Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I ammetåka blir jeg litt usikker på om mannen er rett ut en forferdelig dårlig familiefar, eller om han gjør nok og at jeg ikke kan forvente at han er like "flink" som meg.

Kort fortalt hva mannen gjør:

- Handler mat én gang i uka 

- Lager middag hver dag, men som oftest ferdigretter 

- Tar seg av baby ca.en halvtime i ukedagene og ca.fire timer i helgene (han er ofte i samme rom som baby, men da er det jeg som underholder/tar meg av baby)

- Ingen nattevåk

Alt annet av husarbeid og ting med baby faller på meg. Babyen er krevende og jeg sover maks fem timer i døgnet og da ikke sammenhengende.

Kan jeg ikke forvente mer når han er sliten etter jobb? Jeg skjønner jo at det er tøft med både full jobb og baby, men jeg har liksom aldri fri ,ikke en gang når jeg er så sliten at jeg føler meg syk.

Anonymkode: 89692...7b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I ammetåka blir jeg litt usikker på om mannen er rett ut en forferdelig dårlig familiefar, eller om han gjør nok og at jeg ikke kan forvente at han er like "flink" som meg.

Kort fortalt hva mannen gjør:

- Handler mat én gang i uka 

- Lager middag hver dag, men som oftest ferdigretter 

- Tar seg av baby ca.en halvtime i ukedagene og ca.fire timer i helgene (han er ofte i samme rom som baby, men da er det jeg som underholder/tar meg av baby)

- Ingen nattevåk

Alt annet av husarbeid og ting med baby faller på meg. Babyen er krevende og jeg sover maks fem timer i døgnet og da ikke sammenhengende.

Kan jeg ikke forvente mer når han er sliten etter jobb? Jeg skjønner jo at det er tøft med både full jobb og baby, men jeg har liksom aldri fri ,ikke en gang når jeg er så sliten at jeg føler meg syk.

Hvorfor er det viktig hva andre mener? Har du forsøkt å snakke med ham og si hva du trenger fra ham?

Anonymkode: 0ce04...0d4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det viktig hva andre mener? Har du forsøkt å snakke med ham og si hva du trenger fra ham?

Anonymkode: 0ce04...0d4

Jeg trenger å få perspektiv på om jeg er tullete som føler han behandler meg/oss dårlig. Jeg håper jo at jeg ikke har rett, slik at jeg kan få et annet syn på mannen igjen, enn det negative synet jeg har nå. Har tatt det opp flere ganger. Han jatter med, men sovner allikevel på sofaen hver dag etter jobb og blir liggende å slumre. Eller så gir han opp å trøste babyen, fordi han mener den ikke roer seg hos han.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg trenger å få perspektiv på om jeg er tullete som føler han behandler meg/oss dårlig. Jeg håper jo at jeg ikke har rett, slik at jeg kan få et annet syn på mannen igjen, enn det negative synet jeg har nå. Har tatt det opp flere ganger. Han jatter med, men sovner allikevel på sofaen hver dag etter jobb og blir liggende å slumre. Eller så gir han opp å trøste babyen, fordi han mener den ikke roer seg hos han.

Ts 

Det viktige her er at du trenger mer avlastning. Du må være veldig konkret på hva du trenger og hvordan du føler deg. Selv om han er sliten etter jobb er det bare denne tiden han har til å bli kjent med barnet og han bør utnytte det til fulle

Anonymkode: 1b29b...b22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags jobb har han som gjør han så sliten at han ikke har overskudd til å være pappa?

Anonymkode: cbbb6...1d2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker han dette skal bli når du også er sliten etter jobb?

Anonymkode: 9a7a1...bf7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres rett ut for meg, dvs det er sånn her hjemme. Før min samboer begynte i ny full jobb så var han kjempe flink, men skjønner nå at det krever mye av han med jobben både mentalt og fysisk så gir han litt slack nå, men når neste barnet kommer (om 2 mnd) så må han nok regne med å hjelpe litt ekstra til med barna og husarbeid. Også får vi ha litt lave krav til hvor ryddig det skal være til en hver tid, for en stund. 

Snakk med mannen din, er du trøtt så prioriterer du å sove mens mannen tar barnet. 

Anonymkode: 428de...40e

AnonymBruker
Skrevet

Sover du på dagen ned baby? Hvor ganmel er babyen?

Anonymkode: 590e6...83d

AnonymBruker
Skrevet

Det er mindre enn min mann gjør når han er hjemme (jobber offshore), men mye mer enn mennene omtalt i de fleste tråder som opprettes om dette temaet. Men det som betyr noe er jo deres situasjon, om du trenger mer så trenger du mer.

Anonymkode: 0571a...69c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det normale er å dele på oppgavene.

Anonymkode: 30160...813

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sover du på dagen ned baby? Hvor ganmel er babyen?

Anonymkode: 590e6...83d

Nei, babyen har bare korte dupper på dagtid i tillegg til utfordringer med søvn på natta. Hn er 3 mnd.

Jeg ser flere skriver at jeg både skal snakke med mannen og være konkret på hva jeg trenger avlastning på. Begge deler er gjort flere ganger. Enten jatter han bare med og er utilgjengelig fordi han sovner eller må et eller annet, eller så avlaster han faktisk litt, men er tilbake i gamle spor neste dag. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva slags jobb har han som gjør han så sliten at han ikke har overskudd til å være pappa?

Anonymkode: cbbb6...1d2

Han har en helt vanlig jobb, uten at jeg går mer konkret inn på det. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan tenker han dette skal bli når du også er sliten etter jobb?

Anonymkode: 9a7a1...bf7

Så langt har han sikkert ikke tenkt, men jeg er uansett mer sliten nå enn jeg noen gang har vært etter jobb før vi fikk barn. Det har jeg også tatt opp.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes han bidrar, mye mer enn hva jeg er vant med. Men, enig i de som sier at det spiller ikke noen rolle hva andre mener, det er hva du føler. Kan han ta baby om morgenen i helgene? Jeg antar du ammer, hvis ikke (eller om baby tar flaske) kunne han kanskje tatt en natt? Og skaff vaskehjelp! Jeg gjorde alt husarbeid i permisjon, og nå som jeg er tilbake i jobb er det vanskelig å snu tilbake. Og gode vaskehjelper vokser ikke på trær. 

Anonymkode: 46d99...a4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt hårreisende dårlig.

Babyen er ikke ditt prosjekt som mannen skal "bidra" til. 

Du har babyen 100% i løpet av arbeidsdagen, det er det permisjonen din dekker. Resten av døgnet, kveld og natt, skal dere dele 50%. Du er like sliten etter å ha jobbet med baby 8 timer som han er etter vanlig jobb 8 timer. 

Han kan hoppe i havet med det tullet at han er sliten etter jobb. Ja, men nå har han baby, det er en slitsom periode, hvorfor skal han få luksusen av å være uthvilt mens du er utslitt? Dere skal dele på det så dere er slitne begge to, ikke en utslitt og en uthvilt.

Anonymkode: df723...100

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Syns han gjør altfor lite.

Min mann har en krevende jobb. Men det første han gjør når han kommer hjem er å avlaste meg så jeg kan gå å sove. Deretter står jeg opp å hjelper til med legging. 

Han er ingen god rydder 🙈 Han prøver, men jeg blir aldri fornøyd så rydde gjør jeg selv. Han tar ut å inn av oppvaskmaskin og støvsuger. Viktigste er at han prøver. Han setter seg aldri på sofaen å sover eller gjør andre ting. Han er med baby til legging. I helgene gjør han like mye som meg. Jeg lar han sove lenger på morgenen, men når han står opp er han kvikk å uthvilt. Så tar jeg en pause. Å sånn går det stort sett. 

Vi har lagd barnet sammen. Han er ingen barnevakt så skulle bare mangle at han hjalp meg. Å jobbe er ikke mentalt like krevende som å være med baby 24/7. Aldri få en kaffepause eller spisepause nesten. Sånn har man det ikke på jobb. Så etter min mening syns jeg mannen din gjør altfor lite. Utifra svarene du får er det mange udugelige menn der ute. Å i tillegg er du høygravid! Tror mange har sett forbi det. 

Anonymkode: 9045d...933

• Liker 4
Skrevet

Altså dette synes jeg er utrolig svakt .. signerer den over er som skrev at baby ikke er noe far skal «bidra til». Baby er like mye begges ansvar, så vi deler ansvaret helt likt mellom oss og gjør like mye husarbeid/babyrelaterte oppgaver!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Å i tillegg er du høygravid! Tror mange har sett forbi det. 

Anonymkode: 9045d...933

Tror muligens du blander med en annen tråd nå? Jeg er ikke hverken gravid eller høygravid. Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Min yngste var så krevende som baby at samboer tok over med en gang han kom hjem fra jobb. Babyen sov verken på dag eller natt. Hadde kolikk de 2 første månedene. Jeg klikka. Var helt utslitt og nedkjørt. Gikk mange måneder før det ble noe som kunne kalles normal søvn. Jeg hadde ikke klart det uten samboer. Og vi er tross alt to om disse barna, så noe annet hadde vært uaktuelt. Du må stille krav til han. Hvis noe ikke føles riktig ut, så er det sannsynlig ikke det. 

Anonymkode: 866cc...3b5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...