Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søker en foundation, og stiller følgende krav:

(1) Bør være egnet for tørr hud

(2) Må ikke føles klissete og ekkel på huden

(3) Bør ikke være så dekkende at det blir maske-look.

Jeg liker følelsen av Cream Finish foundation fra Kanebo, men den er sinnssykt dekkende, og det liker jeg ikke. Mineralfoundation fyller alle kriteriene, men jeg kan ikke bruke den så ofte, for den tørker ut huden.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ekstremt tørr hud og bruker decleor. Bruker innimellom også en olje fra Decleor som jeg tar på 4-5 dråper på huden under kremen. Veldig bra på tørre dager. Kremen kan du bruke lite eller mye av, og sånn sett ha en naturlig eller kraftig make-up.

Forøvrig bruker jeg en fet nattkrem fra Body Shop som er kjempe fin å sove med, spesielt med oljen fra Decleor under, det gjør under for en tørr hud!

Skrevet (endret)

Jeg tror du misforstod, Imax, eller mente du sminke fra Decleor? Det finnes ikke her i landet lenger, så vidt jeg vet :(

Decleor er nydelig, det er jeg enig i, men for tida er jeg forelsket i rosekremen til Dr. Hauschka. :hjerte: Billig og bra!

Endret av Elphaba
Skrevet (endret)

Jeg bruker Chanel Vitalumiere. Prøvd den? Den er medium dekkende, skal gi et lite løft, og er beregnet på tørr og litt moden hud.

Den gir en veldig fin glød (det gjør også rosekremen fra DH..). Men det er viktig at du bruker lite av denne foundationen.

Synes også at Lancome Teint Renergie Lift er god til tørr hud. Den dekker kanskje litt mer, men synes fargeutvalget er bedre enn hos Chanel Vitalumiere.

Har du forresten prøvd å blande Kanebo Cream Finish med litt rosekrem? Jeg synes også denne foundationen er veldig dekkende (jeg bruker den som concealer), men fargene er perfekte til min hud. Fikk et godt resultat med denne blandingen.

Endret av Lilypie
Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)

Jeg synes fortsatt Lancome teint renergie lift-foundationen er super!! den er så lett og naturlig, tilfører fuktighet og er ikke veldig dekkende. Tror du hadde likt den :)

Endret av Lilleulv
Skrevet

Jeg kan varmt anbefale Dr. H sin foundation eller den fargede dagkremen! Jeg har erfaring med begge og de er fantastiske! Naturlige i både ingredienser og dekkevne og til en fornuftig pris. Kan det bli bedre? :danse:

Skrevet

Hauscka har jeg prøve på, og den synes jeg er klissete....Lancome må jeg sjekke ut, det samme med Vitalumiere (flytende eller krem?) Å blande Kanebo med rosekremen er jeg redd vil bli klissete...

Jeg har tørr hud, men hater klissete ting. Et paradoks? :sjenert:

Skrevet

Vitalumiere og Lancome er flytende på praktisk pumpeflaske.

Skrevet
Hauscka har jeg prøve på, og den synes jeg er klissete...

Dr. H dagkrem med farge eller foundation?

Skrevet

Nais! :) Hvis de da ikke er gått ut av produksjon innen jeg rekker å komme meg til byen :frustrert:

Skrevet
Dr. H dagkrem med farge eller foundation?

Foundationen. Den var dessuten altfor rosa i fargen.

Skrevet

Har kjøpt foundation hos hudpleieren min jeg. Så joda, den er å få kjøpt i Norge... :roll:

Skrevet

Jeg digger clinique perfectly real makeup. Den virker fuktighetsgivende nok på min hud, og er ikke så dyr heller(ca.175 kr på strawberrynet). Den er ikke dekkende, men jevner ut huden flott!

Skrevet
Jeg digger clinique perfectly real makeup. Den virker fuktighetsgivende nok på min hud, og er ikke så dyr heller(ca.175 kr på strawberrynet). Den er ikke dekkende, men jevner ut huden flott!

OK. Enda en å sette på lista :)

Skrevet
Har kjøpt foundation hos hudpleieren min jeg. Så joda, den er å få kjøpt i Norge... :roll:

OK :) Må også sjekkes ut. For lenge siden hadde Decleor sminke i Norge (de hadde en fantastisk leppestift), men så forsvant den. Tydeligvis tilbake nå :)

Skrevet (endret)

Jeg har tørr hud, og er godt fornøyd med Chanel Vitalumiere. Har solfaktor 15, det liker jeg også.

Endret av Melk
Gjest Gjest_LINDA_*
Skrevet
OK. Enda en å sette på lista :)

Jeg har enda flere du kan skrive opp på lista di :hoppe:

Må bare si at jeg er enig i at Clinique Perfectly Real er bra. Den dekker ikke mye,bare jevner ut og gir myk overfalte. Men selv synes jeg ikke den er optimal til tørr hud.

Lancôme Photogenic Ultra Comfort synes jeg må nevnes,selv om den kan smule seg litt opp når du skal ta den på... (bare spray over med fuktighetsspray så går det liksom innn i huden).

Clarins Hydrating Liquid Foundation gir kontinuerlig fuktighetstilførsel. Den dekker ikke mye og er behagelig og lett på huden. (Stygg flaske forøvrig)

Selv bruker jeg nå foundation fra Versace til tørr hud blandet med litt av tofase oljen til Biotherm. Det høres kanskje litt ekkelt ut,men konsistensen blir litt tynnere og letter å fordele+den blir ikke så dekkende og huden blir ALDRI tørr/flassete i løpet av dagen.

PS: Er forresten AVHENGIG av fuktighetssprayen min fra Clinique eller fra Guerlain. Ellers har jeg hørt at Farris på sprayfalske skal ha noenlinde samme effekt som fuktighetsspray.

Håper jeg gav deg noen tips! :)

Skrevet

Lancome Photogenic synes jeg er veldig dekkende, og den gir en pudrete overflate, Den fungerer ikke på min tørre hud iallefall.

Bruker alltid fuktighetsspray over makeup, for å få den til å sette seg og holde lengre.

Gjest Gjest_LINDA_*
Skrevet

Ja,eneig...den kan virke litt pudret og smulete når man skal ta den på,men jeg synes det "forsvinner" når jeg tar en dusj med fuktighetsspray-da går den liksom inn i huden og blir ikke så pudrete og seig.

Gjest Étoile
Skrevet

Kanskje litt overkill med enda et forslag, men jeg er kjempe fornøyd med Liquid Finish fra Kanebo. Den er vel bare en lettere utgave av Cream Finish? Dekker akkurat passe og smelter inn i huden, jeg synes den er helt super på! Tørker ikke ut heller, så vidt jeg har erfart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...