Gå til innhold

. Ferdig


Lillo9001

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Greit nok så lenge det bare er til sommeren. Skjønner godt at hun ikke vil bo blant studenter som fester. 

Anonymkode: 5cc7b...213

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hun eksen som måtte flytte tilbake i eksens hus nesten et år etter vi var gått fra hverandre. Det var hundre prosent en praktisk løsning og ikke noe mer. Etter tre måneder flyttet jeg inn i min nye bolig som avtalt. Eksen hadde også en ny kjæreste som likte den løsningen svært dårlig, og det har jeg full forståelse for. For ungenes del kunne jeg dessverre ikke ta hensyn til det akkurat da. 

Anonymkode: 16e8a...b7b

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han holder seg til den avtalen, men hadde ikke tolerert felles samvær med barna under samme tak

Anonymkode: 414b6...f6e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Greit nok så lenge det bare er til sommeren. Skjønner godt at hun ikke vil bo blant studenter som fester. 

Anonymkode: 5cc7b...213

Nei den er jo grei, det forstår jeg å.. Men å flytte dit med to barn er ikke akkurat så gjennomtenkt.. Synes kanskje hun kunne prøvd litt hardere å finne en annen leilighet som er noe mere egnet.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg var hun eksen som måtte flytte tilbake i eksens hus nesten et år etter vi var gått fra hverandre. Det var hundre prosent en praktisk løsning og ikke noe mer. Etter tre måneder flyttet jeg inn i min nye bolig som avtalt. Eksen hadde også en ny kjæreste som likte den løsningen svært dårlig, og det har jeg full forståelse for. For ungenes del kunne jeg dessverre ikke ta hensyn til det akkurat da. 

Anonymkode: 16e8a...b7b

Prøver å forstå at det er kun for ungene.. Men dessverre så vet jeg at dette er en eks som ønsker seg tilbake til han, så å ha hun boende hos han liker jeg svert lite, og jeg vet ikke om jeg kan utsette meg mere for å gå å stresse og være ett følelsevrak i flere mnd. Ja jeg har kanskje ikke noe å bekymre meg for, men dessverre er har jeg brent meg før, og det sitter så i meg at jeg ikke kan kontrollere det..

Jeg leter stadig etter røde flagg som sier jeg bør snu og løpe, som jeg stortsett gjør når ting blir for intens og seriøst, men jeg og han her har noe virkelig spesielt så jeg har stått støtt, men dette tror jeg kan bli for mye for en person som er så sår som meg, dessverre.. 

Endret av Lillo9001
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så lenge han holder seg til den avtalen, men hadde ikke tolerert felles samvær med barna under samme tak

Anonymkode: 414b6...f6e

Hvorfor ikke tolerere at de har felles samvær med barna, hvis han fortsatt er venner med exen? Det må jo være hyggelig for barna også... at mor og far omgås. 

Anonymkode: c4c23...034

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Problemet her er at han aksepterer at hun flytter med barna til en annen by.

Skal sies at han flyttet etter til denne byen kun for å være sammen med barna da hun flyttet hit med de for å studere. Men hun trives ikke i byen her så hun har søkt studie i hjemplassen istedenfor.. 

Nå er han fra samme plass som henne så han er jo også på hjemplassen sin. Og han har lange friperioder og kan bo hvor han vil så sånn sett er det ikke noe problem for han å dra hjem for å ha samvær med barna. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor ikke tolerere at de har felles samvær med barna, hvis han fortsatt er venner med exen? Det må jo være hyggelig for barna også... at mor og far omgås. 

Anonymkode: c4c23...034

Problemet er jo ikke samvær, jeg er som sagt all in for godt samarbeid og at de har en vennlig tone for ungenes skyld, men at de skal bo i samme bolig derimot.. Men kanskje det bare er jeg som ser på det som ett problem.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg ikke orket å forholde meg til altså. Hadde vært uaktuelt for min del. 

Anonymkode: 36740...b51

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-en kan jo evt. lete etter en leilighet/hybel for de neste tre månedene da, men sjangsen er vel stor for at hun ikke har råd til å leie noe som er passende for barna om den opprinnelige planen var studentleilighet. Men det skader jo ikke å prøve! 

Alt i alt er det vel stabiliteten rundt barna som er viktigst her. 

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 64db4...a88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det samme som å slå opp. Du og han får jo ikke vært sammen i det hele tatt med en sånn løsning.

Anonymkode: 22715...b00

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

X-en kan jo evt. lete etter en leilighet/hybel for de neste tre månedene da, men sjangsen er vel stor for at hun ikke har råd til å leie noe som er passende for barna om den opprinnelige planen var studentleilighet. Men det skader jo ikke å prøve! 

Alt i alt er det vel stabiliteten rundt barna som er viktigst her. 

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 64db4...a88

Skal sies at hun sa opp den forrige leiligheten for hun ønsket noe billigere og så var den litt liten for de 3, det er dyrt å bo i denne byen.. Men ikke mye gjennomtenkt å flytte til en studentbolig med to barn.. 

Ja mener også hun bør være mere på å finne noe nytt å leie. Hun flyttet til ny leilighet for ett par uker siden så hun kan ikke ha prøvd så veldig lenge å finne noe bedre.. 

Barna er 7 og 11 år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo det samme som å slå opp. Du og han får jo ikke vært sammen i det hele tatt med en sånn løsning.

Anonymkode: 22715...b00

Fra før ser vi hverandre ikke så ofte pga en jobb hvor han er mye borte, men det vil nå bli enda vanskeligere å finne/få til tid til hverandre.. Liker dette svert lite.. Dessverre føler jeg ikke at jeg har så mye jeg skal si i denne situasjonen.. Barna må komme først, selvfølgelig, men liker løsningen med eksen svært lite.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillo9001 skrev (7 minutter siden):

Fra før ser vi hverandre ikke så ofte pga en jobb hvor han er mye borte, men det vil nå bli enda vanskeligere å finne/få til tid til hverandre.. Liker dette svert lite.. Dessverre føler jeg ikke at jeg har så mye jeg skal si i denne situasjonen.. Barna må komme først, selvfølgelig, men liker løsningen med eksen svært lite.. 

Hallo. Han har valgt deg bort. Våkn opp.

Anonymkode: 22715...b00

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan han være hos deg?

Anonymkode: 81dd9...67d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hallo. Han har valgt deg bort. Våkn opp.

Anonymkode: 22715...b00

Han har ikke valgt TS bort bare fordi han vil det beste for sine barn. At det er en midlertidig løsning som gjelder kun sommeren kan man leve med så lenge alle holder seg til avtalen. 

TS, du må være ærlig med ham om hvordan du føler deg. Si at du forstår at han og eksen gjør dette for barnas skyld og at det er midlertidig, men at du ikke liker at hun flytter inn og at du ikke liker at dere kommer til å se hverandre enda mindre.

Du er nødt til å vise ham tillit - for meg ville det vært et rødt flagg å se at den jeg dater ikke stoler på meg og er sykelig sjalu. Sjalusi i den grad ser jeg på noe negativt og det vil påvirke veldig mine planer om å ta forholdet videre. 

Og hvis det viser seg at de to blir sammen igjen etter denne ordningen, så er det slik at det ville skjedd på et tidspunkt uansett og at han fortsatt har nok følelser for sin eks. Vil du at det heller skjer nå enn senere når du har investert enda mer i forholdet og bundet deg enda tettere? 

Det eneste du kan gjøre nå er å snakke med ham om dine følelser og vise ham tillit i denne perioden. For meg er derimot oppsiktsvekkende at han synes det er greit at eksen flytter til en annen by og tar barna med seg.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For barna vil det jo være en fordel om foreldrene finner sammen igjen.  Jeg ville ikke vært den som stod i veien for noe sånt.

Kanskje han ikke er mannen for deg likevel? Bare en mann du var ment å møte?

Anonymkode: a8bed...b74

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har så store problemer med tillit, tror jeg det beste for deg er å avslutte og be ham ta kontakt når eksen har flyttet ut igjen. Greit at en som ikke har slike tillitsproblemer kunne levd med det, men det virker det ikke som du kan uten å bli alt for angstfylt og da er det bedre å ta et stort steg tilbake.

Anonymkode: 07a96...bee

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...