AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Holder meg for mye til venstre når jeg øvelseskjører der det ikke er oppmerka, spesielt i byen der veien er smal og det er parkerte biler på sida. Gjør dette gjentatte ganger... Men så snart det kommer kjørende imot klarer jeg å holde meg til høyre. Noen tips? Anonymkode: aef86...369
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Bilen følger gjerne blikket ditt. Så hvis du trener på å ha blikket mer til høyre når du ser fremover (altså de gangene du ikke ser i speil og blindsone) så vil du lettere kunne justere deg mot høyre. men når sant skal sies, i smale gater hvor det ikke kommer noen imot og det står mye parkerte biler langs veien så legger jeg mer mot midten, folk er dumme til tider så de enser jo ikke når det kommer bil, går bare rett ut i veien. Anonymkode: dbc54...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Pianobar skrev (13 minutter siden): Hold lengre til høyre Det er da målet mitt. 🤦♂️ AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bilen følger gjerne blikket ditt. Så hvis du trener på å ha blikket mer til høyre når du ser fremover (altså de gangene du ikke ser i speil og blindsone) så vil du lettere kunne justere deg mot høyre. men når sant skal sies, i smale gater hvor det ikke kommer noen imot og det står mye parkerte biler langs veien så legger jeg mer mot midten, folk er dumme til tider så de enser jo ikke når det kommer bil, går bare rett ut i veien. Anonymkode: dbc54...4ec Takk for tips. Det er også som du sier, en av grunnene til at jeg foretrekker å ligge litt i midten når ingen kommer kjørende imot... Men kjørelærer har mint meg på det flere ganger nå, uten at jeg klarer å forbedre meg så mye. Anonymkode: aef86...369
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Følge med i speil på høyre side av veien. Kjørelæreren min sa at om hvitstripa til høyre lå sånn ca midt på panseret (lær deg om den skal ligge til høyre eller vestre for midten) så lå man greit på veien. Anonymkode: b2172...5e2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #6 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Holder meg for mye til venstre når jeg øvelseskjører der det ikke er oppmerka, spesielt i byen der veien er smal og det er parkerte biler på sida. Gjør dette gjentatte ganger... Men så snart det kommer kjørende imot klarer jeg å holde meg til høyre. Noen tips? Anonymkode: aef86...369 Fokuset på å ha Høyre fot der du ser st biler ikke har kjørt så mye, er ofte en hvit-ish strek. Slik lærte jeg å kjøre beint da jeg også Lå mye til en side Anonymkode: 1cace...795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå