AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Skrevet 6. mars 2021 Jeg er redd for å få korona nå som jeg er gravid. Jeg har noe kontakt med pasienter, men overholder som regel 1 meter og sjelden mer enn 15 min. Likevel er man jo tett på kollegaer. Er det innafor å tilrettelegge med hjemmekontor, eller må jeg bare overse frykten min for korona? Anonymkode: 9ecd7...a23
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #2 Skrevet 6. mars 2021 Hvordan tenker du at du skal ha hjemmekontor og pasientkontakt egentlig? Anonymkode: 329da...e9d 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #3 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan tenker du at du skal ha hjemmekontor og pasientkontakt egentlig? Anonymkode: 329da...e9d Sitter noe i resepsjon. Den er ikke fast bemannet. Og de andre kan fint ta i mot betaling for sine egne konsultasjoner. Anonymkode: 9ecd7...a23
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #4 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er redd for å få korona nå som jeg er gravid. Jeg har noe kontakt med pasienter, men overholder som regel 1 meter og sjelden mer enn 15 min. Likevel er man jo tett på kollegaer. Er det innafor å tilrettelegge med hjemmekontor, eller må jeg bare overse frykten min for korona? Anonymkode: 9ecd7...a23 I de aller fleste land ville du ha blitt tatt hensyn til, men ikke i Norge. Det blir tydeligere og tydeligere at korona kan utgjøre stor risiko for gravide. Du kan sikkert kjempe gjennom hjemmekontor eller svangerdkspspenger,men hvorfor utsette deg for stresset? Min lege sa at omstendighetene rundt korona var verre enn selve Corona, og sykemeldte meg delvis pga angst og søvnmangel som følge av all usikkerheten korona gir. Det er psykisk belastende å være redd for sitt ufødte barn,og flere gravide kvinner lider under denne psykiske belastningen og har rett på sykemelding. Ikke vær redd for å kreve, du er gravid, det er ikke en lege som kan nekte deg sykemelding hvis du sier du ikke kan jobbe akkurat nå. Anonymkode: 83cb6...2c5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #5 Skrevet 6. mars 2021 Det er mange som er redde for korona, både gravide og folk med underliggende sykdommer, uten at de har sjangs til å bli tatt hensyn til. En kollega var gravid (har nettopp fått barn) og jobbet (i barnehage) til hun var 8 1/2 mnd på vei. Anonymkode: 66a79...fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå