AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Har et barn på 16 mnd, som var skikkelig forkjølet her for en måned siden. Var borte fra bhg en ukes tid, men har vært i bhg etter det. Helt frisk på dagen, men om kvelden kommer hosten. Jeg er helt desperat etter litt søvn, han har aldri sovet rundt før men må er vi altså tilbake til oppvåkninger hvert 20. min HELE natta. Ungen er en zombie. Jeg er en zombie. Jeg KLARER ikke mer! Sånn har det vært i over en mnd! ungen er koronatestet, jeg er koronatestet og faren er koronatestet - alle negative. HVORFOR hoster han ennå, og hvorfor kun om kvelden/natta?? Hva i all verden kan jeg gjøre? Anonymkode: 7a503...c8a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har et barn på 16 mnd, som var skikkelig forkjølet her for en måned siden. Var borte fra bhg en ukes tid, men har vært i bhg etter det. Helt frisk på dagen, men om kvelden kommer hosten. Jeg er helt desperat etter litt søvn, han har aldri sovet rundt før men må er vi altså tilbake til oppvåkninger hvert 20. min HELE natta. Ungen er en zombie. Jeg er en zombie. Jeg KLARER ikke mer! Sånn har det vært i over en mnd! ungen er koronatestet, jeg er koronatestet og faren er koronatestet - alle negative. HVORFOR hoster han ennå, og hvorfor kun om kvelden/natta?? Hva i all verden kan jeg gjøre? Anonymkode: 7a503...c8a Hvordan er sove miljøet der barnet ligger? Hvis det er for støvete eller tett + varmt så kan også det vare grunnen. Det beste og smarteste hadde hvert å tatt seg en tur til legen Anonymkode: 95075...027
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan er sove miljøet der barnet ligger? Hvis det er for støvete eller tett + varmt så kan også det vare grunnen. Det beste og smarteste hadde hvert å tatt seg en tur til legen Anonymkode: 95075...027 Rommet er helt nytt (gulv til tak), rent og vi har alltid gløtt på vinduet. Legen sier det bare er ettervirkninger fra forkjølelsen og at det går over - men jeg KLIKKER virkelig om jeg må ha to netter til som dette... Satt oppe til 02 med ungen i går kveld før jeg fikk sove 4x30 min (med oppvåkninger mellom), opp igjen 0530 på jobb 🤯 Anonymkode: 7a503...c8a
Gjest Elder Millennial Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Nå vet ikke jeg om det hjelper for alle, men å øke luftfuktigheten hjalp veldig for våres små når de hadde falsk krupp. Vi løste det med å henge en våt ullgenser til tørk på rommet, men finnes vel bedre metoder i dag. Ellers kan det hjelpe å heve hodeenden av madrassen litt slik at de ikke ligger helt flatt, vi la en tynn pute under madrassen. Heldigvis går det nok snart over❤️ Ta en egenmelding hvis ikke, søvn er viktig.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Elder Millennial skrev (2 minutter siden): Nå vet ikke jeg om det hjelper for alle, men å øke luftfuktigheten hjalp veldig for våres små når de hadde falsk krupp. Vi løste det med å henge en våt ullgenser til tørk på rommet, men finnes vel bedre metoder i dag. Ellers kan det hjelpe å heve hodeenden av madrassen litt slik at de ikke ligger helt flatt, vi la en tynn pute under madrassen. Heldigvis går det nok snart over❤️ Ta en egenmelding hvis ikke, søvn er viktig. Takk for tips! Skal prøves Egenmld hjelper dessverre ikke da jeg ikke klarer å sove på dagtid uansett hvor trøtt jeg er 🤯 Anonymkode: 7a503...c8a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Rommet er helt nytt (gulv til tak), rent og vi har alltid gløtt på vinduet. Legen sier det bare er ettervirkninger fra forkjølelsen og at det går over - men jeg KLIKKER virkelig om jeg må ha to netter til som dette... Satt oppe til 02 med ungen i går kveld før jeg fikk sove 4x30 min (med oppvåkninger mellom), opp igjen 0530 på jobb 🤯 Anonymkode: 7a503...c8a Du og far må jo bytte på nettene! Sove ut annenhver natt. Anonymkode: dbad5...644
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Mitt barn på 14 mnd har nettopp vært gjennom en periode med natthoste. Det startet med forkjølelse, men natthosten fortsatte i dagevis. Heldigvis våknet han ikke alltid av hostenafallene da, kanskje 2-3 ganger per natt. Det hjalp godt med Physiomer Baby Mist nesespray på kvelden før legging, og av og til på natten Anonymkode: f1e9c...572
Hvelvet Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 Jeg har to barn som begge har slitt med natthoste siden fødsel. Jeg leste er kjerringråd på nett som faktisk fungerte! Jeg kuttet opp løk og la det i en skål med vann ved senga, og det funka som en kule!! Så prøv det!!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 Det kan også være verdt å prøve å heve hodeleiet litt, f.eks. ved å legge noen aviser/blader under madrassen. Anonymkode: 49b09...6e0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 Hørte et tips på foreldrerådet sin podcast om å ha en kopp med rå løk på rommet. Type kjerringråd, kom ikke fra fagperson. Anonymkode: abd48...d4f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Har et barn på 16 mnd, som var skikkelig forkjølet her for en måned siden. Var borte fra bhg en ukes tid, men har vært i bhg etter det. Helt frisk på dagen, men om kvelden kommer hosten. Jeg er helt desperat etter litt søvn, han har aldri sovet rundt før men må er vi altså tilbake til oppvåkninger hvert 20. min HELE natta. Ungen er en zombie. Jeg er en zombie. Jeg KLARER ikke mer! Sånn har det vært i over en mnd! ungen er koronatestet, jeg er koronatestet og faren er koronatestet - alle negative. HVORFOR hoster han ennå, og hvorfor kun om kvelden/natta?? Hva i all verden kan jeg gjøre? Anonymkode: 7a503...c8a Kikhoste mycoplasma ( gir mye hoste om natten) Alle andre bakteriebombe virus som gir sykdom i luftveier Anonymkode: 7c51c...d38
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #12 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du og far må jo bytte på nettene! Sove ut annenhver natt. Anonymkode: dbad5...644 Far bor ikke her, jeg er helt alene om daglig omsorg og har vært det siden fødsel. Grunnen til at jeg nevnte far var at far var her pÅ samvær, ble forkjølet, koronatestet og frisk igjen. Jeg ble også smittet av barnets forkjølelse, og testet koronanegativt. Så poenget var bare at det er ikke korona! Faren er helt ubrukelig (har samvær m/ tilsyn) - så ingen hjelp og hente der dessverre. Men jeg har ikke sovet natten gjennom siden fødsel for 16 mnd siden - det går egentlig greit. Men nå har vi gått fra våken hver 1,5 t og tilbake til våken hvert 20. min! Er så fortvilende 🤯🤯 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt barn på 14 mnd har nettopp vært gjennom en periode med natthoste. Det startet med forkjølelse, men natthosten fortsatte i dagevis. Heldigvis våknet han ikke alltid av hostenafallene da, kanskje 2-3 ganger per natt. Det hjalp godt med Physiomer Baby Mist nesespray på kvelden før legging, og av og til på natten Anonymkode: f1e9c...572 Min er som sagt ikke forkjølet lenger, er i bhg, ingen feber, alenntilstand god. Brukte physiomer da han var syk og tett, men det er han ikke lenger. Dette er tørrhoste, men han hoster så han våkner og til han brekker seg 😷 og det har vart en måned 🤯 Anonymkode: 7a503...c8a
