Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært ufør i 14 år. Jeg har ingen fullført utdannelse og jeg ønsker heller ikke å ta opp igjen det jeg holdt på med, men falt av den gang da. Helsa mi har vært sånn noen lunde stabilt ustabil den siste tiden og jeg begynner endelig å se at jeg kanskje kan klare å komme meg ut i arbeid på sikt om dette fortsetter. Men med null utdannelse og ingen arbeidserfaring ser jeg jo at det vil bli vanskelig. 

Hvordan går man egentlig frem når man ikke har utdanning ut over grunnskolen? Jeg bor i Stavangerregionen, hvem kontakter man? Hvilke muligheter er det er ute for meg? 

Jeg har null peiling på hvordan dette fungerer så her trengs teskje. 

Anonymkode: 20608...e73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bor i Stavanger kan du prøve å komme deg ut offshore i forpleiningen?

Da jobber du feks to uker og har to uker fri. Da slipper du å bli utbrent. De vil gjerne ha folk med fagbrev men det er absolutt mange renholdere offshore uten fagbrev. 

Du trenger ett førstehjelpskurs og ett beredsskapskurs med helikoptervelt. Kursene koster litt, men er betalte ned etter èn nordsjøtur. 

Anonymkode: f75fa...021

AnonymBruker
Skrevet

To uker jobb og FIRE uker fri mener jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du etterhvert har lyst til å studere må du ha generell studiekompetanse. Du kan ta fagene som privatist helt på egen hånd eller betale for undervisning gjennom f.eks. Bjørknes eller Sonans. https://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/videregaende_som_voksen

Hvis du kunne tenke deg noe mer praktisk og ende opp med et fagbrev kan det gjøres i jobb https://www.udir.no/eksamen-og-prover/eksamen/fag-og-svenneprover/fagbrev-pa-jobb/

Anonymkode: 86aad...0db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kontaktet NAV. De kan hjelpe deg. 

Anonymkode: ff73e...814

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du bor i Stavanger kan du prøve å komme deg ut offshore i forpleiningen?

Da jobber du feks to uker og har to uker fri. Da slipper du å bli utbrent. De vil gjerne ha folk med fagbrev men det er absolutt mange renholdere offshore uten fagbrev. 

Du trenger ett førstehjelpskurs og ett beredsskapskurs med helikoptervelt. Kursene koster litt, men er betalte ned etter èn nordsjøtur. 

Fra ufør til offshore? Det er helt urealistisk. 

Anonymkode: ff73e...814

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...