Gå til innhold

Det sies man ikke skal prøve å endre kjæresten. Hvorfor er det så mange som gjør det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg er en horebukk som singel kan ikke kjæresten forvente at jeg ikke skal fortsette å være det. Jeg har undertrykket det i ni år nå, men er det rettferdig? Jeg synes det er egoistisk av henne å ikke la meg være den jeg er uten at jeg skal få dårlig samvittighet. På tide å slå ut vingene med god samvittighet? Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å be henne endre seg for meg. Derfor fant jeg en jente som var veldig ordentlig av seg. 

Anonymkode: 1acb3...e99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hele poenget med å ha en kjæreste er jo å binde seg til en person. Med mindre dere ble enige om et åpent forhold, så var det jo å binde deg til dama du sa deg enig i da dere ble kjærester. Ta deg sammen.

Anonymkode: 1ab57...365

• Liker 9
Skrevet

Hvis du er en horebukk så er du kanskje ikke rette person til å være i et forhold? Det er lov å tenke litt selv

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Om jeg er en horebukk som singel kan ikke kjæresten forvente at jeg ikke skal fortsette å være det

Selvfølgelig kan hun det. Det er slik forhold fungerer. Man lover hverandre troskap. Med mindre dere har avtalt noe annet, selvfølgelig.

Anonymkode: da6ec...930

Skrevet

Interressant trådtittel

- på fullstendig feil sak

Hva solgte du deg inn i dette forholdet på da TS? At du kom til å ligge rundt, eller at du nå skulle fokusere på henne?

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde dette skulle være en spennende tråd, men den viste seg å være fantasiløs. 

Uredd over her har et godt poeng - hva solgte du deg inn med? Jeg har en mistanke om at du ikke solgte deg inn som en evig horebukk med ønske om å fortsette å ligge rundt 😏

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
On 3/6/2021 at 2:35 PM, AnonymBruker said:

Om jeg er en horebukk som singel kan ikke kjæresten forvente at jeg ikke skal fortsette å være det. Jeg har undertrykket det i ni år nå, men er det rettferdig? Jeg synes det er egoistisk av henne å ikke la meg være den jeg er uten at jeg skal få dårlig samvittighet. På tide å slå ut vingene med god samvittighet? Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å be henne endre seg for meg. Derfor fant jeg en jente som var veldig ordentlig av seg. 

Da blir du singel, da. Så kan du hore så mye du vil. Pose og sekk-mentalitet er usexy. Hun tenner mindre på deg av at du ikke har selvkontroll. Det går utover sex-lysten hennes. Altså motstridende interesser. Du hadde heller ikke tent på henne om hun tappet kontoen din hver måned fordi hun må tilfredstille shoppehungeren sin. Eller setter i gang store prosjekter i hus og hjem fordi hun har et behov for å friske opp omgivelser relativt ofte.

Anonymkode: ec680...db6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig kan hun det. Det er slik forhold fungerer.

Nei, det er det ikke. Da er du feilinformert. 

Et forhold fungerer slik at man blir kjæreste med noen som ønsker det samme som en selv. Velger man da en horebukk, så er det det man får. 

Anonymkode: 0285c...f48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis damen din ikke vil være sammen med en horebukk og du vil være en horebukk, så er det bare å gå fra hverandre, da!

Jeg skjønner at du er irritert hvis dama di sa du skulle få lov til å fortsette å ligge rundt mens dere var sammen for så å ombestemme seg når følelsene dine hadde blitt dype.

Hvis ingenting om dette ble avtalt på forhånd, så er normen at man kun ligger rundt mens man er singel. Har man planer om å ligge rundt mens man er i et forhold, må man opplyse om det før man blir sammen.

Anonymkode: 17ecd...5bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2021 den 14.35):

Hvorfor har du ikke sagt dette til henne fra dag én? At du vil ha et åpent forhold fordi det er den du er. Så kan hun velge om hun vil ta deg som du er. Ønsker hun en trofast mann, som ikke må ligge rundt, så er det hennes ansvar å finne seg det. 

Anonymkode: 77247...d46

• Liker 1
Skrevet

Liker du å knulle rundt så forbli singel. Ingen som vil være i et forhold der partner er utro.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle burde få et fast forhold om de skal være drittsekker mot en partner som kunne funnet seg noen MYE BEDRE. 

Anonymkode: 6f87c...8ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt flere samlivsterapeuter si at man ikke skal prøve å forandre på partneren. VI avtalte aldri å være eksklusive. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har hørt flere samlivsterapeuter si at man ikke skal prøve å forandre på partneren. VI avtalte aldri å være eksklusive. 

Antar fra ordvalget ditt at dere heller aldri avtalte et åpent forhold? Tror de fleste ser på et eksklusivt forhold som "defaulten", og at de fleste som ønsker åpne forhold skjønner dette og derfor proaktivt avklarer det de har av grenser og ønsker med potensielle partnere tidlig. Om du har gått med på et eksklusivt forhold selv om du egentlig helst vil ha et åpent et er jo det du implisitt har gjort å gå inn i et eksklusivt forhold med en ambisjon om at partneren din en dag skal endre seg og ønske et åpent forhold.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som siste sier. Når man ikke avtaler noe, må man kunne gå ut fra at man følger normalen. Vil man ikke det, er det det man må avtale.

Anonymkode: da6ec...930

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2021 den 14.43):

Med mindre dere ble enige om et åpent forhold, så var det jo å binde deg til dama du sa deg enig i da dere ble kjærester.

Man kan være i et åpent forhold og likevel binde seg til kjæresten. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke ligget rundt de siste 9 årene? Når fortalte du henne for første gang at den du er er en "horebukk" som ønsker/trenger å ligge rundt?

Tror egentlig dette bare er en dårlig trolletråd. Blir for dumt. 

Anonymkode: b7a6f...58d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2021 den 14.35):

Ok, og du er ikke egoistisk som prioriterer ditt eget behov for å ligge rundt foran henne? Hva får hun ut av forholdet, egentlig?

Anonymkode: 7b373...8d2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...