Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i et åpent kontorlandskap med mange masete kollegaer. Det er ofte ikke mulig å ha en kundesamtale på tlf når denne gjengen som sitter like ved og går i gang med maset sitt. Jeg og en annen kollega har tatt det opp med sjefen, men han sier vi begge er rolige typer og må forvente at andre snakker mer. Vi etterspurte noen regler for åpent kontorlandskap men fikk ingen respons på det.

Hva tenker dere om sjefens håndtering av dette?  

Anonymkode: 86d53...2db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bytt jobb. Så kan sjefen sitter der med maserne og registrere inntektsfallet som blir.

Anonymkode: d8079...6eb

Gjest Okeeei
Skrevet

Elendig håndtering! Slet med det samme selv i åpent landskap, manglende tilrettelegging. Bråkete, styrete, inn og ut av stillerom med pc hver gang det kom en telefon, og majoriteten av de ansatte turte ikke å si i fra selv om man merket spenningene og irritasjonene. Ble til slutt langtidsykemeldt og har gitt opp hele karrieren etter denne opplevelsen. Det ødela arbeidsgleden. Orker ikke å være del av det idiotiske opplegget som Staten driver og diller med for å spare utgifter, og tar meg heller en helt annen jobb for å slippe hele opplegget. De som jobber bra i åpent landskap kan umulig ha en jobb som krever mye konsentrasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en jobb jeg virkelig trives med, så jeg vil ikke slutte. Hadde håpet å kunne få noen faste dager med hjemmekontor også etter at koronatiden er over. Men sjefen har meldt ut til alle at alle må tilbake på kontoret 100% så snart verden går tilbake til normalen. Gruer meg så sykt til dette, vet ikke hvordan jeg skal holde ut da jeg blir så sliten.

Min kollega som er enig at det blir for mye kakling har blitt overført til en annen avdeling. Så da føler jeg at sjefen ser på meg som hun rare som ikke takler det sosiale. Må legge til at jeg kan snakke jeg også, men passer på å holde det til når jeg ser at i gen er i telefonen , og i lunsjen.

ts

Gjest Okeeei
Skrevet

Åpent landskap er laget for folk som ikke er sensitive på lyder, eller har hjernedøde jobber. Men realiteten er at her er mennesker forskjellige. Det er ikke noe i veien med deg, det er noe i veien med sjefen din som får deg til å føle deg sånn. Hadde fått legeerklæring på behov for hjemmekontor om sjefen er vanskelig. Når alt kommer til alt så er det ingen som kommer til å takke deg for at du presser deg selv på jobb. Sjefen er vanskelig med deg og da har du lov til å vise at du mener alvor tilbake:)

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber sitter vi en god gjeng både utviklere og systemarkiterkter i åpent kontorlandskap.

De aller fleste av oss benytter støydempende headsett, og vi har et par stillerom vi kan benytte til digitale møter (står konferanserigger på de rommene). Til andre møter, i mer normale tider, har vi også ordentlige møterom.

Men fast plass er altså inne i båser. Skjønner at det er noe bedriften sikkert sparer mye på, men det er irriterende.

Så headsettet er på stort sett hele dagen. Heldigvis har sjefen investert i 3500-4000 kroners sett, så de gir ikke ubehag å ha på.

Kanskje du skulle kjøpt deg et slikt sett TS? Som en mellomløsning.

Anonymkode: af8fc...5ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Der jeg jobber sitter vi en god gjeng både utviklere og systemarkiterkter i åpent kontorlandskap.

De aller fleste av oss benytter støydempende headsett, og vi har et par stillerom vi kan benytte til digitale møter (står konferanserigger på de rommene). Til andre møter, i mer normale tider, har vi også ordentlige møterom.

Men fast plass er altså inne i båser. Skjønner at det er noe bedriften sikkert sparer mye på, men det er irriterende.

Så headsettet er på stort sett hele dagen. Heldigvis har sjefen investert i 3500-4000 kroners sett, så de gir ikke ubehag å ha på.

Kanskje du skulle kjøpt deg et slikt sett TS? Som en mellomløsning.

Anonymkode: af8fc...5ce

Takk for innspill 👍 Jeg har vurdert å foreslå t for sjefen. Kan du anbefale et headsett som er bra støydemping på? 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...