er en stor del av det. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som praktikant hos en familie som kan minne litt om exit-folket. Faren var ofte hjemme, fyllesyk til langt på dag, han oppbevart hasj i stua, jeg fant en stor konvolutt med tusenlapper oppå et skap da jeg skulle tørke støv. Bestefaren til ungene var heller ikke god, og satt i fengsel da jeg jobbet der.

Traff igjen faren på byen mange år etter at jeg sluttet. Han fortalte at han var litt lei av familielivet av og til, så han hadde kjøpt seg en man-cave på Tjuvholmen. Han lurte på om jeg ville være med på nachspiel (blunk, blunk), men jeg takket pent nei. 😊

Det var nok ikke så ille som det er i Exit, altså, men det var noen holdninger og verdier der som jeg fant ganske forstyrrende. For en jente fra bygda var det ganske overveldende.

Anonymkode: a7bde...cc9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i narkomiljøet, ikke i finansmiljøet, men i middelklassen. Har vel vært med på det meste. 

Irriterer meg imidlertid voldsomt at straighte folk digger denne exit med stjerner i øynene, og samtidig ser ned på folk som bruker dop. Er det antallet penger som gjør det for dere? 

Anonymkode: 16380...b4a

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har vært i narkomiljøet, ikke i finansmiljøet, men i middelklassen. Har vel vært med på det meste. 

Irriterer meg imidlertid voldsomt at straighte folk digger denne exit med stjerner i øynene, og samtidig ser ned på folk som bruker dop. Er det antallet penger som gjør det for dere? 

Jeg tror ikke vi snakker om stum beundring, altså. Det er nok heller at man får et innblikk i en annen verden man ikke har hatt kjennskap til før, og hvor gal denne verden faktisk er.

Anonymkode: a7bde...cc9

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Exit viser et bilde på hvordan de med nye penger tar av. Må ikke være aksjespekulant. Ofte er det de som har gått fra ingen penger til mye penger. Drømmen om et liv i luksus er endelig nådd, og man kan ta for seg av alt uten å forstå hvor vulgært det er.

Anonymkode: 494fc...e64

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja folk er vanvittig fascinert av rike mennesker. 

Serien er basert på en håndfull meglere fra finansmiljøet i Oslo. De fleste er ikke slik. 

Regissøren av denne serien er en håndverker fra Østfold. Han vet bare hva "folk flest" synes er gøy å se på TV. Så kan folk gasse seg med at de "vet det er sånn" fordi de "kjenner noen på innsiden".

Exit er ikke laget for Oslofolk, den er laget for folk rundt om i landet som tror de får et innblikk i en annen verden.

Anonymkode: fa6a5...d12

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Glamour :P

Anonymkode: d2dc9...292

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...