Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg hekter meg opp i stygge kommentarer fra folk. Eller, skal jeg kanskje heller si "stygge" kommentarer. De er vel ikke stygt ment alltid, det kan vel være like mye tanketomme utsagn fra folk som har et litt merkelig bilde av seg selv, men likevel. Jeg oppfatter det som litt giftige kommentarer, jeg blir fornærmet og jeg glemmer det faktisk aldri. Så da skal jeg liste opp noen kommentarer jeg har fått opp igjennom fra venner og diverse:

Ei venninne presenterte meg for en ny person, og begynte å snakke om samboern min. Hun sa: "Han har alltid vært som en sønn for meg." Vi er jevngamle. 

Ei venninne kom på besøk i et hus jeg leide, og vi snakket om at hun skulle bygge seg nytt hus. Jeg spurte om hun tenkte ca samme som jeg bodde i, tenkte på størrelsen. Men hun svarte: "Nei, jeg skal da ha et ordentlig hus." 

Ei veninne spurte om jeg var flink til å gi komplimenter, og jeg svarte at ja, det tror jeg er viktig å gjøre iblant. Hvorpå hun svarte: "Åh, jeg får meg ikke til å være så falsk, jeg." 

Fortalte et par veninner at jeg skulle skaffe meg hund, og hun ene svarte: "Har du tenkt over hvilket ansvar det er, og vet du hva det koster??" Vi er godt voksne.

Flere som opplever sånt? 

Anonymkode: 778a0...fb2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, bodde i kollektiv med noen en gang. Jwg hadde vært noen minutter for sen til å gå ut med søpla, da fikk jeg høre du må bare lære deg å gå ut med søpla. Som om jeg ikke kunne det fra før 🤷‍♀️

Anonymkode: a8551...4b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, bodde i kollektiv med noen en gang. Jwg hadde vært noen minutter for sen til å gå ut med søpla, da fikk jeg høre du må bare lære deg å gå ut med søpla. Som om jeg ikke kunne det fra før 🤷‍♀️

Anonymkode: a8551...4b6

Så frekt. Jeg syns folk som kommer med sånne kommentarer er potte tette. Det vitner om at de setter seg selv utrolig høyt og helt tydelig ser ned på sine såkalte venninner og folk rundt seg. Hva er det folk innbiller seg at de er... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har foreldre som mente jeg måtte gjøre noe med livet. (ta høyere utdanning?) 

Men de fikk aldri med seg at jeg prøvde... 

Konklusjonen var at jeg ikke gadd fordi "det er jo bare å skjerpe seg". Men jeg var knust, og nedrevet etter å ha jobbet det hardeste og beste jeg kunne. 

Folk er tanketomme ja

Anonymkode: b7c2e...c71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg er ufør med mine kroniske sykdommer, men fremdeles spør min far hva som feiler meg, hvorfor jeg ikke bare kan finne meg en bra jobb som alle andre. har nettopo søkt om hjemmehjelp fordi jeg sliter med å vaske hjemme pga heftige smerter.

trenger jeg si at jeg tar avstand? det verste er at i slekten blir jeg omtalt som en egoistisk og dårlig datter. av folk jeg ikke har snakket med de siste 20 årene. får høre det av den eneste kusinen jeg har kontakt med💔

Anonymkode: 4dcf7...d59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg og min eks-mann gikk fra hverandre sa ei venninne at jeg måtte ikke tro at HUN orket å dra ut på byen sammen med meg i helgene. Det er 15 år siden, nå er vi straks 50 og gjett hvem som drar på byen hver helg, har x-antall tinderdater hver måned osv.. Det er IKKE jeg for å si det sånn, jeg er hjemme med min samboer  😆 Jeg ble litt skuffa den gangen da hun lirte det av seg, men nå humrer jeg bare av det. Og føler litt med henne som ikke finner sin rette.

Anonymkode: 51044...89c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor sa at jeg liknet på Mette-Marit (jeg er lav og brunette.....) og rett etterpå sa hun at hun ikke likte Mette-Marit✌🏻

Anonymkode: 6d765...267

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ok, jeg hekter meg opp i stygge kommentarer fra folk. Eller, skal jeg kanskje heller si "stygge" kommentarer. De er vel ikke stygt ment alltid, det kan vel være like mye tanketomme utsagn fra folk som har et litt merkelig bilde av seg selv, men likevel. Jeg oppfatter det som litt giftige kommentarer, jeg blir fornærmet og jeg glemmer det faktisk aldri. Så da skal jeg liste opp noen kommentarer jeg har fått opp igjennom fra venner og diverse:

Ei venninne presenterte meg for en ny person, og begynte å snakke om samboern min. Hun sa: "Han har alltid vært som en sønn for meg." Vi er jevngamle. 

Ei venninne kom på besøk i et hus jeg leide, og vi snakket om at hun skulle bygge seg nytt hus. Jeg spurte om hun tenkte ca samme som jeg bodde i, tenkte på størrelsen. Men hun svarte: "Nei, jeg skal da ha et ordentlig hus." 

Ei veninne spurte om jeg var flink til å gi komplimenter, og jeg svarte at ja, det tror jeg er viktig å gjøre iblant. Hvorpå hun svarte: "Åh, jeg får meg ikke til å være så falsk, jeg." 

Fortalte et par veninner at jeg skulle skaffe meg hund, og hun ene svarte: "Har du tenkt over hvilket ansvar det er, og vet du hva det koster??" Vi er godt voksne.

Flere som opplever sånt? 

Jeg skjønner ikke hva som er spydig med første og siste eksempel.

Anonymkode: 0bcce...c2b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Flere som opplever sånt? 

Hvor hen er de spydige å stygge kommentarene hen i det du forteller?🤔

Anonymkode: 16fd4...355

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Flere som opplever sånt? 

Ja, det kalles for å være billig.

Anonymkode: fb995...7e6

Gjest Lasox
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja. Jeg har foreldre som mente jeg måtte gjøre noe med livet. (ta høyere utdanning?) 

Men de fikk aldri med seg at jeg prøvde... 

Konklusjonen var at jeg ikke gadd fordi "det er jo bare å skjerpe seg". Men jeg var knust, og nedrevet etter å ha jobbet det hardeste og beste jeg kunne. 

Folk er tanketomme ja

Anonymkode: b7c2e...c71

Kjenner igjen litt på den der. Ble mobbet på skolen fra barneskolen og på videregående så fikk jeg nok. Droppet ut. Er ufør nå, og blir stadig minnet på om i media/forum om hvor "late vi er" både fra FrP, andre partier og folk generelt. Folk tenker ikke hvor slitsomt det er å bli mobbet hver eneste dag.

En tolv år gammel gutt skal ikke vurdere på og ta sitt eget liv? Nei, her må folk i min situasjon bare skjerpe seg tydeligvis.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det kalles for å være billig.

Anonymkode: fb995...7e6

Den skjønte jeg ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er en måte å oppheve seg selv, og trykke folk ned. Den personen som venninna mi sa dette til, at samboern m8n var som en sønn for henne, kikke jo rart og lurte på om vi var tilbakestående. 

Den siste kommentaren er å indirekte si at "jeg føler at du er et utrolig uansvarlig menneske som ikke har greie på hverken økonomi eller dyr". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en måte å oppheve seg selv, og trykke folk ned. Den personen som venninna mi sa dette til, at samboern m8n var som en sønn for henne, kikke jo rart og lurte på om vi var tilbakestående. 

Den siste kommentaren er å indirekte si at "jeg føler at du er et utrolig uansvarlig menneske som ikke har greie på hverken økonomi eller dyr". 

Snakk om å tolke alt i verste mening. Herregud, glad jeg ikke har så ekstremt hårsåre venner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en svigermor som kommer med spydige og frekke kommentarer hele tiden. Fryktelig slitsomt😣

Anonymkode: 971d7...98e

• Liker 1
Skrevet

Slet med tvangstanker før og måtte sjekke om jeg hadde slått av plater på komfyren og lukket kjøleskapet flere ganger før jeg la meg. Da jeg sa dette til veninna mi så svarte hun bare jeg er ikke så hysterisk jeg, også begynte hun å snakke om noe annet. Ikke mye støtte der nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke jeg heller. Egentlig ikke nr.2 heller. Ts spurte jo og det er ikke hennes hus.

Anonymkode: 4f3e8...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...