Gå til innhold

Flere som hater hyttelivet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sitter her og gruer meg til påskeferien, for da kommer forventningen om at vi skal på hytta. Svigers kjøpte seg en liten hytte på 40 kvm. for et par år siden og har vel omtrent ikke snakket om noe annet siden. I starten var vi med en del (jeg, mannen og de to barna våre), men nå orker jeg ikke mer. Hytta har to soverom, som egentlig er ett rom delt med lettvegg der det er presset inn to familiekøyer. Vi er da fire stk. på 1 soverom og både mannen min og svigerfar snorker så høyt hele natten at jeg blir GAL. Jeg går rundt som en vandrende zombie hele helgen fordi det er så trangt i senga, det er 20 cm fra nesetippen og opp til taket i den øverste køya og det snorkes hele natten lang. Fra morgenen av begynner det evinnelige maset om å komme seg ut i skiløypa. Jeg liker ikke å gå på ski og det ender da med at jeg må passe på barna for da kan de andre gå så fort de vil uten å måtte vente på eller ha barna i bæremeis. Det er i tillegg ikke innlagt strøm eller vann, noe som også er et stort minus.

Nå er det snart påske og da vet jeg at det blir hyttetur fra torsdag - mandag. Hvordan kan jeg komme meg ut av det? Eller er det veldig egoistisk av meg?

Flere som ikke liker hyttelivet?

Anonymkode: 1fb90...466

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Telt? Combicamp? Campingvogn? 

Jeg hadde aldri sovet i den hytta der.. Man trenger søvn for å fungere, og hvertfall hvis en skal gjøre ting en ikke har lyst til! 

Jeg elsker hyttelivet, uten vann og strøm. Men jeg må ha søvn!! 

Anonymkode: 9554e...3f9

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei du er ingen egoist. Jeg elsker hyttelivet - men hadde aldri orket det du beskriver. Du skal ha påskeferie du og, ikke gå som en zombie pga søvnmangel og være barnevakt hele tiden. 

Det kan være vanskelig å finne gode nok unnskyldninger for å vri seg unna her, det eneste er vel å legge seg akutt syk - da kan ingen si noe. Eller bruke koronasituasjonen som unnskyldning. Men hva tror du skjer om du hadde sagt det rett ut. At du ikke får sove under slike forhold og ønsker å bli hjemme i påsken? Det er muligens den beste løsningen på sikt. Eller finnes det noe hotell eller lekehytter i nærheten dere kan bo på og møte svigers på dagtid?

Anonymkode: 4976b...257

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei du er ingen egoist. Jeg elsker hyttelivet - men hadde aldri orket det du beskriver. Du skal ha påskeferie du og, ikke gå som en zombie pga søvnmangel og være barnevakt hele tiden. 

Det kan være vanskelig å finne gode nok unnskyldninger for å vri seg unna her, det eneste er vel å legge seg akutt syk - da kan ingen si noe. Eller bruke koronasituasjonen som unnskyldning. Men hva tror du skjer om du hadde sagt det rett ut. At du ikke får sove under slike forhold og ønsker å bli hjemme i påsken? Det er muligens den beste løsningen på sikt. Eller finnes det noe hotell eller lekehytter i nærheten dere kan bo på og møte svigers på dagtid?

Leiehytter skulle det stå 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å bo i lekehytter er ikke spesielt bedre.

Anonymkode: b3ce9...245

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan ikke mannen din dra om han har lyst? Så blir du hjemme? Man må ikke gjøre alt som familie.

Anonymkode: 87c3d...b33

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, der hadde jeg aldri orket!!! Bare vær ærlig, om de ikke forstår, så er de ekstremt sneversynte. 

De kan jo ta med ett eller flere av barna om de ønsker?:)

Anonymkode: e7a96...507

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til mannen din at du ikke har lyst. 40kvm med 4 voksne og barn, nei takk

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk! 

I tillegg er det altfor tett i disse tider, med mindre dere er en kohort ellers også (eller bor et sted uten smitte, jeg er nok farget av at det er enormt med sitt her jeg bor for tiden). 

Mannen kan ta med barna evt? Du får noen dager fri helt alene.... Du har ikke en jobb hvor det kan dukke opp en liten krise så du bare kan være der en natt eller maks to? 

Det enkleste er jo å bare si nei takk, at det blir for trangt. 

Mine foreldre kjøpte hytte på nesten 100 m2, og fire soverom - og selv det kan bli "oppå hverandre" etter flere dager for min del, når mann og barn og jeg og de er der. Og jeg er glad i mine foreldre altså! 

Nei, si nei takk! Mulig det blir sure miner, men du kommer til å trenge ferie etter ferien hvis ikke! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for støtten! Mannen elsker å være på hytta og gå på ski, og forstår ikke hva jeg ikke liker. Jeg har til og med spurt sjefen om det er mulighet for noe overtidsjobbing i påsken, men det var det dessverre ikke 🙈 

Tror jeg bare må si at nei takk, dette er ikke noe for meg. Får jo litt dårlig samvittighet for barna at de feirer påske uten meg, men er jo drømmen å være hjemme alene hele påsken også! 

Anonymkode: 1fb90...466

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i livet gått med på å bli med til en 40 kvm hytte med TO snorkere! SI NEI.

Faen altså, uten søvn blir jeg mannevond! 😆

Jeg er ikke noen fan av hytteturer, jeg heller, med sine krav om ski og de illeluktende utedassene etc.

Men ja til fritidsboliger med innlagt strøm, vann og dusj, vannklosett etc.... ok.

Endret av Million
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hahaha nei fyttikatta det der hadde jeg ikke orker. Jeg er så glad jeg ikke har hytte - og at jeg har kjæledyr jeg ikke kan forlate så jeg kan si nei til overnatting i hytter.

Altså, en helaften på ei hytte er bare kos. Være ute litt, komme inn og spise noe og hygge seg og fortelle spøkelseshistorier og andre skrømtfortellinger osv og bare være sammen, kjempedigg. Men nei uff. Jeg vil ha vaskeklutene mine og ansiktsrensen min og hodeputa mi, og absolutt ingen snorking eller andre irriterende lyder rundt meg, osv.

Anonymkode: fb508...b54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Telt? Combicamp? Campingvogn? 

Jeg hadde aldri sovet i den hytta der.. Man trenger søvn for å fungere, og hvertfall hvis en skal gjøre ting en ikke har lyst til! 

Jeg elsker hyttelivet, uten vann og strøm. Men jeg må ha søvn!! 

Anonymkode: 9554e...3f9

Dette er jo smarte løsninger i tilfelle! Spørs om det er mulig å kjøre helt frem med f.eks campingbil da, men hadde det vært mulig så hadde det jo vært et perfekt tilskudd. Lavvo er også en mulighet istedet for telt, litt større plass.

Anonymkode: 26eb7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker hytteturer og svigers har hytte, men jeg/vi har aldri overnattet der sammen, fordi jeg ikke orker tanken🙈😅

De ville jo gjerne det, men vi, dvs mannen, har forklart at jeg sliter med søvnen, spesielt når jeg ikke er hjemme, og at det hadde blitt for mye for meg å sove og leve tett på andre. De har full forståelse for det, og nå er det sånn at vi heller får låne hytten når vi vil😊

Anonymkode: d7bb6...d32

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det ikke så ille som deg, men kjenner til å bo trangt på en sparsommelig hytte med svigers som i tillegg har en diger hund. Det jeg pleier å gjøre er å sove litt på dagen, og be mannen ta ungene et par timer ut med barna, og så kjøper jeg inn mye god mat og drikke til meg..da snakker jeg ikke alkohol, men jeg stapper bagen full av energidrikk, godteri og brus.

Så prøver jeg å kose meg innenfor de rammene som er der. Sover mye (legger meg når ungene legger seg), svigers ordner med mat og så får man jo vært mye ute.

Nå skal det sies at jeg ikke har gjort dette mer enn ei helg av gangen, men  det har mest med personlig hygiene og som du sier, soveforholdene er for dårlig og sengene gir meg lett klaustrofobi.

Anonymkode: 2fc78...6c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dere trenger ikke gjøre alt sammen selv om dere er familie. Vi har en tenåring i huset, som nekter å være med på hytta. Jeg og mannen kommer til å dele oss, slik at en av oss blir med på hytta så lillebror får hyttepåske, Den andre blir hjemme med tenåringen.

Anonymkode: 4d4b1...585

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si til mannen at han kan ta med seg barna et par dager på hytta uten deg, men at du ikke har lyst fordi du ikke får sove og det ødelegger ferien din. Du trenger ferie for å hvile. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker hyttelivet, men mitt hytteliv er noe ganske annet enn du beskriver. Mannen og jeg har egen hytte med tre soverom, innlagt vann og strøm. Vi regulerer selv om andre enn vi og barna skal være med dit. 
Det du beskriver hadde jeg aldri orket. Du har lov å si nei. Ev kan mannen dra dit med det ene barnet? Eller begge? 

Anonymkode: 4696b...5d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du mulighet til å ta med deg en madrass og ligge på stua? 

Anonymkode: c52c7...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...