AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #101 Skrevet 8. mars 2021 Smeltemann skrev (19 minutter siden): Hvem skal en ringe da? Presten? Ambulanse? https://www.skatteetaten.no/tipsoss/ Anonymkode: f49d9...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #103 Skrevet 9. mars 2021 Misunnelig nabo her hva ts?.... elsker sånne innlegg Anonymkode: aec65...a8d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #104 Skrevet 9. mars 2021 Mange her som mener TS ikke skal blande seg i naboenes gjøren og laden. Skal de overse omsetning av narkotika til nabolaget barn også? Anonymkode: bfc6a...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #105 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange her som mener TS ikke skal blande seg i naboenes gjøren og laden. Skal de overse omsetning av narkotika til nabolaget barn også? Anonymkode: bfc6a...4f8 De som mener at ts ikke skal blande seg, har sikkert ikke rent mel i posen... TS, har du gitt beskjed? Anonymkode: c465a...3a8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #106 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De som mener at ts ikke skal blande seg, har sikkert ikke rent mel i posen... TS, har du gitt beskjed? Anonymkode: c465a...3a8 Nei jeg sitter på gjerdet og lurer på om jeg skal gjøre det. Jeg kjenner fyren og det gjør det litt ekkelt, samtidig som det er kvalmt å snyte felleskassen, sånn som han har gjort i mange år. Ts Anonymkode: 52984...5a9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #107 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mange her som mener TS ikke skal blande seg i naboenes gjøren og laden. Skal de overse omsetning av narkotika til nabolaget barn også? Anonymkode: bfc6a...4f8 Nei. Man skal selvfølgelig anmelde alle som kjøper seg en kjøkkenvekt, for narkotika. Anonymkode: e7e2f...dbf
Hr. Aktiv Skrevet 9. mars 2021 #108 Skrevet 9. mars 2021 Det jobber folk i skattevesnet som gjør akkurat det samme med sine utleideler. Jeg bryr meg ikke, men tar vare på dokumentasjon om jeg skulle trenge det en dag.
Curlyme Skrevet 9. mars 2021 #109 Skrevet 9. mars 2021 Tjeg tenker litt på han som leier her. Stakkars han.
Brunello Skrevet 9. mars 2021 #110 Skrevet 9. mars 2021 (endret) Jeg begriper ikke hvorfor så mange synes svart arbeid og skatteundragelser er greit. Hvert år unndras det 150 milliarder kroner i skatt og avgifter. Del det på litt over fire millioner arbeidstakere, så får dere hva vi teoretisk kunne redusert skatten til hver av oss med. Endret 9. mars 2021 av Brunello 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #111 Skrevet 10. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (7 timer siden): Det jobber folk i skattevesnet som gjør akkurat det samme med sine utleideler. Jeg bryr meg ikke, men tar vare på dokumentasjon om jeg skulle trenge det en dag. Hvordan vet du hvordan de gjør det? Anonymkode: 0ffab...841
Hr. Aktiv Skrevet 10. mars 2021 #112 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvordan vet du hvordan de gjør det? Anonymkode: 0ffab...841 Fordi jeg ser dem hente posten sin, men de bor ikke der.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. mars 2021 #113 Skrevet 10. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (8 timer siden): Det jobber folk i skattevesnet som gjør akkurat det samme med sine utleideler. Jeg bryr meg ikke, men tar vare på dokumentasjon om jeg skulle trenge det en dag. Det er virkelig ikke noe argument. De bryter like fullt regelverket, men de vet at det skal litt til å bli tatt.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. mars 2021 #114 Skrevet 10. mars 2021 På generell basis vil jeg si at regelverket rundt boligutleie blir håndhevet alt for slapt. Dette gjelder både det TS her peker på - skatt- og avgiftsunndragelse, men også kontroll av at utleieboliger faktisk er lovlig for varig opphold. Hadde det vært gjennomført kontroller i samme stil som man gjør i restaurant og hotellbransjen, tror jeg mye hadde vært avdekket. Her holder det jo at en etat gjør jobben, da vil det jo nødvendigvis bli oppdaget andre lovbrudd. Det store problemet med utleie av "lokaler" ikke egnet for varig opphold eller med mangler, er at det jo ikke hjelper å klage for kommunen (i alle fall her) sier "fy så slem du er, nå må du bli snill" til utleier, og så skjer det ikke noe mer. Det er det flere eksempler på med utleie av hybler i Bergen.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #115 Skrevet 10. mars 2021 De fleste tips som kommer til skattemyndighetene er visstnok sinte ekser Men: ja, det kan og bør du. En ting er noe som er er ærlig misforståelse, men å leie ut en bolig i uoverskuelige tider for å tjene penger er jo bare skattesnusk i sin typiske form. Han har tjent masse nok penger til å betale skatt. Anonymkode: 5829c...813
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #116 Skrevet 10. mars 2021 De trenger da ikke spørre huseier, de bare sender inn flyttemelding. Det har de plikt til, så de bryter også loven om de ikke gjør det. Anonymkode: fb635...68b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #117 Skrevet 10. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (1 time siden): Fordi jeg ser dem hente posten sin, men de bor ikke der. De kan oppgi inntekten likevel, det vet jo du ingenting om. Anonymkode: 0ffab...841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå