Gå til innhold

Prøvene som tas CD 3-4 og 21-23 - samme prøvene, skal sammenlignes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er to forskjellige ting som sjekkes disse dagene, og jeg trodde man skulle se at nivåene nådde visse høyder. Legen min har derimot rekvirert blodprøver på akkurat samme prøver både CD 3-4 og 21-23 og mener disse skal sammenlignes med hverandre. Jeg syns det høres merkelig ut 🤷‍♀️ Det er fastlege som foretar denne delen av utredningen før det sendes henvisning til gynekolog.

Anonymkode: 16401...da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også gjøre dette. Har tatt første runde, skal ta dag 20 på torsdag. Jeg skal ta forskjellige prøver, uten at jeg vet helt eksakt hva som sjekkes når. Men i den siste runden skal det vel sjekkes at eggløsningen har funnet sted, blant annet.

AnonymBruker
Skrevet
Frøken Grønn skrev (1 time siden):

Jeg skal også gjøre dette. Har tatt første runde, skal ta dag 20 på torsdag. Jeg skal ta forskjellige prøver, uten at jeg vet helt eksakt hva som sjekkes når. Men i den siste runden skal det vel sjekkes at eggløsningen har funnet sted, blant annet.

Jeg tar også en del forskjellige prøver, men alle sjekkes samtidig. Som progeresteron og østrogen, de skal jo være forskjellig i syklusen, og progeresteronnivået utenom etter eggløsning er jo ca likegyldig - hva gjelder fertiliteten, iaf. Slik som jeg har forstått det, i allefall... Men for all del, prøvene tas jo i det minste. Jeg er bare redd hun vil tolke de feil, sammenligne de feil, og gi feil tilbakemelding videre til gynekologen. 

Anonymkode: 05b81...171

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...