Gå til innhold

Rekker jeg å bake kanelboller på 3 timer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt å starte tidligere, men ser nå at jeg mangler noen ingredienser så må på butikken først. 

Så, rekker jeg å bake dem på 3 timer tror dere? Har eltemaskin. 

Anonymkode: e570f...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utan problem, kjøp luftigare bakst når du er på butikken så heva den seg kjappare. Bruk lunka mjølk/vatn og sett deiga på ein lun stad. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal vel gå akkurat☺️

Anonymkode: 99862...406

• Liker 3
Skrevet

Ja, det rekker du. Sette deig er gjort på 20 min, heve på 30 min, bake ut 20 min, etterheve 20 min, så steke de. Bake ut og smøre/forme tar lengst tid, så spørs det om du skal lage 16 eller 32 eller flere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk! ❤️

Anonymkode: e570f...367

AnonymBruker
Skrevet

Det rekker du fint🙂 Jeg fortener aldri deig, men baker direkte ut og etterhvert lengre i stedet. Da er det også bedre tid til opprydding uten stress🙂 Syns resultatet blir like bra! 

Anonymkode: 3dc69...6f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det rekker du fint🙂 Jeg fortener aldri deig, men baker direkte ut og etterhvert lengre i stedet. Da er det også bedre tid til opprydding uten stress🙂 Syns resultatet blir like bra! 

Forhever, ikke fortener..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forhever, ikke fortener..

Og etterhever 🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man rekker alltids å bake kanelboller på både 3 timer og mindre enn det. Resultatet vil såklart bli deretter. Vil du ha tunge kanelboller fulle av gjærsmak og uten aroma; stressbak de på 3 timer. Vil du ha fjærlette og luftige kanelboller UTEN gjærsmak og full av deilig aroma: Bruk max 10 g gjær, kald væske og elte minimum 20 minutter. Og forheve minimum 4 timer og etterheve minimum 4 timer under plast. Avkjøles langsomt på rist under et linklede. DA vil du få god gjærbakst. Gjærbakst krever TID. og TÅLMODIGHET. 

Anonymkode: 629f2...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...