AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Tittelen sier for seg selv, jeg er 29 år, har fast jobb, med godt betalt lønn. Men tenker kanskje føde de barna jeg ønsker meg, og så starte med studie om 7 eller 8 år. Noen som har gjort det slikt og hvordan gikk dette ? Anonymkode: 31332...cf8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Hvem er det du mener skal betale for barna dine mens du studerer da? Bli heller ferdig med utdannelse først så du slipper å bli evighetsstudent. Er når barna er små en trenger å ha god råd. Anonymkode: 4bb56...b04
~white lady~ Skrevet 6. mars 2021 #3 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tittelen sier for seg selv, jeg er 29 år, har fast jobb, med godt betalt lønn. Men tenker kanskje føde de barna jeg ønsker meg, og så starte med studie om 7 eller 8 år. Noen som har gjort det slikt og hvordan gikk dette ? Anonymkode: 31332...cf8 Du ønsker 3-4 barn innen en 7-8 års periode? Ja da blir det travelt å være student! -hvor lang utdanning ønsker du å ta? -fulltid eller deltid? -skal du jobbe ved siden av? -har studiet obligatorisk oppmøte? -må du ha praksis, i så fall hvor lenge? -hvordan skal dere klare dere økonomisk? -har dere et nettverk rundt som kan avlaste?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #4 Skrevet 6. mars 2021 Stemoren min tok utdannelse med fire små barn i huset. -hun hadde en helsearbeiderutdannelse i bunn- tok vernepleier på kveld/deltid samtidig som at hun jobbet -hun hadde avlastning fra besteforeldre som bodde nærme -faren min pendlet slik så han var hjemme i lengre perioder og kunne ta i et ekstra tak. Men han var jo også helt fraværende i de periodene han var på jobb. Hun har i ettertid sagt at hun tok utdannelsen fordi det var helt nødvendig for familieøkonomien, men at det var de hardeste årene hun har hatt og at hun aldri ville gjort det igjen. Hvis jeg var deg ville jeg starta utdannelse nå og heller fått barn ila studietiden. Det er gode ordninger for studenter som får barn. Anonymkode: 10db0...29a 1
klarabrukerbriller Skrevet 6. mars 2021 #5 Skrevet 6. mars 2021 Det er fullt mulig å kombinere. Hadde jeg vært deg hadde jeg fått barn mens jeg var ung, sprek og fruktbar 😊 1
klarabrukerbriller Skrevet 6. mars 2021 #6 Skrevet 6. mars 2021 Moren min tok utdannelse med fem barn. Hun klarte det helt fint. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #7 Skrevet 6. mars 2021 Jeg har tatt en mastergrad de siste to årene med to små barn og full jobb i tillegg. Har vært travelt, men har fått gode karakterer og hatt tid til å glede meg over ny kunnskap og faglig fordypning. Ville ikke ventet 7-8år før jeg hadde begynt, bedre å ta permisjon når ungene etterhvert kommer. Anonymkode: 0e202...ed0
Summeer Skrevet 6. mars 2021 #8 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Hvis dere er klare for å få barn, og mannen er med på det så går det helt fint an å få barn mens man er student. Klokka er iferd med å tikke fra deg, du har ikke tid til å studere et par-tre år før du starter med å få barn om du skal ha mer enn ett. (Da jeg var 29 var mitt yngste barn 4 år) Og med mindre du skal bytte beite helt så kan det meste tas på kveldstid. Jeg reduserte jobben til 80% , hadde en studiedag til nettstudier, og tre barn under barneskolealder da jeg tok noen fag på høyskolen for å kunne vri karrieren. Det er en skikkelig "tunga på vektskålen " når jeg har vært på jobbintervjuer i ettertid og er noe av det som har gitt meg internt opprykk til lederstilling til tross for at jeg fortsatte i 80%. Når man kan balansere hverdagen sin sånn, og har kapasitet til å levere mye på tre fronter, så sier det mye om en person. Jeg studerte sånn i 1,5 år. Endret 6. mars 2021 av Summeer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå