Gå til innhold

Hvordan jeg tror reproduksjon virkelig skjer

Gjest alexanderfrank

Anbefalte innlegg

Gjest alexanderfrank

Beklager at det er skrevet på engelsk, jeg kan oversetter det senere hvis det er av interesse, jeg bare skrev litt om hvordan jeg tror reproduksjon virkelig skjer, hva syns dere så langt:

"The normal theory is that you take genes from both your parents and become a real person, but I have to try to challenge it a little because some animals just sort of changes gender and become a girl to foster the children, so with that in mind, do we humans really need to have both parents to make one? I believe no, because I think a spermie is actually fully developed in the male body, the life or children just get`s transfered to the girl for her to foster it because they`re naturally very caring, giving it air and food and somewhere safe to be, the reason I think we look like both our parents are because of love, you like and adore your parnents sort of so you try to look like them, which brings me next to what dna really is for, I think the soul just makes the dna-strings so the cells knows how to make themselves over and over again without the being actually doing it everday, that`s why sometimes there`s a mistake in the strings or kinda quite often actually, so we have the actualy ability to create the strings ourself and it`s just an representation of what we are sort of bodily, the soul is not dna I think, but the body, that`s why if you for example clone an animal, it still has a unike soul that didn`t come from it"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å ja, gode gamle "menn har mennesket i skrukkeballene, bare å få tvunget det inn i den tomme kvinnene holderen slik at beholderen kan dyrke frem nye mennesker og beholdere". Vel, halvparten av (manns) filosofien og (manns) vitenskapen er helt enig, så da får jo folk selv vurdere hva de synes om (manns) filosofi og (manns) vitenskap. Jeg, jeg tror jeg tar meg en øl til. 🍻

Anonymkode: d8c78...832

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alexanderfrank
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å ja, gode gamle "menn har mennesket i skrukkeballene, bare å få tvunget det inn i den tomme kvinnene holderen slik at beholderen kan dyrke frem nye mennesker og beholdere". Vel, halvparten av (manns) filosofien og (manns) vitenskapen er helt enig, så da får jo folk selv vurdere hva de synes om (manns) filosofi og (manns) vitenskap. Jeg, jeg tror jeg tar meg en øl til. 🍻

eheh, ja gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tar feil. Vitenskapen vet mye om det her. Det er ikke sjangs i havet du har rett

Anonymkode: 355e8...0cd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alexanderfrank
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tar feil. Vitenskapen vet mye om det her. Det er ikke sjangs i havet du har rett

Tror det er bare teorier fra de likevel da, er ikke sånn at de får faktisk bevist noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
alexanderfrank skrev (9 minutter siden):

eheh, ja gjør det

Way ahead! 🍻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
alexanderfrank skrev (3 minutter siden):

Tror det er bare teorier fra de likevel da, er ikke sånn at de får faktisk bevist noe

nei og jo og god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alexanderfrank
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Way ahead! 🍻

tegnet litt je for å vise teorien min litt bedre

thumbnail_PART_1614978089135.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
alexanderfrank skrev (5 minutter siden):

Niks, det er ikke bare teorier. Det bevises gang på gang på gang, i alle land i hele verden hver dag.

Spermier har 23 kromosomer (normalt sett). Menneskebarn har 46 (normalt sett). Jeg kan også komme med en anbefaling om å lese om «genomic imprinting».

Gener og DNA-struktur er utrolig fascinerende og mye mer spennende enn dine feberfantasier. Ta deg to Paracet, sov en god natt og prøv igjen i morgen.

Anonymkode: 7a502...f79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
alexanderfrank skrev (6 minutter siden):

I like it! 🍻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alexanderfrank
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I like it! 🍻

takker 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alexanderfrank
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Niks, det er ikke bare teorier. Det bevises gang på gang på gang, i alle land i hele verden hver dag.

Spermier har 23 kromosomer (normalt sett). Menneskebarn har 46 (normalt sett). Jeg kan også komme med en anbefaling om å lese om «genomic imprinting».

Gener og DNA-struktur er utrolig fascinerende og mye mer spennende enn dine feberfantasier. Ta deg to Paracet, sov en god natt og prøv igjen i morgen.

Hva om de har like kromosoner i dnet fordi de lager den selv ut i fra at de prøver å ligne på foreldrene sine og dermed lager selve dnaet og kromosonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg kan også komme med en anbefaling om å lese om «genomic imprinting».

Bare tittelen gjør at jeg halvveis sovner. Finnes den som lydbok? Hadde vært kjekt å ha for de kvelder da jeg ikke får sove.

Anonymkode: bb01b...003

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alexanderfrank skrev (På 5.3.2021 den 22.14):

Hva om de har like kromosoner i dnet fordi de lager den selv ut i fra at de prøver å ligne på foreldrene sine og dermed lager selve dnaet og kromosonene?

Ingenting av dette gir mening.

"Like kromosomer i dnaet"... wtf..

Vet du hva DNA og kromosom er ?

Hvem mener du lager DNA, og hvordan styres dette ?

Teorien din er ikke verd papiret den er tegnet på..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Midgard skrev (1 time siden):

Ingenting av dette gir mening.

"Like kromosomer i dnaet"... wtf..

Vet du hva DNA og kromosom er ?

Hvem mener du lager DNA, og hvordan styres dette ?

Teorien din er ikke verd papiret den er tegnet på..

1. Hypotese, ikke teori

2. Den er ikke skrevet (eller tegnet) på papir

Anonymkode: bb01b...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
alexanderfrank skrev (På 5.3.2021 den 22.03):

thumbnail_PART_1614978089135.jpg

Hva er de bølgene til høyre for havfruen? 

Anonymkode: a58bb...b67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Den store bølge-tingen er kromosomet?

Det er også en slange med to øyne til høyre for bølgen?

Er det Adam og Eva i Edens Hage? 🍒

Anonymkode: a58bb...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 22.07):

Man arver 50% ev gener fra hver av foreldrene.  Hva man arver er nokså tilfeldig.  Det er derfor noen søsken er like mens andre kan være totalt ulike.   Hvis en svart og en hvit får barn kan man få barn i alle sjatteringer, også helt hvite barn selv om mørk hud er dominant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderfrank skrev (På 5.3.2021 den 21.39):

Beklager at det er skrevet på engelsk, jeg kan oversetter det senere hvis det er av interesse, jeg bare skrev litt om hvordan jeg tror reproduksjon virkelig skjer, hva syns dere så langt:

"The normal theory is that you take genes from both your parents and become a real person, but I have to try to challenge it a little because some animals just sort of changes gender and become a girl to foster the children, so with that in mind, do we humans really need to have both parents to make one? I believe no, because I think a spermie is actually fully developed in the male body, the life or children just get`s transfered to the girl for her to foster it because they`re naturally very caring, giving it air and food and somewhere safe to be, the reason I think we look like both our parents are because of love, you like and adore your parnents sort of so you try to look like them, which brings me next to what dna really is for, I think the soul just makes the dna-strings so the cells knows how to make themselves over and over again without the being actually doing it everday, that`s why sometimes there`s a mistake in the strings or kinda quite often actually, so we have the actualy ability to create the strings ourself and it`s just an representation of what we are sort of bodily, the soul is not dna I think, but the body, that`s why if you for example clone an animal, it still has a unike soul that didn`t come from it"

Hvorfor trenger du å tro? 

Dette er svært godt beskrevet av vitenskapen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...