Gå til innhold

Rødt nivå i skole

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har barn i barneskole, med rødt nivå. Hvor store er kohortene? Her er de 25 stk i en kohort. Synes det er mye

Anonymkode: 1b9ef...b49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gult nivå her nå, men på rødt nivå var hver klasse en kohort. De er vel rundt 20 stk i hver klasse. Skjønner at det er vanskelig å dele opp i mindre grupper i skolen med tanke på lærere. 

Anonymkode: 92929...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt nivå på barneskolen er en vits og utrolig mye merarbeid. Hvis det blir rødt nivå i klassen min,  må jeg fortsatt ha 24 elever der... Men - passe på at de holder 1 m avstand og være  eneste voksen som er sammen med de hele skoledagen.. Blir nok lett med 24 10åringer.

Håper det ikke blir rødt nivå , men holder seg på gult. Rødt nivå er jo ikke gjennomførbart når det blir "anbefalt " gruppestrl på 20 på 5-7.trinnet. 15 på 1-4 og 8-10, er gjennomførbart. De burde lagt lista på samme nivå på 5-7. 

Bedre med hjemmeskole enn rødt nivå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Prelunia skrev (3 minutter siden):

Rødt nivå på barneskolen er en vits og utrolig mye merarbeid. Hvis det blir rødt nivå i klassen min,  må jeg fortsatt ha 24 elever der... Men - passe på at de holder 1 m avstand og være  eneste voksen som er sammen med de hele skoledagen.. Blir nok lett med 24 10åringer.

Håper det ikke blir rødt nivå , men holder seg på gult. Rødt nivå er jo ikke gjennomførbart når det blir "anbefalt " gruppestrl på 20 på 5-7.trinnet. 15 på 1-4 og 8-10, er gjennomførbart. De burde lagt lista på samme nivå på 5-7. 

Bedre med hjemmeskole enn rødt nivå. 

Her er det rødt nivå, 1. trinn og 25 i kohorten (klassen er delt i to nå, vanligvis er de 50)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er det rødt nivå, 1. trinn og 25 i kohorten (klassen er delt i to nå, vanligvis er de 50)

Ja, det er jo som sagt bare anbefaling med 15 elever.. Da er det svært mange skoler som trikser. Derfor er jo rødt nivå en vits,  og ikke gjennomførbart. De må gjøre noe med gruppestørrelsen. Det ser bare fint ut på papiret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har vært med på fra ca. 15 til rett over 20. Handler mye om tilgjengelige rom og lærere, mulighet for å holde avstand osv.

Anonymkode: a659a...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På skolen til min sønn er kohortene vanligvis på 10 stk, min sønn er I den største på 12

Anonymkode: e18a0...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er rødt nivå at hver klasse er en kohort, så ca 25-28 elever. Det innebærer også hjemmeskole to ganger i uken og ingen praksisfag på skolen.

Anonymkode: 65607...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rødt nivå er ikke rødt nivå.. Da vi var på rødt nivå i vår, var kohortene på 15-17 elever. På rødt nivå i høst/vinter var de i klassene sine, 24 elever i kohorten da. Dette har ikke med smittevern å gjøre, det har med hva som er gjennomførbart og økonomisk å gjøre. Viktigere at barna er på skolen slik at de voksne får jobbet, enn å overholde smittevern.

Anonymkode: 7c503...8c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På vgs der jeg jobber: færre elever på skolen, men like mange elever i gruppene. Så en uke nettundervisning, og en uke på skolen, men uten at gruppene blir mindre. Fullstendig idiotisk 

Anonymkode: 59370...d00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På vgs der jeg jobber: færre elever på skolen, men like mange elever i gruppene. Så en uke nettundervisning, og en uke på skolen, men uten at gruppene blir mindre. Fullstendig idiotisk 

Det skjer her også! Så niesen min har ca 60 nærkontakter hver uke i 1. klasse

Anonymkode: 9833d...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

14 stk , de følger selvsagt reglene og gjør sitt beste 

Anonymkode: 517b3...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er 20 per "kohort" her. Utrolig irriterende at de ikke bare kan kalle det gruppe.

Synes det er latterlig, de er 26 til vanlig, og de har vært sammen hver ukedag frem til nå uten problemer. Og så skal de tvinges til å være 20, dele opp klasser etc. Har null respekt for dette tullet fra myndighetene. F.eks. ble en bursdag i klassen til datteren min avlyst, pga. "reglene" fra kommunelegen - selv om disse ungene er sammen HVER dag i klasserommet.

Har ingen respekt overhodet for disse tullete, drittreglene hvor middelmådige byråkrater utøver en slags ekkel, syk makt.

Anonymkode: c3f84...c32

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var 20 pr kohortpå rødt nivå. Min skole er på gult nivå pr dags dato. Går vi på rødt må vi ha mange flere lærere, og mye mer ekstra arbeid for oss lærere som aldri blir betalt tilbake med noe annet enn "lærere har virkelig stått på". 

Anonymkode: ac25a...5e4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den største kohorten som har vært i mine barns klasser, var på 15 (på grunn av romstørrelser ble klassen delt i en stor og en liten kohort sist det var rødt her). 15 er det anbefalte, med mulighet til å strekke seg 1-2 elever høyere om praktiske forhold tilsier det. 

Anonymkode: 50f61...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg jobber, maks 15 på småskolen og 20 på mellomtrinnet. Ulike start og sluttider for hvert trinn, ulike innganger for ulike kohorter, kohortene holdes fra hverandre hele skoledagen, også friminuttene. 
Vi har små klasser til vanlig, og prøver å ha skiller mellom trinnene ute og mellom klassene inne nå når vi er på gult nivå. Oppstilling ute på ulike områder, hvert trinn har sitt uteområde i friminuttene etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har halve grupper på VGS på rødt nivå, maks 16 stk per gruppe, slik at de skal kunne ha 1m + avstand i timene. Ellers sitter de jo ganske tett på dobbeltpulter. Det betyr såklart ikke at vi klarer å få de til å holde denne avstanden da, for vi må undervise denne todelte klassen vår i to rom samtidig, og løpe frem og tilbake mellom klasseeom

Anonymkode: 29c64...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kanutte skrev (8 minutter siden):

Det jeg jobber, maks 15 på småskolen og 20 på mellomtrinnet. Ulike start og sluttider for hvert trinn, ulike innganger for ulike kohorter, kohortene holdes fra hverandre hele skoledagen, også friminuttene. 
Vi har små klasser til vanlig, og prøver å ha skiller mellom trinnene ute og mellom klassene inne nå når vi er på gult nivå. Oppstilling ute på ulike områder, hvert trinn har sitt uteområde i friminuttene etc. 

Samme her. 

Anonymkode: 6d1b1...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 21.50):

Dere som har barn i barneskole, med rødt nivå. Hvor store er kohortene? Her er de 25 stk i en kohort. Synes det er mye

11-12

Anonymkode: c0c2d...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...