AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Skrevet 6. mars 2021 Hei, Jeg bestemmer meg mest sannsynlig å gå fra mannen min. Sommer 2018 kjøpte jeg leilighet. Det er kun meg som står oppført som eier på skjøte, selv om moren min som står som kausjonist og for EK. Mannen min var da by i norge og hadde ikke mulighet å kjøpe med meg. Men vi er gift og har ingen særeie. Han har bestilt meg under halvparten av regningene per dags dato. Vi har kranglet mye og mye fram og tilbake. Han skal kreve det han har betalt inn siden vi kjøpte den. Men ja, vi er gift og alt blir delt likt. Desverre..... advokaten min sier det er ingenting å si om vi selger boligen eller om jeg kjøper han ut. Men allikevel så sier hun at han kn kreve halvparten av salgssummen. Det betyr jo det blir solgt for etter salg, ikke for prisantydningen til boligen? Per dags dato så går boligmarkedet bra. men om jeg beholder leiligheten og kjøper han ut, så har kan kun krav halvparten av det som blir taksert? Kn noen forklare meg hvorfor advokaten min sier det er det samme? takk Anonymkode: afc45...c8d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #2 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, Jeg bestemmer meg mest sannsynlig å gå fra mannen min. Sommer 2018 kjøpte jeg leilighet. Det er kun meg som står oppført som eier på skjøte, selv om moren min som står som kausjonist og for EK. Mannen min var da by i norge og hadde ikke mulighet å kjøpe med meg. Men vi er gift og har ingen særeie. Han har bestilt meg under halvparten av regningene per dags dato. Vi har kranglet mye og mye fram og tilbake. Han skal kreve det han har betalt inn siden vi kjøpte den. Men ja, vi er gift og alt blir delt likt. Desverre..... advokaten min sier det er ingenting å si om vi selger boligen eller om jeg kjøper han ut. Men allikevel så sier hun at han kn kreve halvparten av salgssummen. Det betyr jo det blir solgt for etter salg, ikke for prisantydningen til boligen? Per dags dato så går boligmarkedet bra. men om jeg beholder leiligheten og kjøper han ut, så har kan kun krav halvparten av det som blir taksert? Kn noen forklare meg hvorfor advokaten min sier det er det samme? takk Anonymkode: afc45...c8d Mente da betalt meg*^ (ikke bestilt) Anonymkode: afc45...c8d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #3 Skrevet 6. mars 2021 Kjøpte du leiligheten før du giftet deg ? Han skal ikke ha tilbake alt han har betalt .. han må jo betale for å bo ... om man leier et sted så får han ikke igjen det han har betalt når han flytter Anonymkode: bddf9...a62 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #4 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøpte du leiligheten før du giftet deg ? Han skal ikke ha tilbake alt han har betalt .. han må jo betale for å bo ... om man leier et sted så får han ikke igjen det han har betalt når han flytter Anonymkode: bddf9...a62 Nei jeg kjøpte den mens vi var gift. Uten særeie så blir alt delt Anonymkode: afc45...c8d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #5 Skrevet 6. mars 2021 Kan du trekke fra EK fra din mor? Arv skal vel ikke deles? Anonymkode: b402c...b93 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå