KvinneguidenBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Skrevet 6. mars 2021 Hvordan lever du for å ha et godt og energisk liv nå? Jeg har fortsatt jobb, og skriver ut fra det. Har en del venner og bekjente som ikke er like heldig. De støtter jeg også så godt jeg kan, emosjonelt og økonomisk. Selv har jeg satt inn følgende grep: - morgentur før hjemmekontor (på stuen) - Spise lunsj hver dag, uansett hvor travelt - kaster et teppe over arbeidsstasjonen på slutten av dagen, og leser ikke e-post på mobilen etterpå - trener med PT - unngår å lese nettnyheter. Max 2 ganger daglig scroller jeg overskriftene i stedet for å lese alt slik jeg gjorde før - oppsøker ingen arenaer med folk, så jeg har aldri vært i karantene heldigvis, ingen motsetning til omtrent alle andre jeg kjenner som har vært 1-3 ganger - på dager hvor psykisk helse ikke er på topp skriver jeg en post-it med ting jeg trenger og krysser av "en god kopp te", "tur i lunsjen", "ring en venn". Hva gjør du for å ha det best mulig nå og fremover?
2ro Skrevet 6. mars 2021 #2 Skrevet 6. mars 2021 Litt av det jeg/vi gjør: Prøver å beholde døgnrytme og rutiner. Sminke seg litt hver dag. Kjøpe blomster fredag for å markere helg. Spise hjemmelaget sunn mat (holde vekten og styrke immunforsvaret). Sørge for å være litt ute i dagslys, særlig om vi har sol. Forsøke å prate om positive ting, for alle har problemer nå (og trenger ikke mer negative tanker). Ha det ryddig og rent, selv om man ikke får uventet besøk. Prøver å glede oss over ting, selv det som er irriterende. Måke snø= ekstra stor snøhule. Være oppmerksom på hva man egentlig liker og prøver å gjenskape dette i hjemmet. Jeg er glad i å gå i kosmetikk butikk, nå bestiller jeg mye småting å prøve hjemme. Lyko har vært gøy slik. Samme tanken har blitt overført til kjøkkenet og vi har klart å lage mye spennende mat. Gleder meg til våren. Da blir det mye mer å gjøre. Krokket, piknik, fjelltur, 1
Anbefalte innlegg