Gå til innhold

Kan jeg anmelde nabo til skattemyndigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis han får 25k inn hver mnd på konto hadde det ringt varsel lamper på skatte etaten for lengst, virkelig ikke noe å bry seg med ts

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, neiernei said:

hvis han får 25k inn hver mnd på konto hadde det ringt varsel lamper på skatte etaten for lengst, virkelig ikke noe å bry seg med ts

Hvis så er tilfelle, så er det jo helt greit at TS sender en liten melding inn til skattemyndighetene. Da tar de i så fall bare en liten sjekk i registrert, og avslutter saken. No harm done.

Så hvorfor ikke? Meld det inn du TS, link ligger i en av de første postene.

Anonymkode: 8e1aa...55a

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør ikke han til en mindre kriminell. Selv kriminelle på gulvet vet hva de holder på med.

Anonymkode: 0e50b...1cc

ok konstabel da får du gjøre jobben din, du får melde ifra 🤭

Anonymkode: ed1e5...2e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For et tullete svar!

Jeg anmelder folk om det er saker som tydelig er kriminelt og ulovlig. Det betyr ikke at jeg og den du siterte ikke hjelper til om vi kan. Jeg hjelper de jeg kan hjelpe, men å hjelpe kriminelle, det gjør jeg ikke. Og for hver og en av dere som tier når dere vet om kriminelle handlinger, så gjør dere selv at dere blir medskyldige kun fordi dere visste! Det er flusst av tilfeller hvor folk er blitt straffa fordi de hadde plikt til å opplyse men ikke gjorde det.

Riktig. 

Anonymkode: c465a...3a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart at det går til helvete med Norge når man ser hvor mange som forsvarer svindel og bedrag i tråden her. 

Peis på, TS! Jeg hadde tipset skatteetaten tvert!

Anonymkode: 42e22...190

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

skal jeg huske på neste gang jeg ser noen bryte seg inn, en nabo trenger hjelp, finner en lommebok på bakken osv, skylder jo ikke de noen ting. trist at det er sånne holdninger folk har.  men det er bare å sladre karma tar dere 🥰

Det er en vesentlig forskjell mellom å hjelpe naboer som trenger hjelp  og melde i fra mistanke om  kriminalitet. Ville du latt være å melde fra hvis du så en nabo fyllekjøre eller slo barnet sitt? 

Velferdsstaten vår står i fare om vi skal se gjennom fingrene for svindel og skatteunndragelse. 

Anonymkode: f49d9...b4d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva skal du nøyaktig melde inn? At naboene ikke fikk sette opp postkasse og at du konkluderer med at han har leieinntekter han ikke betaler skatt på? Her er det enten fri fantasi eller mye i historien du ikke forteller.

Anonymkode: e7e2f...dbf

Melde han vil skatteetaten fordi han leier ut uten anbefale skatt selvfølgelig, og også melde inn at han leier ut kummerlige boforhold.

Ts

Anonymkode: 52984...5a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ringer man det inn!!!  (anonymt)

Folk som ikke liker tystere gjør ting de ikke burde, så hadde man ikke hatt svin på skogen hadde man ikke reagert så voldsomt på tystere heller. ;)

Anonymkode: 455fd...a90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Melde han vil skatteetaten fordi han leier ut uten anbefale skatt selvfølgelig, og også melde inn at han leier ut kummerlige boforhold.

Ts

Jeg heier på deg! 😄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 time siden):

La nå mannen få de kronene. 

Dessuten er det ikke pent å lytte på det andre prater om.

det er jo ganske drøyt å nekte leieboerne å folkeregistrere seg der de bor. Det har de en lovbestemt plikt til å gjøre.

Anonymkode: 65572...caf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Melde han inn fordi han leier ut uten å anbefale skatt? 😂 Virker ikke som du forstår hva du snakker om. Hvem skulle han anbefale skatt til? Leietakerne?😅 

Kummerlige forhold faktisk. Huff, nei. Du prøver å finne noe du ikke kan beskrive en gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herligefred folkens. Har han behov for skjult adresse HADDE HAN IKKE HATT ADRESSE PÅ DET ANDRE HUSET. Da får jo leieboerne besøk av galninger. Meld ham! Han er grisk og utspekulert. Ikke behandler han de stakkars leietakerne bra heller.. Karma kaller man slikt 

Anonymkode: a52d0...096

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig ringer man det inn!!!  (anonymt)

Folk som ikke liker tystere gjør ting de ikke burde, så hadde man ikke hatt svin på skogen hadde man ikke reagert så voldsomt på tystere heller. ;)

nei, handler mer om prinsipp, regner med de som jubler her med å melde andre er de samme typen som tysta til gestapo under krigen, dårlige mennesker med andre ord.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Melde han inn fordi han leier ut uten å anbefale skatt? 😂 Virker ikke som du forstår hva du snakker om. Hvem skulle han anbefale skatt til? Leietakerne?😅 

Kummerlige forhold faktisk. Huff, nei. Du prøver å finne noe du ikke kan beskrive en gang.

Sorry autocorrect.

Skatte av leieinntektene selvfølgelig.

Ts

• Liker 2
Gjest Føsleguri
Skrevet
neiernei skrev (14 minutter siden):

Skatteetaten får bare opplysninger om saldo og renter ved årsskifte utenom når de ber om å få opplysninger på navngitte personer/bedrifter fra banken. Det sitter ingen i skatteetaten å følger med på kontobevegelsene til hele Norges befolkning.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

nei, handler mer om prinsipp, regner med de som jubler her med å melde andre er de samme typen som tysta til gestapo under krigen, dårlige mennesker med andre ord.

For et elendig sammenligningsgrunnlag.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at det er SÅ mange som er imot å melde inn ulovlig aktivitet. Jeg forstår vi ikke liker tystere og angivere, men dette er ulovlig aktivitet som påvirker alle. Det er ikke en som tar seg en spliff som kun påvirker han, men en som unnlater å betale skatten sin og som stikker pengene rett i egen lomme.. Synes det er ganske kjipt å lese. 

Anonymkode: 24d7f...c01

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

WTF!!!

Anonymkode: 285ff...313

• Liker 10
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

det er jo ganske drøyt å nekte leieboerne å folkeregistrere seg der de bor. Det har de en lovbestemt plikt til å gjøre.

Anonymkode: 65572...caf

Ikke sikkert leieboer betaler så mye for å bo der. Avtalen dem i mellom har ikke vi innsyn i. Kanskje leieboer bør gratis. 

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hæ? Skal det være greit for denne mannen å unndra store mengder skattekroner, og bryte loven?

Er det sånn at vi alle kan gjøre det, eller er det kun greit at denne karen gjør det?

Jeg mener at slikt skal meldes inn, tips skattemyndighetene.

Anonymkode: 8e1aa...55a

Kanskje leieboer bor der gratis, hvem vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...