AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Del Skrevet 6. mars 2021 Noen med peiling? Anonymkode: 000bb...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #2 Del Skrevet 6. mars 2021 Ja, jeg har ganske peiling. Nei, det er ikke nødvendig. Det gjør ingen annen forskjell enn mindre penger på konto. Finnes ikke vitenskapelige placebokontrollerte, randomiserte data på at det skulle gi noe. Bruk en vanlig fuktighetskrem om du er tørr i huden. Ellers er solkrem beskyttende. Serum er laget for å selge, og altfor mange biter på. Huden bygges opp innen i fra. Anonymkode: ad8d5...200 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyM1 Skrevet 6. mars 2021 #3 Del Skrevet 6. mars 2021 (endret) Nei, det er ikke nødvendig. Serum er et tilleggsprodukt som har konsentrert virkeområde, alt etter hvilke resultat du er ute etter. Min erfaring er at noen serum har en effekt, mens andre ikke. Endret 6. mars 2021 av LadyM1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #4 Del Skrevet 6. mars 2021 2 minutter siden, LadyM1 said: Nei, det er ikke nødvendig. Serum er et tilleggsprodukt som har konsentrert virkeområde, alt etter hvilke resultat du er ute etter. Min erfaring er at noen serum har en effekt, mens andre ikke. Hva er konsentrert i serum? Anonymkode: ad8d5...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyM1 Skrevet 6. mars 2021 #5 Del Skrevet 6. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er konsentrert i serum? Anonymkode: ad8d5...200 Med det mener jeg at serum er laget for å gi ekstra fukt, berolige el så har de andre virkeområder. I mitt tillfelle bruker jeg et serum for å berolige og fukte huden ekstra godt, noe jeg ser virker på min hud. Bruker jeg ikke serumet blusser pd fort opp og huden blir fort tørr. Jeg har fått anbefalt og er fulgt opp av hudlege, og hun sier at det er tydelig at serum i mitt tillfelle er viktig. Det hjelper ikke alle å bruke serum, men for meg gjør det det. Endret 6. mars 2021 av LadyM1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #6 Del Skrevet 6. mars 2021 Om du mener vanninnholdet i serum er høyere enn i kremer/gel(?) så er det vel mindre mindre konsentrert ift annet innhold? Anonymkode: ad8d5...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyM1 Skrevet 6. mars 2021 #7 Del Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du mener vanninnholdet i serum er høyere enn i kremer/gel(?) så er det vel mindre mindre konsentrert ift annet innhold? Anonymkode: ad8d5...200 Jeg snakker ikke om innhold, men virkeområdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #8 Del Skrevet 6. mars 2021 5 minutter siden, LadyM1 said: Jeg snakker ikke om innhold, men virkeområdet. Ser det, takk fir svar😊 Anonymkode: ad8d5...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #9 Del Skrevet 6. mars 2021 Ja, vil jeg si. Prioriterer penger på Retinol og C-vitamin serum da disse er vitenskaplig bevisst å fungere. Bruker mindre penger på fuktighetskrem, der velger jeg gjerne en billig. Anonymkode: 40fa2...037 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 6. mars 2021 #10 Del Skrevet 6. mars 2021 Jeg bruker et c-vitaminserum, det gir effekt på meg. Gir fuktighet og glød. Kun fuktighetskrem holder ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. mars 2021 #11 Del Skrevet 6. mars 2021 C-vit og retinol har effekt. Det har jeg sett på min egen hud. I tillegg har jeg troen på at visse ingredienser kan roe sensitiv hud. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 8. mars 2021 #12 Del Skrevet 8. mars 2021 TS, det kommer jo an på hva du ønsker å oppnå med hudpleien din. Det som har betydning for om et serum har effekt på huden eller ikke, er for det første hva det inneholder. Det finnes noen virkestoffer som har dokumentert effekt på huden, som f.eks. c-vitamin, niacinamide (vitamin B3), retinol og AHA/BHA/PHA/LHA (eksfolierende syrer). Ingredienser som f.eks. hyaluronsyre og kollagen tilfører fukt, men ikke noe mer. Videre kommer det an på om det aktuelle virkestoffet forekommer i produktet i en effektiv form (ikke alle former for C-vitamin og retnoider er like effektive), og i tilstrekkelig høy konsentrasjon (retinol er aktivt fra 0,2-0,3 % og oppover, mens f.eks. niacinamide først har effekt ved rundt 4%). Formuleringen - dvs. de resterende ingrediensene - har også noe å si. Både c-vitamin (spesielt l-ascorbid acid) og retinol er i seg selv ustabile stoffer som raskt mister effekt når de utsettes for f.eks. luft og lys. De bør derfor være kombinert med andre ingredienser som stabiliserer og beskytter de aktive ingrediensene. Når det gjelder c-vitamin, er en formel som i tillegg inneholder E-vitamin og ferulinsyre spesielt gunstig. Retinol bør ha en olje- eller silikonbase. Mange av de nevnte virkestoffene finnes jo i fuktighetskremer også, men et serum er gjerne mer effektivt fordi: - de er tynnere i konsistensen enn en krem for å lette absorberingen - de inneholder høyere konsentrasjoner av aktive virkestoffer og er drøyere i bruk enn kremer Du kan se det som at serum er "spesialister" som bare har èn målrettet jobb å gjøre, mens fuktighetskremer er generalister som har som hovedoppgave å fukte og beskytte huden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Del Skrevet 8. mars 2021 Roci skrev (10 timer siden): TS, det kommer jo an på hva du ønsker å oppnå med hudpleien din. Det som har betydning for om et serum har effekt på huden eller ikke, er for det første hva det inneholder. Det finnes noen virkestoffer som har dokumentert effekt på huden, som f.eks. c-vitamin, niacinamide (vitamin B3), retinol og AHA/BHA/PHA/LHA (eksfolierende syrer). Ingredienser som f.eks. hyaluronsyre og kollagen tilfører fukt, men ikke noe mer. Videre kommer det an på om det aktuelle virkestoffet forekommer i produktet i en effektiv form (ikke alle former for C-vitamin og retnoider er like effektive), og i tilstrekkelig høy konsentrasjon (retinol er aktivt fra 0,2-0,3 % og oppover, mens f.eks. niacinamide først har effekt ved rundt 4%). Formuleringen - dvs. de resterende ingrediensene - har også noe å si. Både c-vitamin (spesielt l-ascorbid acid) og retinol er i seg selv ustabile stoffer som raskt mister effekt når de utsettes for f.eks. luft og lys. De bør derfor være kombinert med andre ingredienser som stabiliserer og beskytter de aktive ingrediensene. Når det gjelder c-vitamin, er en formel som i tillegg inneholder E-vitamin og ferulinsyre spesielt gunstig. Retinol bør ha en olje- eller silikonbase. Mange av de nevnte virkestoffene finnes jo i fuktighetskremer også, men et serum er gjerne mer effektivt fordi: - de er tynnere i konsistensen enn en krem for å lette absorberingen - de inneholder høyere konsentrasjoner av aktive virkestoffer og er drøyere i bruk enn kremer Du kan se det som at serum er "spesialister" som bare har èn målrettet jobb å gjøre, mens fuktighetskremer er generalister som har som hovedoppgave å fukte og beskytte huden. Vet du om noen bra anti-age serumer? Anonymkode: 922df...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyM1 Skrevet 8. mars 2021 #14 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du om noen bra anti-age serumer? Anonymkode: 922df...19e Jeg bruker Amberly Cosmetics sitt anti-age serum og er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Del Skrevet 8. mars 2021 Serum er bs. Jeg har prøvd alt mulig, men sinnarynken fortsatt er der. Anonymkode: 0c98c...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg bruker serum og koreansk hudpleie. Ser og merker stor forskjell på huden min fra tidligere🙂 Anonymkode: 29d66...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Serum er bs. Jeg har prøvd alt mulig, men sinnarynken fortsatt er der. Anonymkode: 0c98c...8a1 Der er det kun botox som er funker. Serum med f.eks Retinol forebygger og kan glatte ut fine linjer, men sinnarynke, der er det aktiv muskulatur og da er det kun botox som gjelder. Har gode erfaringer! Og som en bonus har jeg mye mindre hodepine og spenninger i ansiktet generelt. Anonymkode: 40fa2...037 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Der er det kun botox som er funker. Serum med f.eks Retinol forebygger og kan glatte ut fine linjer, men sinnarynke, der er det aktiv muskulatur og da er det kun botox som gjelder. Har gode erfaringer! Og som en bonus har jeg mye mindre hodepine og spenninger i ansiktet generelt. Anonymkode: 40fa2...037 Nei takk Anonymkode: 0c98c...8a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 9. mars 2021 #19 Del Skrevet 9. mars 2021 Bruker serum med retinol, c-vitamin, niacinamid og glycolsyre. Bruker ikke alt samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #20 Del Skrevet 9. mars 2021 ja Anonymkode: 2c826...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå