Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg har blitt permiterte under pandemien har jeg nærmest fått en ny hobby, nemlig se på spleis.no

Det finnes mange fine spleiser som å samle inn penger til helsebehandling i utlandet eller for å oppgradere lekeplassen i nabolaget, men den finnes så utrolig mange dumme spleiser! Folk samler inn penger til ferie, bryllup og for å kjøpe seg kjæledyr! Har man ikke penger til å kjøpe seg en hund har de vell ikke penger til å ta vare på hunden heller. Det finnes spleiser de eieren innrømmer at dyret ikke har forsikring og nå trenger de penger til veterinær 🤦‍♀️ 

En av de dummeste jeg har kommet over i det siste er en mann som ønsker seg penger til tatovering. Han kunne tilby bilder underveis og etter tatoveringen var tatt om man betalte nok. Hva får folk til å tru at andre ha lyst til å bruke pengene sine for å hjelpe fremmede mennesker med noe sånt?

hva er den dummeste spleisen du har sett? 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Silikon etter amming 

Anonymkode: bf788...134

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det, men du bruker fritiden din på å lete etter dumme spleiser, så hva sier det om deg?

Anonymkode: aef66...b52

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje det, men du bruker fritiden din på å lete etter dumme spleiser, så hva sier det om deg?

Anonymkode: aef66...b52

Hva det sier om meg? At jeg følger myndighetenes anbefalinger om å holde meg mest hjemme under en pandemi. Jeg er permittert og har har funnet noe som gir meg underholdning. Noen som føler seg truffet kanskje? Vi sitter begge på KG, så ingen av oss bruker tiden vår fornuftig uansett 😉

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Får de inn penger til alle desse formålene? Der er nesten så jeg går lyst til å opprette en spleis selv......så reisekontoen er full når verden åpner igjen😆

Anonymkode: 3fe8f...f30

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke forstått det enda, de trenger ikke penger for å ta vare på hunden. De starter bare en ny spleis for hundefor/dyrlege/leker/ting som blir ødelagt. 😂

Anonymkode: ab3b4...773

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gå deg en tur, lær deg et håndarbeid eller lignende, med andre ord slutt å gjør narr av folk på den måten du holder på med! Hva så om Asle ber om penger til en tatovering, Kari ber om penger til en tur, Turid ber om penger til donorsæd eller Pål og Ole samler inn penger til bryllupet sitt? Hva gjør det deg egentlig? Som mor(?) og medmenneske burde du ha sunnere holdninger enn å le av folk som ber om hjelp til enten det er tatovering eller medisiner eller reiser eller noe helt annet! 

Anonymkode: 30677...bf5

• Liker 1
Skrevet
MammaSvarDa skrev (10 timer siden):

Nå som jeg har blitt permiterte under pandemien har jeg nærmest fått en ny hobby, nemlig se på spleis.no

Det finnes mange fine spleiser som å samle inn penger til helsebehandling i utlandet eller for å oppgradere lekeplassen i nabolaget, men den finnes så utrolig mange dumme spleiser! Folk samler inn penger til ferie, bryllup og for å kjøpe seg kjæledyr! Har man ikke penger til å kjøpe seg en hund har de vell ikke penger til å ta vare på hunden heller. Det finnes spleiser de eieren innrømmer at dyret ikke har forsikring og nå trenger de penger til veterinær 🤦‍♀️ 

En av de dummeste jeg har kommet over i det siste er en mann som ønsker seg penger til tatovering. Han kunne tilby bilder underveis og etter tatoveringen var tatt om man betalte nok. Hva får folk til å tru at andre ha lyst til å bruke pengene sine for å hjelpe fremmede mennesker med noe sånt?

hva er den dummeste spleisen du har sett? 

Mange rare spleiser ute å går ja.... folk som tigger penger til ferie, silikonpupper, sertifikat («siden nav er noen idioter»)

Noen tigget etter penger siden de ikke hadde råd til innboforsikring når huset brant ned, spesielt  siden på fb profilen (ja, jeg er en skamløs snoker, men har du åpen profil, så har du åpen profil) der de viser frem fest og moro, sydenferie og fillers. Så fattige stakkars, ikke råd til forsikring engang. De skrev ikke at det var dumskap av de å ikke ha det, men at de ikke HADDE RÅD!!! Da blir jeg dritirritert.

Har også vært tilfelle at folk tigger penger til dødssyke familiemedlemmer som «må få sin siste ferie» hvor det bare har vært ljug. 
Foreldre som tigger etter penger til rådyre presanger til barna sine.

Det er nok av rare spleiser ja. 
Jeg har spleiset folk jeg kjenner hvor jeg vet behovet er reelt, ved sykdom, advokatutgifter ol

Enkelte mener sikkert jeg er stygg som irriterer meg over dette, men det er greit.

• Liker 7
Skrevet

Eller han som hadde råkjørt og fått bot og ville ha andre til å betale den😂

• Liker 6
Skrevet
Perleugla skrev (Akkurat nå):

Eller han som hadde råkjørt og fått bot og ville ha andre til å betale den😂

Hadde han innsett at han hadde gjort noe dumt, eller var det politiet som var dust?😂😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener. Har ikke aktivt lett etter spleiser, men har sett mye rart delt på Facebook også. Kan ikke skjønne at folk gir til slikt. Men samtidig er det et fritt land og lovt å prøve seg. Folk gir jo millioner til misjon Norge, så da tenker jeg like godt at en eller annen kar kan få ny tatovering eller noen får hjelp med veterinærregningen. Selv om det ikke blir jeg som punger ut. 

Anonymkode: 0bcaa...05b

Skrevet

Ikke spleis, men jeg kikket en del på tigger-annonsene på finn.no rundt juletider, og der var det også mye rart. 

F.eks han som var ufør og hadde så lyst til å komme seg ut på tur, og om noen hadde en Ally kano liggende og slenge som han kunne få?... Hadde han spurt om et gammelt kano-vrak hadde jeg hatt trua, men han ba altså om en Ally kano med en bruktpris på over 10.000 kr. 

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Gå deg en tur, lær deg et håndarbeid eller lignende, med andre ord slutt å gjør narr av folk på den måten du holder på med! Hva så om Asle ber om penger til en tatovering, Kari ber om penger til en tur, Turid ber om penger til donorsæd eller Pål og Ole samler inn penger til bryllupet sitt? Hva gjør det deg egentlig? Som mor(?) og medmenneske burde du ha sunnere holdninger enn å le av folk som ber om hjelp til enten det er tatovering eller medisiner eller reiser eller noe helt annet! 

Anonymkode: 30677...bf5

Er det deg, Asle? Fikk du ikke tatovering?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...