Gå til innhold

Sakkyndiges rapport.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnefaren er midt i en barnefordelingssak. Nå  har hver av oss hatt en samtale med den sakkyndige i tillegg til et møte med barnet på skolen. Personalet på Aks har snakket i farens favør, mens lærerne har vært mer nøytrale. Pga personvernloven tar jeg hensyn til og ønsker ikke å gå i dybde på hvorfor jeg startet en rettsak mot eksmann. 

Det jeg lurer på er følgende

- hvor viktig er den sakkyndiges rapport for dommeren? 

- kan jeg rette på den sakkyndiges punkter når jeg skal møte dommeren? 

Advokaten min er ikke tilstede i uka som kommer så sitter her og stresser med tanke på den rapporten som jeg har fått. 

Takk

Anonymkode: 7348d...177

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Særdeles viktig. 

2. Ja. Men om det er mange eller alvorlige feil bør du sende en skriftlig redegjørelse nå. 

Anonymkode: 3bee5...682

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg og barnefaren er midt i en barnefordelingssak. Nå  har hver av oss hatt en samtale med den sakkyndige i tillegg til et møte med barnet på skolen. Personalet på Aks har snakket i farens favør, mens lærerne har vært mer nøytrale. Pga personvernloven tar jeg hensyn til og ønsker ikke å gå i dybde på hvorfor jeg startet en rettsak mot eksmann. 

Det jeg lurer på er følgende

- hvor viktig er den sakkyndiges rapport for dommeren? 

- kan jeg rette på den sakkyndiges punkter når jeg skal møte dommeren? 

Advokaten min er ikke tilstede i uka som kommer så sitter her og stresser med tanke på den rapporten som jeg har fått. 

Takk

Tror det varierer. Sakkyndig her sa jeg var tydelig preget av omsorgssvikten. Moren min vant saken for det om. 

Anonymkode: ac0cc...f3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror det varierer. Sakkyndig her sa jeg var tydelig preget av omsorgssvikten. Moren min vant saken for det om. 

Når var dette? Tidene har endret seg noe. Før var mor best nesten uansett, mens i dag har man et noe mer nyansert syn på det. 

Anonymkode: 1571a...6f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når var dette? Tidene har endret seg noe. Før var mor best nesten uansett, mens i dag har man et noe mer nyansert syn på det. 

Anonymkode: 1571a...6f8

Dette var rundt 2005. Men syntes jeg fortsatt til dags dato ser alt for mange som beholder til tross for dårlige forhold jeg altså 😅

AnonymBruker
Skrevet

Sakkyndig rapport veier dessverre tungt. Likevel veier det også tungt hvor barnet bor idag, så hvis hen bor hos mest hos deg vil jeg tro du har en sterk sak. Om det skulle gå i fars favør har du mulighet til å anke og be om en ny sakkyndig

Anonymkode: e2d12...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Takk for deres tid og svar. 

Faren er ikke helt bekvem med at min nåværende kjæreste stiller opp som omsorgspersjon. Han betaler for hennes klær, mat, osv i tillegg til at min kjæreste avlaster og hjelper meg når jeg begynner tidlig på jobb 0730 og de dagene jeg slutter 1700. Han kjører meg først på jobben, så leverer han barnet på Aks. 

Barnet digger min kjæreste. MEN pga en del episoder så har barnefaren vært rett og slett urimelig foran barnet. Barnet blir satt i en veldig ekkelt situasjon.  For eks, hun får ikke lov til å på seg en halskjede som min nåværende kjæreste har kjøpt. Hun ble skikkelig lei seg da faren fjernet det fra halsen hennes og var rett og slett sint! 

Det er flere punkter som han har gjort, jeg baserer alt på sjalusi for at jeg har klart å finne meg en så fantastisk kjæreste og at barnet vårt har et så godt forhold med typen. Dette klarer han ikke å fordøye. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sakkyndig rapport veier dessverre tungt. Likevel veier det også tungt hvor barnet bor idag, så hvis hen bor hos mest hos deg vil jeg tro du har en sterk sak. Om det skulle gå i fars favør har du mulighet til å anke og be om en ny sakkyndig

Anonymkode: e2d12...5d0

Ikke nødvendigvis sant det med bosted. Min stemor holdt min lillebror fra min far i månedsvis. Sakkyndig var ikke nådig i rapporten og anbefalte min far full omsorg, noe retten også heldigvis tok til følge. Nå skal det sies at min stemor er svært psykisk ustabil og voldelig så i disse tider skal det sikkert mer til enn før at mor får omsorg på tross av det. 

Anonymkode: 54569...f17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...