Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går klarte jeg å klemme ut en hudorm som har vært der i hvertfall ett år!! Jeg har ikke hatt sjangs til å klemme den ut tidligere.. Jeg er sikker på at denne var 2 cm.. Herregud så godt det var å få ut denne. det har vært en skikkelig svart prikk under nesa som jeg aldri har fått bort. Er det ikke slik at det egentlig blir kviser ut av disse hvis de ikke blir borte?? Syntes det er så rart at den har vært der så lenge uten at det har skjedd noe mer ut av denne.. Trenger man egentlig ikke å fjærne disse da, hvis de ikke er veldig skjennerene vel og merke???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke kviser av mine hudormer i hvert fall. Da hadde jeg snart hatt minst 30 stk på nesa...

Skrevet

Hvordan blir man kvitt dem? Er det noen som har en mirakelkur mot hudormer. Har også mange på nesa, og skulle gjerne sett at de ble borte..

Skrevet

Det finnes slike "pore strips" f.eks. fra Bioré eller Nivea som man fester på nesa og lar tørke og når man drar dem av følger hudormene med. Veldig bra.

Skrevet
Det finnes slike "pore strips" f.eks. fra Bioré eller Nivea som man fester på nesa og lar tørke og når man drar dem av følger hudormene med. Veldig bra.

Min erfaring er at det er tørr hud som følger med slike strips. Hudormene sitter lengre ned i huden.

Min løsning er behandling hos hudlege....

Skrevet

Ja, jeg har prøvd det.. Men for meg funker det ikke i det hele tatt.. De tar kanskje et par stykker, men jeg ønsker å bli kvitt alle..

Skrevet

Nei, disse stripsene tar med seg hud og hår, men ikke hudormene! De sitter jo på en måte nedi porene!! Og klemming er fy-fy.

Skrevet

Skal man bare la de være da??? Finnes det produkter som fjærner de?? Eller må man bare leve med dem?? Bruker selv facial lotion fra MD Formulations. De blir hvite, men ikke borte. Hvordan kvitter man seg med den fete underhuden?? Produkter, kosthold, livstil, hudpleie osv..??

Skrevet
Og klemming er fy-fy.

Er det det?? Det er jo det de gjør hos hudpleier?

Skrevet

Joda, men hudpleiere gjør det vel på riktig måte. Du kan risikere å gjøre vondt verre om du gjør det selv. Men kanskje det går bra om en damper huden godt på forhånd, og har helt rene fingre?

Gjest Sukkerert
Skrevet
Joda, men hudpleiere gjør det vel på riktig måte. Du kan risikere å gjøre vondt verre om du gjør det selv. Men kanskje det går bra om en damper huden godt på forhånd, og har helt rene fingre?

Ja, det gjør det.

Hudormer er stygt uansett om det blir kviser eller ikke.

Gjest somlepus
Skrevet

Det er bedre å bruke q-tip, hvis du skal klemme enn fingrene. Det synes i hvertfall jeg . :)

Skrevet

Det synes ikke jeg. Har mindre kontroll på bomullspinnene. De "sklir" lett, noe som kan føre til sår.

Gjest Gjest_LINDA_*
Skrevet

MD Formulation Vit-A-Pluss Skin Clearing Complex er effektiv mor sorte prikker(og kviser). MEN tørker ut huden veldig mye-uansett hvordan hudtype man har fra før. Så bruk en fettfri,men godt fuktighetsgivende krem etterpå.

Ikke bruk unnødvendig mye fete kremer og makeup-produkter som tetter porene og skaper de sorte prikkene. Rens/peel huden for å holde porene rene!

Jeg synes disse stipsene Arkana nevnte kan hjelpe litt. Om jeg peeler først og bruker stripsen rett etterpå og jevnlig så funker de.men mulig det hadde blitt det samme resulatater selv om jeg ikke brukte dem :roll:

Gjest Gjest_Lydia_*
Skrevet

Prøv et legemiddel som heter Differin. Dette er dessverre reseptbelagt, men er nok det eneste som virkelig fungerer dersom man er hardt angrepet av hudormer.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at disse stripsene tar med hud og hår, eller at halvparten av hudormene blir igjen. Synes de er veldig effektive.

Skrevet

Hvis man har veldig mye hudormer, vil ikke det da tette igjen slik at huden ikke får puste??? . Eller tar jeg helt feil??

Skrevet
Det synes ikke jeg. Har mindre kontroll på bomullspinnene. De "sklir" lett, noe som kan føre til sår.

Ups...der gikk det øyet... :ironi:

Skrevet

Jeg har brukt Silicol Skin nå og synes den hjelper!

Skrevet
Joda, men hudpleiere gjør det vel på riktig måte. Du kan risikere å gjøre vondt verre om du gjør det selv.

:grine2: Det er da ikke noe vanskelig.. Jeg har gjort det selv og hos hudpleier.. Og må si at jeg synes resultatet blir minst like bra når jeg gjør det selv!! Og vanvittig mye billigere.. ;)

Men kanskje det går bra om en damper huden godt på forhånd, og har helt rene fingre?

Nei.. Jeg passer på å tørke meg i rompa før jeg setter i gang.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...