Kenelz Skrevet 6. mars 2021 #13 Skrevet 6. mars 2021 Hmm, hørt med lege om behandling for hosten? 🤔 Her så har hostemedisin funket meget bra, men hadde først forhørt meg med en lege.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #14 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har et barn på 16 mnd, som var skikkelig forkjølet her for en måned siden. Var borte fra bhg en ukes tid, men har vært i bhg etter det. Helt frisk på dagen, men om kvelden kommer hosten. Jeg er helt desperat etter litt søvn, han har aldri sovet rundt før men må er vi altså tilbake til oppvåkninger hvert 20. min HELE natta. Ungen er en zombie. Jeg er en zombie. Jeg KLARER ikke mer! Sånn har det vært i over en mnd! ungen er koronatestet, jeg er koronatestet og faren er koronatestet - alle negative. HVORFOR hoster han ennå, og hvorfor kun om kvelden/natta?? Hva i all verden kan jeg gjøre? Anonymkode: 7a503...c8a Rå løk i skål ved sengen hjelper mot natthoste hos vår 2 åring. Anonymkode: 239cb...5e3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #15 Skrevet 6. mars 2021 Her tester vi nå astmamedisin pga natthoste i 2-3 mnd.. Anonymkode: a1f8b...a28
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #16 Skrevet 6. mars 2021 Min hadde også en runde med det der etter at hun begynte i barnehagen, det varte vel egentlig gjennom vinteren. Vi brukte slimløsende hostesaft, for å lindre den verste hosten, i samråd med lege. Det ga bedre netter. Håper du finner noe som fungerer. Jeg ville tatt en legetime, jeg. Anonymkode: 0075f...5b6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #17 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min hadde også en runde med det der etter at hun begynte i barnehagen, det varte vel egentlig gjennom vinteren. Vi brukte slimløsende hostesaft, for å lindre den verste hosten, i samråd med lege. Det ga bedre netter. Håper du finner noe som fungerer. Jeg ville tatt en legetime, jeg. Anonymkode: 0075f...5b6 Men her er det ikke slimhoste, men tørrhoste... Alt snør og slim er borte, hosten er helt uproduktiv 🤯 Har som sagt vært hos legen, uten å bli noe klokere.... Anonymkode: 7a503...c8a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #18 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Far bor ikke her, jeg er helt alene om daglig omsorg og har vært det siden fødsel. Grunnen til at jeg nevnte far var at far var her pÅ samvær, ble forkjølet, koronatestet og frisk igjen. Jeg ble også smittet av barnets forkjølelse, og testet koronanegativt. Så poenget var bare at det er ikke korona! Faren er helt ubrukelig (har samvær m/ tilsyn) - så ingen hjelp og hente der dessverre. Men jeg har ikke sovet natten gjennom siden fødsel for 16 mnd siden - det går egentlig greit. Men nå har vi gått fra våken hver 1,5 t og tilbake til våken hvert 20. min! Er så fortvilende 🤯🤯 Min er som sagt ikke forkjølet lenger, er i bhg, ingen feber, alenntilstand god. Brukte physiomer da han var syk og tett, men det er han ikke lenger. Dette er tørrhoste, men han hoster så han våkner og til han brekker seg 😷 og det har vart en måned 🤯 Anonymkode: 7a503...c8a Hei, det høres ut som har infeksjonsutløst astma. Det kommer i form av grov hoste, spesielt om nettene. Vårt barn har dette. Er dette første gangen dette skjer? Har du lagt en pute under madrassen på barnet og løk under sengen? Anonymkode: 4a5a6...161 1
kaleidoskop Skrevet 6. mars 2021 #19 Skrevet 6. mars 2021 Hoste kan sitte i lenge. Flere uker vet jeg jo fra egen forkjølelse. Jeg ville hørt med lege om det finnes noe hostesaft du kan gi. Finnes jo de med litt "bedøvelse" i. Husker ikke hva det het
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #20 Skrevet 6. mars 2021 Bor du i Oslo må du få henvisning til KAL-klinikken for å starte på astmamedisin. Vanlige leger forstår seg ikke på infeksjonsutløst eller barneastma. Men er dette første gangen kan det være kik-hoste. Anonymkode: 4a5a6...161
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå