AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Skrevet 6. mars 2021 Hei alle.. jeg sliter mye i hverdagen min. Jeg har aldri noe overskudd til noe eller noen. Alle dager er fryktelige tunge, jeg kan fint sove alt fra 13-18 timer i døgnet uten problemer. jeg er konstant sliten, og har mange dårlige dager hvor jeg ikke orker eller klarer å gjøre noen ting, for kroppen er helt ferdig. Da kan jeg kun orke å ligge i senga/sofaen og bare sove/slappe av. Kanskje se litt på tv. jeg har også noen gode dager, og de prøver jeg og utnytte så godt jeg kan. For jeg veit aldri fra dag til dag hvordan dagen blir og hvordan dagsformen min er, men på en skikkelig god dag, da kan jeg orke å støvsuge, vaske litt klær og rydde litt hjemme. dette har jeg slitt med i flere år. Hvertfall siden begynnelsen av 20-årene, og nå er jeg i midten av 30-årene. Må legge til at jeg har slitt med angst og depresjoner i mange år, og ble ufør for 3 år siden. jeg har prøvd og forklare dette til leger, psykologer og psykiater, men alle sier at dette er normalt, og at ingenting er galt med meg. men jeg klarer likevel ikke å falle til ro med dette, og føler at det er noe som ikke stemmer. Jeg er sikker på at det er noe som ikke stemmer. jeg håper noen andre også kjenner seg igjen i noe av dette, og kanskje kan hjelpe, eller kan komme med tips og råd. For dette er fryktelig slitsomt. takk på forhånd. Anonymkode: c2278...17e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #2 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei alle.. jeg sliter mye i hverdagen min. Jeg har aldri noe overskudd til noe eller noen. Alle dager er fryktelige tunge, jeg kan fint sove alt fra 13-18 timer i døgnet uten problemer. jeg er konstant sliten, og har mange dårlige dager hvor jeg ikke orker eller klarer å gjøre noen ting, for kroppen er helt ferdig. Da kan jeg kun orke å ligge i senga/sofaen og bare sove/slappe av. Kanskje se litt på tv. jeg har også noen gode dager, og de prøver jeg og utnytte så godt jeg kan. For jeg veit aldri fra dag til dag hvordan dagen blir og hvordan dagsformen min er, men på en skikkelig god dag, da kan jeg orke å støvsuge, vaske litt klær og rydde litt hjemme. dette har jeg slitt med i flere år. Hvertfall siden begynnelsen av 20-årene, og nå er jeg i midten av 30-årene. Må legge til at jeg har slitt med angst og depresjoner i mange år, og ble ufør for 3 år siden. jeg har prøvd og forklare dette til leger, psykologer og psykiater, men alle sier at dette er normalt, og at ingenting er galt med meg. men jeg klarer likevel ikke å falle til ro med dette, og føler at det er noe som ikke stemmer. Jeg er sikker på at det er noe som ikke stemmer. jeg håper noen andre også kjenner seg igjen i noe av dette, og kanskje kan hjelpe, eller kan komme med tips og råd. For dette er fryktelig slitsomt. takk på forhånd. Anonymkode: c2278...17e Eneste jeg kan anbefale deg er å få sjekket alt av blodstatus, evt om du har noen tilleggssymptomer en utmattelse? Få evt de sjekket. Skriv en logg over noen uker -med aktivitet, symptomer og hvordan det opptrer. Mye lettere å se evt mønster på dine symptomer og legen har noe håndfast å forholde seg til. Vet det er vanskelig for de med en bakgrunn med psykiske utfordringer å bli trodd på sine fysiske plager. Jeg uttaler meg i bakgrunn av at jeg har ME diagnose, men jeg har i tillegg til utmattelse masse nevrologiske symptomer og jeg tåler ikke mye før jeg har måneder med forverring hvor jeg kun orker å ligge og har masse symptomer. Men vet at stoffskifte og andre fysiske sykdommer kan gi utmattelse, disse må jo også utelukkes før man avfeier med at det er pga psyke. Lykke til! Anonymkode: 9c85e...b36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå