Gå til innhold

Jobb hvor man kan jobbe mye og legge seg opp mye penger på kort tid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen jobber hvor man kan jobbe døgnet rundt en periode og sitte igjen med en god slump med penger? Det første som slår meg er jobb på fiskebåt. Noen andre? Har tenkt litt på å pusse opp og selge en leilighet også, men det krever jo litt kapital.

Tjener greit i nåværende jobb, men merker at det tar tid å legge seg opp penger. I perioder med overtid føler jeg at jeg jobber døgnet rundt uansett, men uten at det merkes veldig mye på lønnskontoen. 

Tenker at jeg fint kunne gjort noe annet for et halvt års tid eller et år også om jeg hadde fått godt betalt for det. Villig til å flytte på meg også. 

Anonymkode: 6ce5d...9ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom fruktdyrkere ikke får inn utenlands arbeidskraft i innhøstingen, kan det fort bli penger av slik jobb. Men det krever selvsagt at man er effektiv og takler hard jobbing. 

Anonymkode: c9912...598

• 11 måneder senere...
Skrevet

Dytter på denne :) 

Skrevet

Offshore?

Anonymkode: de549...4eb

Skrevet

Typisk turnus jobber med høyt sykefravær, vekter, helsevesen etc.. er du et arbeidsjern der så kan man vel jobbe døgnet rundt

Anonymkode: 92b9d...295

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 20.57):

Offshore?

Anonymkode: de549...4eb

Offshore er drømmen, men vet ikke hvor lett det er med min bakgrunn akkurat nå. Dvs., jeg har både fagbrev og ingeniørbakgrunn, men vet at det er mange i køen for de jobbene. Men skal absolutt søke rundt litt og se.

Vurderer å kanskje kjøpe en bolig/leilighet, pusse opp og selge videre. Har håndverkerbakgrunn, så det ville vært uproblematisk. Men krever jo finansiering.

Skrevet

Miljøarbeider i medleverturnus/langturnus, kanskje? 🤔

Anonymkode: e58d7...b82

Skrevet

Asfaltlegging. Lengste arbeidsdagen min var 22 timer. 

Anonymkode: 064b3...aa1

Skrevet

Hvis du har en dagjobb, kan du ta helgevakter eller kveldsvakter i helsevesenet? Blir jo litt ekstra penger av det, i tillegg til din vanlige jobb.

Anonymkode: 02b06...87f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Asfaltlegging. Lengste arbeidsdagen min var 22 timer. 

Har faktisk være inne på tanken. Tjener du greit da eller? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du har en dagjobb, kan du ta helgevakter eller kveldsvakter i helsevesenet? Blir jo litt ekstra penger av det, i tillegg til din vanlige jobb.

Anonymkode: 02b06...87f

Kan vurderes. Takk for tipset. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har faktisk være inne på tanken. Tjener du greit da eller? :)

Tja, timelønnen var vel ikke allverden, men når man jobber 50% overtid i 3-10 timer hver dag ble det fort penger av det. 

Var alltid tidlig ferdig om fredagen, da 🤪

Skrevet

Meld deg som ringevikar ved boliger for psykisk utviklingshemmede i flere kommuner i nærområdet, så kan du jobbe opp til 100% i hver kommune.

Anonymkode: 984e1...7b9

Skrevet

Selger. F. eks. selge kredittkort kan gi mye penger på kort tid. 

Anonymkode: 5c6e7...d92

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3/6/2021 den 13.45):

Finnes det noen jobber hvor man kan jobbe døgnet rundt en periode og sitte igjen med en god slump med penger? Det første som slår meg er jobb på fiskebåt. Noen andre? Har tenkt litt på å pusse opp og selge en leilighet også, men det krever jo litt kapital.

Tjener greit i nåværende jobb, men merker at det tar tid å legge seg opp penger. I perioder med overtid føler jeg at jeg jobber døgnet rundt uansett, men uten at det merkes veldig mye på lønnskontoen. 

Tenker at jeg fint kunne gjort noe annet for et halvt års tid eller et år også om jeg hadde fått godt betalt for det. Villig til å flytte på meg også. 

Bo billig i kollektiv så sparer du svært mye penger. Fiskebåt eller fiskeri skal være godt betalt. Noen steder rilbyr brakker å bo i.

Anonymkode: b7d94...3b4

Skrevet

Ryddet for oppfordring til lovbrudd.

- Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar! Oppfordring til lovbrudd fjernet ser jeg! 😅 Er nok best å prøve å holde seg på rett side av loven.

Jeg har bakgrunn som håndverker (tømrer), så har jo vurdert om det er noe jeg kunne gjort der. For eksempel begynt som selvstendig næringsdrivende og tatt på meg oppdrag. Norske tømrere er vel mangelvare om dagen, så mulig det er et nisjemarked der. Ikke noe vondt ment om utenlandsk arbeidskraft fra min side, men har vel opplevd ved tidligere anledninger at mange foretrekker norsk arbeidskraft på grunn av kompetanse og kjennskap til byggeskikk.

Men det vil jo kreve litt investeringer i utstyr i starten.

Jeg har jo en kontorjobb hvor jeg i praksis kan jobbe så mye overtid som jeg vil, men merker at de lange dagene med overtid foran PC-en kan bli like slitsomme som å jobbe fysisk. Hadde nesten vært bedre med vanlig arbeidsuke på kontor og evt. en helgejobb som er mer fysisk.

Å redusere bokostnader ved å flytte til en billigere plass er heller ikke noen dum idé. 

Jeg har en tanke om at hvis jeg spilte kortene min rett kunne jeg spart opp og betalt ned mye gjeld på 6-9 måneder med hard jobbing. Og det ville vært motiverende! :) 

Slik det er nå betjener jeg gjelden min greit, men det tar jo lang tid å betale den ned...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...