Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en stor familie som bor i en treroms leilighet. Har skjønt at man kan søke startlån om man bor i en uegnet bolig. Derfor tenker jeg å søke i fremtiden. 

Jeg skal studere til høsten. Har jobbet til nå og klart å spare en del. Til neste år har jeg 100 000 på sparekonto, dette har jeg da klart å spare i overkant av ett år med hardt arbeid. Jobber som assistent. Jeg vurderer å bo hjemme de to første årene av studietiden for økonomiens skyld. Siste året i bachelorgraden vil jeg ha 200 000 på konto. Om det er mulig hadde jeg kjøpt leilighet med hjelp av startlån. Ser de oppgir at støtten ikke er for unge i etableringsfasen..

Til dere som kan dette. Hva er lurest å gjøre? Jeg er nødt til å stå på egne ben, kunne derfor trengt sterke råd. Man må vel ha fast inntekt før bolig uansett? Dette er jeg ikke bekymret for da yrket er trygt med 500 000-, i startlønn. Litt verre blir det om jeg vil ta master, men etter et år kan jeg sikkert leie ut leiligheten? Vil gjerne kjøpe leilighet raskt, i hvert fall unngå å kaste bort penger på hybel når jeg kan bo (trangt) hjemme.

J21

Anonymkode: 923f5...c45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

startlån er for vanskeligstilte. er du det?

feks syke, uføre, barnefamilier med trang økonomi som ikke kommer seg inn på boligmarkedet.

ikke sikkert jeg oppfattet riktig, men du er alene? og skal studere? er du frisk?

Anonymkode: 5c198...955

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

startlån er for vanskeligstilte. er du det?

feks syke, uføre, barnefamilier med trang økonomi som ikke kommer seg inn på boligmarkedet.

ikke sikkert jeg oppfattet riktig, men du er alene? og skal studere? er du frisk?

nettopp. her er det en som er langt fra vanskeligstilt. to år til vil hun ha 300 000 i EK

Anonymkode: 1f233...f3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

nettopp. her er det en som er langt fra vanskeligstilt. to år til vil hun ha 300 000 i EK

Anonymkode: 1f233...f3a

var slik jeg oppfattet det og😌jeg har en veninne som deler soverom med det ene barnet, som er ni år. hun har vært alenemor for barna sine i flere år, og leier en trang, dyr kjellerleilighet. lavtlønnsyrke, og nå sykdom som har ødelagt mer av allerede trang økonomi. håper hun er foran ts i køen!!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS kan bare glemme startlån. Det er ikke sjans i havet en gang.

Anonymkode: 2a74f...cb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi er en stor familie som bor i en treroms leilighet. Har skjønt at man kan søke startlån om man bor i en uegnet bolig. Derfor tenker jeg å søke i fremtiden. 

Jeg skal studere til høsten. Har jobbet til nå og klart å spare en del. Til neste år har jeg 100 000 på sparekonto, dette har jeg da klart å spare i overkant av ett år med hardt arbeid. Jobber som assistent. Jeg vurderer å bo hjemme de to første årene av studietiden for økonomiens skyld. Siste året i bachelorgraden vil jeg ha 200 000 på konto. Om det er mulig hadde jeg kjøpt leilighet med hjelp av startlån. Ser de oppgir at støtten ikke er for unge i etableringsfasen..

Til dere som kan dette. Hva er lurest å gjøre? Jeg er nødt til å stå på egne ben, kunne derfor trengt sterke råd. Man må vel ha fast inntekt før bolig uansett? Dette er jeg ikke bekymret for da yrket er trygt med 500 000-, i startlønn. Litt verre blir det om jeg vil ta master, men etter et år kan jeg sikkert leie ut leiligheten? Vil gjerne kjøpe leilighet raskt, i hvert fall unngå å kaste bort penger på hybel når jeg kan bo (trangt) hjemme.

J21

Anonymkode: 923f5...c45

Selvsagt får ikke du startlån

Anonymkode: 00379...3af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver innlegget, hva du lurer på, ts? Du har jo allerede fått svaret ditt og har lest deg til det selv; "Ser de oppgir at støtten ikke er for unge i etableringsfasen.."

Husbanken skriver at de gir lån til de som er "varig vanskeligstilte". Det er jo ikke du!

Du er en ung og frisk student, i ferd med å etablere deg, begynner å jobbe i en god jobb innen kort tid. Du er jo i etableringsfasen, og nettopp en av de som er nevnt som IKKE kan få lån der. Dette så du jo selv. Så hva spør du egentlig om?

Anonymkode: 99b4e...689

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den første setningen er "stor familie i trang leilighet". Ikke spesifisert hvem disse familiemedlemmene er. Dersom TS er mor til ett/flere barn og må bo med sine foreldre av økonomiske grunner, så har hun kanskje en mulighet til å få startlån. 

(Tror ikke det siden hun ikke nevner barn -  men det er vel den eneste muligheten hun har for å få innvilget det.)

Anonymkode: b2196...6ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...