Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi lever trossalt i 2021 og nå bør alle akseptere transseksuelle. Bør vi ha skolebesøk på barneskoler slik at barna lærer aksept fra ung alder og ikke får fordommer mot transpersoner?

Anonymkode: 89037...014

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, skal de presse livsstilen og livsvalgene sine på unger også, nå?

Anonymkode: 9de60...ce3

• Liker 25
Skrevet

Selvsagt. Jeg synes at det er fint å vise barna at en ikke trenger å skamme seg over hvilket kjønn de ønsker å være.

• Liker 9
Skrevet

Det er ikke de unge som har mest fordommer mot transseksualisme. Det er heller de godt voksne og eldre. Tror heller vi bør starte med holdningsskapende arbeid der.

• Liker 32
Skrevet

Fordommer får de i så fall uansett, det kommer som regel fra rollemodeller/voksenpersoner i livet. 
men å ta det opp på barneskolen som tema eller pensum hadde vært greit.

• Liker 2
Skrevet

DU kan gjerne kle deg som kvinne om en er mann eller kle seg som mann når en er kvinne, men til syvende å sist vil du alltid være det kjønnet du ser født. Hva er neste? Lage egne skoler, svømmehaller for de?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

NEI

Anonymkode: 09e2a...e84

• Liker 9
Skrevet

Er det noen som ikke er dømmende så er det nå barna som vokser opp i dag. Barn har mer forståelse for slikt enn vi voksne. Vi skal ha respekt for at vi er forskjellige og man trenger ikke skolebesøk for å lære barn det.

• Liker 5
Skrevet
Morten1 skrev (2 minutter siden):

DU kan gjerne kle deg som kvinne om en er mann eller kle seg som mann når en er kvinne, men til syvende å sist vil du alltid være det kjønnet du ser født. Hva er neste? Lage egne skoler, svømmehaller for de?

Det er forskjell på tranvestitter og transpersoner

En del transpersoner har tatt pubertetsutsettende, gått mange år på hormoner, endret navn og kjønn juridisk og tatt kjønnskorrigerende operasjoner. 

De er selvsagt det kjønnet de har bekreftet. Det er ikke bare biologi som danner et menneske.

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Gjenferdet said:

Det er forskjell på tranvestitter og transpersoner

En del transpersoner har tatt pubertetsutsettende, gått mange år på hormoner, endret navn og kjønn juridisk og tatt kjønnskorrigerende operasjoner. 

De er selvsagt det kjønnet de har bekreftet. Det er ikke bare biologi som danner et menneske.

Hvis det ikker er biologi som danner ett menneske hva mener du det er da? Hva en identifiserer seg som? ER jeg en skilpadde hvis jeg føler at jeg er en?

• Liker 15
Skrevet
Morten1 skrev (1 minutt siden):

Hvis det ikker er biologi som danner ett menneske hva mener du det er da? Hva en identifiserer seg som? ER jeg en skilpadde hvis jeg føler at jeg er en?

Nei, men vi respekterer at du føler deg som en. 

• Liker 3
Skrevet
Morten1 skrev (Akkurat nå):

Det blir helt søkt å sammenligne mennesker med skilpadder.

En transkvinne som har vært gjennom kjønnsskifte og lever som kvinne ER kvinne. Tilhørighet og følelse av identitet er minst like viktig, om ikke enda viktigere, enn hva biologien tilsier.

• Liker 10
Skrevet

Det kan jeg ikke se noen ulemper med.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

På hvilken måte er det å fortelle om seg selv og be om aksept for sitt liv og sin identitet å "presse livsstilen sin" på unger?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ja, det er en god idé. Barna er nok ikke de med mest fordommer, men de kan påvirkes negativt gjennom oppveksten/ungdomstiden.  Av både venner og foreldre. 

Og de fleste kjenner ikke noen transpersoner (som de vet om...) . Så ja, god idé med møter på skolen, gjerne i ung alder. Og et par ganger til. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 3
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (5 minutter siden):

Nei, men vi respekterer at du føler deg som en. 

Jeg forstår ikke det behovet folk har for å trykke ned transpersoner gjennom, bevisst, å nekte å omtale de som det kjønnet de identifiserer seg som. Jeg synes ikke de har noe de skulle sagt før de selv står midt oppi sin livs sorg fordi biologien ikke samsvarer med følelsen av identitet og tilhørighet. Det er faktisk noe av det mest jævlige man kan føle på, enten man er trans eller kjenner på denne sorgen i andre sammenhenger.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Morten1 said:

"Hva blir det neste? Skal folk gifte seg med kjæledyra sine?" Det sa folk når debatten gikk om homofile skulle få gifte seg.

Hva er det du egentlig er redd for?

Anonymkode: 2a862...6a5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Morten1 said:

Kjønn sitter faktisk i hjernen. Det er i høyeste grad biologi. Hva med å lese deg opp på temaet du diskuterer? Hvorfor trekker du andre arter inn i en diskusjon om kjønn? Forstår du ikke forskjell på kjønn og art?

Anonymkode: 2a862...6a5

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ser ut som om du kunne trengt et kurs i aksept, i alle fall.

Morten1 skrev (26 minutter siden):

Det er nettopp slike flåsete svar som i beste fall vitner om kunnskapsløshet, som gjør at det er nødvendig å lære andre om toleranse, mangfold og identitet, m.m.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...