Gå til innhold

Hva gjør dere når dere ser at ungen blir kåt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før dere vifter med pedo-flagget: Nei, dette er ikke en pedofil fantasi, ok? 

Jeg har sittet barnevakt for tantungen i de siste tre årene, og hun er 11 nå. Etter at vi hadde sett film og spist pizza, sa hun rett ut, helt ute av det blå, at hun var kåt. Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle håndtere det, så jeg sa bare "ok", og foreslo at hun tok en tur på rommet sitt, hvilket hun gjorde. Dette er jo egentlig ikke "mitt bord", for å si det sånn, jeg er jo ikke moren hennes. Dog føler jeg for å ta det opp med moren hennes, og oppfordre henne til å ta "the talk". 

Hva ville dere gjort? Ta det opp eller holdt kjeft?

Anonymkode: 6855b...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta det opp selvfølgelig. Så kanskje skrive en litt mindre provoserende overskrift neste gang! 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Har vi nok en thingsthatneverhappend-historie?

Virker sært, men uansett, hadde holdt kjeft og ikke gjort noe. Overhodet ikke din sak, i bunn og grunn kun barnets "sak".

Anonymkode: f2d18...ed5

• Liker 10
Skrevet

Hvis dette stemmer ville jeg bedt om hjelp til den ungen. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Før dere vifter med pedo-flagget: Nei, dette er ikke en pedofil fantasi, ok? 

Jeg har sittet barnevakt for tantungen i de siste tre årene, og hun er 11 nå. Etter at vi hadde sett film og spist pizza, sa hun rett ut, helt ute av det blå, at hun var kåt. Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle håndtere det, så jeg sa bare "ok", og foreslo at hun tok en tur på rommet sitt, hvilket hun gjorde. Dette er jo egentlig ikke "mitt bord", for å si det sånn, jeg er jo ikke moren hennes. Dog føler jeg for å ta det opp med moren hennes, og oppfordre henne til å ta "the talk". 

Hva ville dere gjort? Ta det opp eller holdt kjeft?

Nei, det der er fint håndtert det. Gjør akkurat det samme med 8åringen 

Anonymkode: d6944...d7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
smilo skrev (2 minutter siden):

Hvis dette stemmer ville jeg bedt om hjelp til den ungen. 

Bedt om hjelp? Gjorde du det da du kjente kribling for første gang? Eller skjedde det først i 30-årene?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg synes er spesielt, er at hun vet hva det vil si å være opphisset og samtidig så åpen om det. Det er for mye fokus på det i samfunnet. 

Anonymkode: c87dc...c2c

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bedt om hjelp? Gjorde du det da du kjente kribling for første gang? Eller skjedde det først i 30-årene?

Begrepet "kåt" har barnet fra et sted. Det hadde ikke vært bekymringsfullt om barnet sa "kiler", "dunker", "er godt" eller som du sier "kribler".

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du  ikke at ungen ble «kåt». Utrolig provoserende tittel. Hun sa det. Det er stor forskjell. 

Anonymkode: e19ea...083

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Tenker hun egentlig ikke vet hva ordet betyr og tester ut din reaksjon ...

Anonymkode: 04205...b87

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men å si det (ha vokabularet) rett ut til en tante!? Det trenger jo ikke være tilfelle her, men ofte har barn som har en slik sexuell atferd vert utsatt for overgrep. 

Anonymkode: 83470...83c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tantungen min har gjort noe det samme. H*n fortalte om tissen til naboungen.. (5 år) 😂

Anonymkode: a0991...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Troll 

Anonymkode: fbffb...491

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør akkurat som du gjorde. Du skal ikke be de stoppe eller gi de skam på noen måte. Så å be de gå sånn at de heller er alene er det beste og hva som står i lærebøkene. 

Anonymkode: 6f354...44e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men å si det (ha vokabularet) rett ut til en tante!? Det trenger jo ikke være tilfelle her, men ofte har barn som har en slik sexuell atferd vert utsatt for overgrep. 

Anonymkode: 83470...83c

Du kan jo evt. ta det opp med moren hvis det er søsteren din. Hun er kanskje i det eldste skiktet til å si sånn rett ut. Det bør begynne å bli flaut i den alderen hun er i. Men man skal absolutt ikke gjøre det skamfullt på noen måte. Så det er viktig. Det er sant at uvanlig seksualisert adferd kan være tegn på misbruk, så er vell greit å ha i bakholdet for moren. 

Anonymkode: 6f354...44e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det virker for meg som at tanteungen din «tester» deg. Det er ikke uvanlig at barn sjekker ut hvordan voksne reagerer på forskjellige utsagn. Jeg synes det var godt håndtert av deg jeg. 

Anonymkode: fe9bb...015

• Liker 5
Skrevet

Man ser ikke at en 11- årig jente blir kåt. Når hun bruker slike ord, er det nærliggende å tro at hun har lært det av en voksen, og da er det lett å tenke at hun har blitt utsatt for overgrep.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har sittet barnevakt for tantungen i de siste tre årene

Det var en lang barnevakt. 

Er dette et rekordforsøk? Etter tre år, er du ikke egentlig mer mor enn tante? Er ikke alt dette ditt ansvar? Er du kåt?

Anonymkode: 86b4a...014

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...